חוויה של טעם בחיים

פסטיבל קולינרי בחבל יואב יהודה מתקיים בכל שנה כבר עשור, הפסטיבל עשיר בטעמים, ריחות וצבעים ומזמין את כל המשפחה לבילוי של טעם בחיים

writer
עידית אייל צילום: יח"צ תאריך פרסום: 03/03/2010

פסטיבל האוכל הכפרי בחבל יואב יהודה חוגג שנה עשירית לקיומו, ומזמין את הציבור הישראלי לחוות את האיזור בטיולים משולבים בחוויות קולינריות ייחודיות. הפסטיבל יימשך עד אמצע מרץ – מהרו להגיע, ותצאו עם טעם של עוד.

כולנו אוהבים אוכל טוב וטעים, כזה שמחמם את הבטן ועושה טוב על הנשמה. ואם אפשר לשלב את הטעמים עם טיול באחד האיזורים היפים ביותר בארץ – הרווחנו שבעתיים. לכן משמח במיוחד לדעת על "פסטיבל האוכל הכפרי ביואב יהודה", המתקיים זו השנה העשירית. מטרת הפסטיבל היא להכיר לציבור הרחב את שפע הבשלנים והמסעדות שקיימים בחבל יואב יהודה, ולטפח את התיירות באיזור.

מי, מה ומתי ?

חבל יואב-יהודה כולל למעשה מועצות איזוריות רבות, ובהן מטה יהודה, יואב, לכיש, חבל יבנה, חוף אשקלון ועוד. בעיקרון, מדובר באיזור שבסביבות גדרה, אשקלון, קריית גת ובית שמש.
הפסטיבל המתקיים בחבל יואב יהודה הוא פסטיבל אוכל מקסים, ריחני וחושני, הפועל במקביל בעשרות יישובי האיזור, ופתוח לביקור הקהל הרחב בכל סופי השבוע עד ה-13.3.10. במסגרת הפסטיבל מוצעות שפע של חוויות קולינריות – החל במסעדות, דרך סדנאות אוכל, וכלה באירוח בביתם של הבשלנים והבשלניות המקומיים.
בין לבין, ניתן ואף מומלץ לטייל בחבל הארץ המקסים הזה, השופע בפריחה בעונה זו של השנה. באיזור תוכלו למצוא יקבים, מחלבות ומגבנות, גני פעילות לכל המשפחה וכמובן מסלולי טיול מרהיבים ברגל וברכב. במסגרת הפסטיבל תוכלו ליהנות מקונצרטים אשר יופיעו באיזור, וכן לצאת לטיולים מודרכים.
אז אם התיאורים הללו מעוררים את בלוטות הטעם שלכם ופותחים לכם את התיאבון, כל שנותר הוא לגלות בדיוק מה ממתין לכם בכל אחד ממוקדי הפסטיבל.

מעדני חלב

מחלבת "שביל עיזים" במושב טל שחר מזמינה אתכם לטעום מהמעדנים המיוצרים בה מחלב העיזים המגודלות בדיר שבמקום. לייד המחלבה פועלת מסעדה כשרה, שתפריטה הבריא מתבסס על גבינות העיזים הטעימות והמזינות. בימי שישי של הפסטיבל מגוונים את התפריט, ונוספות אליו מנות צמחוניות משגעות, כגון "פטריית החורף" העצומה, המלאה בתערובת של כרישה ועדשים.


לפני או אחרי שתשביעו את רעבונכם במסעדה ותרכשו גם כמה מוצרים הביתה, תשמחו לבקר – עם או בלי הילדים – בדיר העיזים, המלא בעונה זו של השנה בגדיים קטנטנים שנולדו ממש לאחרונה, מה שמבטיח ביקור חווייתי במיוחד.
המקום כאמור כשר – נא לא להתקשר ולהגיע בשבת. בימים א-ה ניתן לבקר בין השעות 10:00-15:00, בימי שישי המקום פתוח כבר מ-09:00, טלפון: 08-9495964.

קסם הפרי

משק 87 במושב מצליח הוא "בוסתן שושן", בו תוכלו להתענג על פירות טעימים ומיוחדים. בבוסתן קיים מרכז מבקרים, אשר בו תוכלו ללמוד בסרטונים ובהדרכות על נושאים שונים בהם עוסקים במשק, כגון קליטת עצי פרי ייחודיים והתאקלמותם בבוסתן. במהלך סיור בבוסתן ניתן לקטוף ולאכול באופן חופשי מהעצים הנותנים פרי, ובין לבין ללמוד על גידול העצים בשיטות טבעיות ואורגניות. בסוף הסיור תיהנו מתה צמחים מתוק, חם ובריא. בהזמנה מראש, ניתן גם ליהנות מארוחה חלבית עשירה.
המקום כשר, הסיורים בתקופת הפסטיבל יצאו בימים חמישי-שישי בשעות 11:00 ו-14:00. לפרטים נוספים ותיאום: 050-5285154 ,08-9217087.

מתוק – טעם החיים

בגלריית "קקאדו" שבצפרירים מתקיים שילוב נהדר בין אוכל ואמנות. מלבד בית הקפה בו תוכלו להתענג על שלל מאפים ומרקים, במקום פועל מתחם מתוקים לכל המשפחה, כולל גלידות, עוגות קונדיטוריה, שוקולד וקפה (חופשי). הקטנטנים יוכלו להתנסות בבישול במטבח הפתוח. בגלריה הסמוכה מוצגים פריטי אמנות יפיפיים, וכן פרטי לבוש ואביזרים מקסימים בעיצוב אמנית מקומית.
הבונוס – גלריית "קקאדו" ממוקמת ממש לייד חרבת מדרס, כך שניתן בקלות לשלב את הביקור במקום היפה הזה עם טיול לכל המשפחה.
המתחם פתוח בימי שישי בין השעות 10:00-15:00, ובימי שבת מ-10:30 עד 17:00, לפרטים נוספים: 052-3477478, 050-6924885.

קצת תרבות

בפסטיבל תוכלו ליהנות כאמור מקונצרטים רבים, ביניהם קונצרטים מרהיבים במנזר לטרון בימי שבת ב-12:00. ב-6.3 אתם מוזמנים לחגוג את הרומנטיקה בקונצרט של שירי אהבה נפוליטניים, וב-13.3 יתקיים מופע הפלמנקו המדהים "תמונות".
כרטיסים ניתן להזמין בטלפון: 02-5356954.

זה הכל?

ממש לא, באתר חבל יואב יהודה תוכלו להתרשם מעוד המון מסלולי טיול, מסעדות, פיקניקים ואירועים שיתקיימו במהלך הפסטיבל, וכמובן ליהנות גם בהם.
ואם אתם כבר באיזור, למה לא לנצל את סוף השבוע לחופשה מ

אולי יעניין אתכם גם

מדורים