בקצה מדרכת הרחוב

כמו בכל העולם גם אצלנו כמעט בכל עיר מסתתר לו מדרחוב. חלקם צנועים וממלאים את תפקידם העירוני וחלקם ססגונים ומלאים בחפצי אומנות, תרבות וניחוחות של קפה ושאר מטעמים.

writer
עידית אייל תאריך פרסום: 26/01/2020

המדרחובים בישראל מעניקים לכולנו מקום נעים לשוטט בו ולהתרשם מהדוכנים וממופעי הרחוב, ומהווים מקום מושלם לבילוי רגוע ולחיפוש מתנה צבעונית ומקורית. מירושלים לזכרון יעקב, מתל אביב לצפת – בואו ונסייר בכמה מהמדרחובים המדליקים בארץ.

זו מדרכה? ... זה רחוב? ... לא, זהו מדרחוב!

אני רוצה לספר לכם סוד, ולחשוף בפניכם הפרעה  קטנה שיש לי, ואני מאמינה שמשותפת גם ליתר בנות ישראל – דוכני פיצ'פקעס. כן, אני יודעת שיש סבירות לא רעה שזה יתפרק. וגם אם זה לא יתפרק, זה הרבה יותר מידי יקר ביחס לחומר שזה עשוי ממנו. וגם אם זה לא יותר מידי יקר – אין שום סיכוי ביקום שאני באמת זקוקה לזה.
אבל אמיתות לחוד ומציאות לחוד, ופעם אחר פעם אני מוצאת את עצמי נסחפת לשעות של שוטטות בין דוכנים במדרחובים השונים הפזורים ברחבי הארץ. מצפון ועד דרום מציעים המדרחובים בארץ שלל מרכולות מדליקות ומיוחדות, ובשלב מסויים צריך פשוט לאמץ את האימרה: "אם אתה לא יכול לנצח אותם, טייל בהם (ואבד את עצמך לדעת).".

אויר הרים צלול כיין

האוירה המיוחדת שיש בירושלים, שגורמת לי להתאהב בה בכל פעם מחדש, מיוצגת בגאון במדרחוב הראשי של העיר, הוא רחוב בן יהודה (בשילוב עם כמה רחובות סמוכים). מה שמדליק במיוחד במדרחוב הזה, הוא שיש בו המון עסקים פרטיים ומקוריים, שאינם חלק מהרשתות הגדולות, ולמעשה כמעט אין לרשתות האלה זכר. במדרחוב פזורות חנויות ספרים פרטיות עם אוספים מיוחדים ואוירה של אהבת ספרים אמיתית, גלידריות מקוריות מעשה עבודת יד, ועוד המון בתי עסק קטנים ומקסימים שפשוט שואבים לתוכם את עוברי האורח בפשטות שהם משדרים.

סיפורי בדים

החוויה התל אביבית האולטימטיבית ממתינה לנו בנחלת בנימין בימים שלישי, שישי  ושבת. אמנם גם ביתר ימי השבוע ניתן לסייר בין חנויות הבדים השונות (חג פורים מתקרב בצעדי ענק וזוהי שעתן הגדולה של שאריות הבד!), וכמובן להתרגע בבתי הקפה הפינתיים והאינטימיים, אולם בימים הללו מתקיים במקום יריד הפיצ'פקעס הגדול שאפילו הארנק שלכם לא יוכל לעמוד בפניו.
בין אם אתם חובבי אביזרי שיער, אביזרי רטרו מדליקים לעיצוב הבית, מחפשים מתנה ומקורית, או כל הנ"ל (מודה באשמה), תוכלו ליהנות משפע הדוכנים הצבעוניים הממלאים את המדרחוב. בין לבין תוכלו להעביר כמה דקות של כיף בצפיה במופעי הרחוב ובהאזנה לנגני הרחוב, והרי לכם חוויה מושלמת לקראת שבת המלכה.

יין בששון

במושבה זכרון יעקב, הממוקמת באופן מושלם בין צפון למרכז, נמצא אחד המדרחובים היפים בארץ, המשלב בין שימור אתרים היסטוריים, חנויות אמנות מקורית והיצע קולינרי משובח. הבתים בשטח המדרחוב שמרו על האופי המיוחד של חצרות פנימיות, וכן שמרו על חזיתות הבתים כך שיתאמו את הבניה המקורית שהיתה נהוגה במאה ה-19.


המדרחוב, המתחיל ביקב ומאופיים באוירה של איכות ויין, מאכלס בעיקר בתי עסק שונים המייצרים ומוכרים עבודות אמנות מקוריות ומעניינות מחומרים שונים, ובהם זכוכית, מתכת ונייר. כמו כן, ידוע המדרחוב בפאבים המעולים שבו, אליהם מגיעים כל צעירי הסביבה, וכן במסעדות הביתיות והאינטימיות, המציעות מגוון של תפריטים מיוחדים וטעימים בצורה בלתי רגילה. עוד בזכרון יעקב תוכלו למצוא מגוון צימרים מיוחדים ובתי מלון המשקיפים אל הים.

חפשו אותי

לא רק הערים הגדולות וערי הקיט בישראל מתהדרות במדרחוב מדליק המלא בחנויות נישה, דוכנים ובתי קפה באוירה צרפתית. גם בצפת, טבריה, פתח תקווה ובערים קטנות נוספות ניתן למצוא מדרחובים שווים במיוחד. בערים הקטנות יותר, המאפיין המרכזי של המדרחובים הוא שדווקא בהם יש חנויות זולות יותר, שבהן ניתן להתפנק בהמון קניות מבלי לקרוע את הכיס, ובעיקר ליהנות מאוירת השיטוט והרוגע. אז אל תפספסו, כי כנראה שגם אתם יכולים למצוא מדרחוב ממש לייד הבית.

 

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים