ללכת שבי אחריו

ילדים אוהבים חיות. זה חוויתי, מסקרן ולפעמים גם נעים לליטוף. בילוי בקרבת החיות תמיד הופך את החוויה למיוחדת למרות שאח"כ אנחנו חייבים, אבל חייבים לשטוף ידיים עם הרבה סבון.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 18/03/2010

המפגש עם בעלי חיים בכל גיל, אך בעיקר עבור ילדים הוא מרתק, מרגש ומסעיר. מכיוון שארצנו לא התברכה בהרבה מקומות בהם ניתן לראות חיות בר, לפניכם אתרים בהם תפגשו חיות בשבי ידידותי.

ספארי חושים

ספארי החושים שבקיבוץ הסוללים עשוי להיראות במבט ראשון, כמו עוד פינת חי, אחת מיני רבים. במבט שני, שלישי ורביעי תבחינו כאן במעל 100 סוגי בעלי חיים המוחזקים בתאים מרווחים ומטופחים. ילדיכם ימצאו כאן חברים מוכרים כמו טימון ממלך האריות, רוקי וריקי הרקונים, פינקו השועל ועוד רבים מוכרים, חדשים ומפתיעים. יש במקום מדגרה שקופה המאפשרת צפייה באון-ליין בתהליך המדהים של בקיעת אפרוח מביצתו. אוהבי הנחשים ימצאו אולם זוחלים גדול ומרשים.
עיקר הייחוד של המקום הוא האנשים העובדים בו, המהווים חלק מצוות גדול של עובדים ומדריכים המקיימים פעילויות עם בעלי חיים בכל רחבי הארץ. אהבת החיות והאנשים ניכרת בעובדים. במקום מתקיימות פעילויות מיוחדות הכוללות את הפעלת כל החושים שלנו, פיתוח דמיון וחשיבה לצד הפעלות סטנדרטיות יותר הכוללות האכלה ופינות ליטוף. בחול המועד פסח יתקיים הפנינג מיוחד הכולל מפגש עם בעלי חיים שפגשו בני ישראל ביציאת מצרים ופעילויות נוספות.
איפה: קיבוץ סוללים, כמה: מחיר בסיס- 21 ₪ למבוגר, 36 ₪ לילד, מתי: שבתות וחגים- 10:00-16:00, שאר הימים- 10:00-14:00, טלפון: 04-6406541

פארק הקופים

פארק הקופים שביער בן שמן ממוקם בתוך חורש טבעי, יפיפה ו- מוצל (כמה חשוב בעונה זו). בפארק ניתן לצפות במגוון קופים ולהתרשם מהשונות הגדולה בין הסוגים השונים ומההתנהגות המשעשעת של קרובי משפחתנו הרחוקים או הקרובים יותר. בפארק מתקיימים סיורים מודרכים שיאפשרו לכם חווית עומק וחשיפה לעולמם הקסום של הקופים. גם ללא הדרכה, יש במקום שילוט מפורט ומלמד. בנוסף לקופים המקום מציע שפע אטרקציות נוספות הכוללות בין השאר כפר אפריקאי, ספורט אתגרי ומתקן שעשועים המדמה ג'ונגל. בקיץ פועלת במקום מגלשה רטובה ותותח מים.
איפה: יער בן שמן, בכניסה לכפר דניאל, כמה: 48 ₪ לאדם או ילד, מתי: שעון קיץ- כל הימים למעט שישי 10:00-16:00, יום ו' 10:00-14:00, טלפון- 08-9285888

שמורת חי בר יוטבתה

להבדיל משני המקומות הראשונים בחי בר יוטבתה תמצאו רק בעלי חיים שחיו בעבר בארץ או עדיין חיים בה. בשמורה מקימים גרעיני רבייה לבעלי חיים שהוזכרו במקרא, חלק מהם, כדוגמת הפרא עוברים תהליך מורכב של השבה לטבע אחר ושונה ממה שחיות אלו הכירו בעבר. השמורה כוללת חלק פתוח בו נמצאים בעלי חיים אוכלי עשב כמו ערוד, דישון, ראם ועוד וחלק סגור הכולל מרכז טורפים בו מצויים זאב, נמר, חתול חולות ונוספים.
בנוסף יש בשמורה חדר חושך החושף את המבקרים לעולמם המופלא של בעלי החיים הפעילים בלילה. בחדר החושך תוכלו לצפות מקרוב בפעולתם של עטלפים, מכרסמים שונים ודורסי לילה. הביקור בחדר החושך חוויתי וייחודי למדי. הכניסה לשטח הפתוח היא באמצעות רכבים פרטיים עם מדריך מהשמורה והכניסה לשטח הסגור היא עצמאית. התשלום הרשום הוא עבור אחד החלקים, ניתן לרכוש גם כרטיס משולב. 
איפה: על כביש 90 בין קיבוץ יוטבתה לסמר, כמה: מחיר בסיס- מבוגר 25 ₪ ,ילד 13 ₪,
מתי: שעון קיץ- למעט ימי ו' 8:30-17:00, יום ו'- 8:30- 15:00, כניסה עד שעה לפני הזמן המצוין, טלפון: 08-6376018
מלבד שוקו טוב, תוכלו למצוא באזור יוטבתה והערבה המון צימרים המתאימים לכל המשפחה, ועוד הרבה אטרקציות המיוחדות רק לאזור זה

אולי יעניין אתכם גם

מדורים