מקיר טיפוס דרך טיולי ג'יפים ועד צניחה חופשית - דרכים להעלאת האדרנלין

יש אנשים שהמנוחה שלהם היא הגברת האדרנלין. הם פשוט לא יכולים ממש לנוח כמו שאנחנו חושבים שצריך לנוח. ריכזנו עבורכם כמה אלטרנטיבות לבילוי אקסטרים.

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 10/03/2010

יש אנשים שכשהם יוצאים לחופשה כל מה שהם רוצים זה לנוח  ואחר כך עוד קצת לנוח. מבחינתם, מה שחשוב זה שהצימר יהיה מפנק ושתהיה מרפסת לנוף. לעומתם יש אנשים שלא מסוגלים לשבת לרגע ורוצים בחופש שלהם לעשות כמה שיותר. בדרך כלל, אנשים אלה חיים ונושמים את האדרנלין הכרוך באינספור חוויות אתגריות שונות באוויר, על היבשה או בים.

לא הכל מתאים לכולם, לא כולם מתאימים להכל. בדיוק בשביל זה בחרנו להציג לכם שלוש אופציות למקרה שאתם רוצים לשלב עם החופשה הבאה שלכם בצימר איזו חוויה או שניים קצת אחרות, מרגשות יותר.

לא לבעלי לב חלש

לפי חובבי ספורט האתגרי העולם מתחלק לשניים: כאלה שצנחו פעם צניחה חופשית וכאלה שלא. עבור אלה שצנחו צניחה חופשית, לעומת זאת, החלוקה היא קצת שונה: כאלה שצנחו צניחת סילון וכאלה שצנחו סתם צניחת טנדם.
בעברית פשוטה אספר שצניחת טנדם היא הצניחה הבסיסית, שאותה חווה בדר"כ כל מי שצונח בפעם הראשונה. צניחת סילון, לעומת זאת, היא צניחה מסוכנת יותר מגובה רב יותר (כמעט פי 1.5) שגם כוללת לרוב שימוש במסכות חמצן בגלל הגובה הרב. או בקיצור - שיא האדרנלין שאפשר לחוות.
אמנם, מדריכי הצניחה יגידו לכם שהיא מאוד בטיחותית, ואפילו ישוויצו בנתונים ובסטטיסטיקות שיראו שכל אמצעי הבטיחות (כמו הכלי הממוחשב שיודע לומר אם המצנח הראשי לא נפתח ויש צורך ברזרבי) הופכים את זה, לפחות במדינה שלנו, ליותר בטוח מנהיגה בכביש. אני בכל זאת ממליץ - לא לבעלי לב חלש.

בהילוך נמוך יותר

טיולי ג'יפים הם חוויה מהנה שקשה מאוד להסביר במילים את מה שעומד מאחוריה. או כמו שאבא שלי אמר כדי לשכנע אותי לבוא איתו ועם החברים שלו - עד שלא נסעת בשטח, לא הבנת באמת מה זה טיול ג'יפים. רק בשבוע שעבר יצא לי לחוות נסיעה סופר-בוצית באזור השומרון. אמנם נהניתי, אבל האמת היא שהייתי נהנה יותר אם היינו נוסעים למקום קצת יותר שופע מים.
כיוון שחורף עכשיו, שרידי השיטפונות עוד ניכרים בנחלים השונים בצפון או בדרום הארץ. לא מעט ג'יפאים מנצלים זאת בשביל לחוות נהיגת שטח שמאתגרת כמו שצריך, וכוללת שלוליות ענקיות וערוצים צרים שאתה לא מבין איך הג'יפ שורד בהם.
גם אם אין לכם ג'יפ - יש מספיק חברות מקצועיות שייקחו אתכם ואפילו יתנו לכם לנהוג בכמה חלקים קצת פחות מסוכנים כדי להיות שותפים מלאים לחוויה. אל תדאגו - תיהנו גם אם רק תשבו לצד הנהג, לא רק אם תנהגו בג'יפ. מניסיון.

לכל המשפחה

בשורה התחתונה, בסוף כולנו קצת ילדים בנשמה. או זה, או שיש לנו במשפחה ילדים או אחיינים ואיכשהו צריך להתאים את הטיול ככה שגם הם ייהנו. אז בדיוק בשביל זה יש את צוק מנרה שבפאתי קריית שמונה, עם שלל אטרקציות שכ-ו-ל-ם יוכלו ליהנות בהם.
זהו פארק ענק, הגדול מסוגו בתחום האטרקציות של ספורט אתגרי. הוא כולל מגלשות הרים אקסטרים, טרמפולינה-באנג'י, סנפלינג, אומגה, קיר טיפוס - וכמובן את הרכבל הארוך בארץ שייקח אתכם עד הפסגה ויאפשר לכם תצפית לנוף המרהיב של הסביבה.
לילדים קטנים במיוחד יש גם ממלכה משלהם שבה הם המלכים ותפקידנו יסתכם בלהתרוצץ אחריהם ולדאוג שהם לא ילכו לאיבוד. למרות שעל פניו נראה שזה פחות מאתגר, גם מבוגרים יכולים ליהנות, ולחוות חוויות אקסטרים לכל המשפחה.

אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לצימר בצפון או סתם לאיזה טיול, אל תשכחו לארוז קצת אדרנלין.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים