סיורים מודרכים

סיורים מודרכים יכולים לחשוף אותכם לעולמות חדשים, או להעמיק את המוכר ולהאיר זוויות חדשות. לפניכם מספר הצעות לסיורים מודרכים מצפון ועד דרום.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 18/02/2010

סיור עששיות בחצר תל חי

חצר תל חי המתחדשת מנציחה את סיפור קרב י"א באדר תר"פ (1.3.1920). בקרב נהרגו יוסף טרומפלדור וחמשת חבריו ויחד איתם ספגה הציונות מכה אנושה. דורות רבים התחנכו ומתחנכים על ברכי המורשת של סיפור הקרב והמשפט הנצחי שאמר או לא אמר טרומפלדור.
אני לא יודעת איך היה פעם, אך היום, בעידן האינטרנט והטלוויזיה לא קל למשוך ילדים לתוך נבכי הסיפור. במסגרת הניסיונות להגיע אל הילדים ואף לגעת בהם מציע האתר סיור עששיות בשעת חשכה.
הסיור כולל ביקור בחצר הכוללת מיצגי מולטימדיה חדישים וסיור עששיות לילי לאריה השואג. החושך, השקט, העששיות והאווירה מאפשרים להיכנס לסיפור ולהזדהות עם הנקודות האנושיות הממשיכות גם היום לגעת בנו.
הסיור מתקיים בימי חמישי ושישי, הרשמה ופרטים בטלפון 6951333 – 04.

שיט צפרות בכנרת

שימו לב לשילוש הכמעט קדוש- גם שיט, גם כינרת וגם ציפורים. החברה להגנת הטבע מציעה לכם שיט קצר תוך כדי צפייה והדרכה על ציפורי הכינרת. האטרקציה האמיתית מעבר לענייני השיט, הם מאות השחפים שילוו את הסירה. מהר מאוד השחפים יגלו את הלחם שתקבלו בתחילת השיט ותזרקו בחתיכות קטנות לתוך המים.
בדומה לסרט מצויר או לסרט טבע תשייטו בשלווה כשמסביבכם להקת שחפים ענקית וקולנית. התחושות, המראות והקולות עוצרי נשימה. שחפים אמיצים במיוחד ייקחו את הלחם ישירות מידיכם.
בנוסף לשחפים ניתן לראות קורמורנים גדולים וציפורי מים נוספות. אפרופו השילוש הקדוש, הביקור מסתיים בכנסיית טבחה אשר בתוכה יש פסיפס גדול המתאר מספר מיני ציפורים. הסיורים מתקיימים בחלק מימי שבת בין דצמבר למרץ. פרטים והרשמה בטלטבע: 03-6388688. באזור הכינרת תמצאו מגוון רחב של צימרים בקיבוצים

סיור בעקבות סופרים בירושלים

ירושלים היא עיר של דתות, של היסטוריה קרובה ורחוקה, של תרבות ומדיניות של ימינו אנו. עיר של ארכיטקטורה וטבע, עיר של מלחמה ושלום, עיר של עושר ועוני, עיר של מחלוקת והסכמה. עשרות סיורים מודרכים יובילו אותכם היישר לתוך לוע המורכבות של העיר המיוחדת הזו. הפעם ברצוני להמליץ על סיורים בעקבות סופרים ומשוררים.
אנשים שחיו וחיים בעיר וכתבו וכותבים על העיר. לעיתים הכתיבה ביוגרפית ממש ותוכלו לראות את המקום ולקרוא תיאור מדויק בספר ולעיתים התיאור נתון לדמיונו של היוצר. ניתן להצטרף לסיור בעקבות הספר "מישהו לרוץ איתו" של דוד גרוסמן וללכת בעקבותיה של דינקה הכלבה שהוליכה את אסף בסמטאות העיר.
סיור נוסף הוא באמצעות "סיפור על אהבה וחושך" של עמוס עוז המתאר את שנותיו הראשונות של הסופר בשכונות הצפוניות של העיר. סיורים נוספים מתקיימים על בסיב יצירותיהם של ש"י עגנון ויהודה עמיחי. הסיורים מתקיימים ע"י מרכז שמעון – בית שמואל, פרטים בטלפון 02-6203461. באזור ירושלים תוכלו ליהנות משלל אטרקציות נוספת ומסלולי טיול

סיור חקלאי בערבה

ל- 60% מייצוא הירקות בישראל אחראים 7 יישובים המונים כ- 500 משפחות בלבד ומתגוררים באחד האזורים החמים ביותר בארץ- בערבה התיכונה. חקלאי האזור מצליחים לנצל דווקא את תנאי המדבר הקיצוניים לטובת פיתוח חקלאות מתקדמת ובעלת שם עולמי. רק הראש היהודי המתחכם יצליח למצוא את היתרונות החבויים במים מליחים, קרקע בעייתית וחום קיצוני. אותם מוחות יצירתיים יושבים בתחנת מו"פ (מחקר ופיתוח) יאיר בכניסה למושב חצבה.
לצד המחקרים והניסיונות לפיתוח טכנולוגיית גידול חדשנית, מפתחים במקום גם מיני זנים שונים ומשונים בהתאם לדרישות השוק. תפגשו כאן פלפל בצבע של חציל, או בצורת סביבון, פלפל חום בטעם שוקולדי. חציל שלא משנה את צורתו לאחר שנאפה 120 מיני עגבניות בהן עגבניות בשלל צבעים ועגבניות ללא מיץ במיוחד לכריך האירופאי. את כל אלו ועוד תוכלו לפגוש בסיורים המודרכים הנערכים במקום. אורך הסיור כשעה וחצי, פרטים ותיאום בטלפון .08-6581653
 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים