כמה ים

הים הוא אחד המקומות הכי נחשקים בישראל. בכל יום אביבי או אפילו קצת פחות חורפי, אלפי ישראלים מחליטים לבקר בו, גם אם אנחנו באמצע פברואר

writer
עידית אייל תאריך פרסום: 14/02/2010

מזג האוויר האביבי שהפתיע אותנו, גרם לשינוי תכוניות. נכון, הים אמנם מזוהה עם שיזוף וביקיני, אבל יש לו המון מה להציע הן בימים השמשיים של החורף. הוא נמתח לאורך מרבית המדינה, כך שלאף אחד אין באמת תירוץ לא ליהנות ממנו. אז בא לכם לקפוץ לים? 
אמא שלי היא אדם די נוסטלגי המתרפק על זכרונות העבר. לעתים קרובות אני מוצאת את עצמי מאזינה לסיפוריה, ולא תמיד מתחברת.
אבל יש סיפור אחד שמרגש אותי בכל פעם מחדש – כשאמא שלי מספרת איך בילדותנו אהבנו ללכת לים גם כשיורד מבול בחוץ. אמנם היינו מחכים להפוגה מהמבול או לימי אביב כמו ימי השבוע החגיגי הזה.
כשאמי מתארת את שאון הגלים המתנפצים על החוף אני לא יכולה שלא להיסחף אל תוך הסיפור ולהתרגש ממש כמוה מהים המדהים ומגודל המעמד הקסום הזה. ואין סיבה שגם בחורף הזה, לא נלך ליהנות מהים, ונהנה מכל מה שיש לו להציע, בכל מזג אויר ובכל עונה.

רק בישראל

לפני הכל חייבים כמובן לזכור שאמנם חורף, אבל בישראל כמו בישראל, מדובר בעונה די הפכפכה שלא תמיד עונה על הציפיות המלאות ממנה. כך שגם בחורף הזה, שהוא גשום יחסית לשנים קודמות, כבר ראינו כמה ימי שרב חמים מאד בלי אף ענן אחד בשמיים. הימים האלה הם בפירוש הזדמנות מדהימה למי שאוהב את הים מהסיבות הקלאסיות – שיזוף, רחצה וכו'. אז לאותם חובבי חוף: האזינו בדריכות לחזאים, אווררו את בגד הים, ובהזדמנות המתאימה צאו להשתזף על החוף והוכיחו לכולנו איך אתם יודעים לשמור על גוף חטוב – גם בחורף. רק אל תשכחו שגם ים שנראה שקט עלול להיות מסוכן, והיעזרו תמיד בשירותי הצלה. 

כוחו של נפטון

הים הוא חלק עצום מהטבע, שני שליש מכדור הארץ, ואצורים בתוכו כוחות מדהימים שהצפיה בהם מעתיקה את הנשימה. אם תצאו אל הים ביום חורפי סוער, כאשר הגלים הגבוהים מתנפצים על שוברי הגלים והחוף, תזכו לחזות בים במלוא תפארתו – זועף, רוגש ובעיקר מרגש. עוצמת החוויה הופכת אותה למאד רומנטית ואישית, כאשר אתם עומדים איתנים כזוג אל מול כוחותיו העצומים של הים. זוהי דרך רומנטית וזולה במיוחד להעביר זמן איכות ביחד, אפילו אם קצת קשה לדבר בגלל שאון המים.

הכל אני יכול

למה לשלם על חדר כושר כשניתן לבצע את כל סוגי הספורט לאורך הים? בחורף במיוחד, אין הגבלת שעות כי מזג האויר נוח לאימונים לאורך כל שעות היממה. הליכות, ריצות, אופניים ואפילו אימוני בטן וידיים בחדרי הכושר הפתוחים הפזורים לאורך החופים, ממתינים לכם גם בחורף. אין שום סיבה לא לנצל אותם, במיוחד כשאויר הים מנקה את הריאות והנוף מרחיב את הלב.

סערה בכוס קפה

למרות שהוא מקסים גם בחורף, אנשים ממעטים להגיע לים בעונה זו. אבל המסעדות ובתי הקפה ממשיכים להתקיים, כמעט ריקים מאדם. זה אומר שיש צוות שלם של מלצרים וטבחים אשר ממתין לאורחים שעוד יגיעו יום אחד, בקיץ. בינתיים אתם יכולים להגיע אל אותם המקומות, לנצל את כל האנרגיה של הצוות רק לטובתכם, וליהנות מהשקט במסעדה ומהנוף המדהים של הים. אין דרך טובה מזו לשתות קפה או להתפנק על ארוחה חמה.

ואם כבר
אם באתם מרחוק, וגם אם סתם בא לכם להעניק לעצמכם מתנה חורפית (ליום האהבה?), נסו צימרים על חוף הים צימרים במישור החוף, צימרים בגליל המערבי או בכל מקום אחר שבו תהיו במרחק קצר מהגעה אל הים. כך תשלבו גם ביקור בחופים היפים של הארץ, וגם חופשה של כיף ופינוק.

 

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים