גינה לי אורגינלי

התענוג שבגידול ירקות אינו שמור לתושבי הכפר בלבד. חברת "אוריגני" ויזמויות נוספות מציעות לתושבי העיר חלקת אדמה, ציוד והדרכה למימוש החלום של גידול ירקות בגינה.

writer
מאיה כץ צילום:אורי וייס תאריך פרסום: 15/04/2010

לפני ימים אחדים הייתי בחנות למוצרי טבע המוכרת בין השאר זרעי ירקות לשתילה עצמאית בגינה. הטרנד של חנויות טבע הולך ותופס תאוצה ועל כן ניתן לפגוש שם לא מעט אנשים שהולכים ונחשפים בהדרגה לעולם הבריאות והטבע. בחנות זו, נתקלתי בזוג שבחר זרעי ירקות והאישה תהתה האם הזרעים הם חד פעמיים, כלומר האם אותו זרע שנשתל באדמה יוכל להיזרע מחדש ולהניב ירקות.
לאחר ההפתעה הראשונית לנוכח השאלה, שבואו נודה, מסגירה בורות גדולה, חשבתי על כך שרוב האנשים למעשה מעולם לא נחשפו לחווית גידול ירקות. רובנו רגילים לפגוש בירקות בשווקים, רחוצים ונקיים, ללא שאריות בוץ וללא קשר לעונת השנה ברוב המקרים. בשנים האחרונות, לצד תנועה גדולה של אנשים שמכירים ומוקירים את חשיבות החיבור לאדמה ולטבע, צצות לא מעט יזמויות המאפשרות גם ובעיקר, למי שגר בעיר לגדל בעצמו ירקות. אחת החביבות שבהן, היא חברת "אוריגני" שבמושב גני עם הסמוך להוד השרון.

אור על אורי

אורי וייס, הוא מושבניק טיפוסי שלמד בבגרותו חקלאות וביולוגיה, בדגש על חקלאות אורגנית. לאחר טיול
בניו זילנד, החליט להקים בארץ שטח להשכרת חלקות לגידול ירקות. שיטה זו, המקובלת מאוד ברחבי העולם, מאפשרת גם לאנשי הכרך להיחשף לחוויה המופלאה הזו של גידול ירקות. השטח של אורי ממוקם במושב גני עם שבשרון.

"אוריגני"

חברת "אוריגני" שבבעלותו של אורי וייס, מציעה חלקות מגודרות ונעולות בגודל של 25 מ"ר. אורי ישמח להעניק לכם הדרכה צמודה ואת כל הציוד הנדרש. כל שנותר לכם, הוא להפשיל שרוולים, להתחיל בחלק הקשה יותר של עיבוד וטיוח הקרקע ולהמשיך בחלק המהנה של זריעת הירקות, טיפולם וכמובן קטיפתם. התיאור שנתתי במשפט אחד בלבד, טומן בחובו, כמובן, עבודה הנפרסת על פני משך כל השנה.
בנוסף לחלקות הפרטיות, המקום נעים ומזמין ומלא בפינות מוצלות. בימי שישי אחה"צ אורי מזמין את כל המשפחה לשתילה חוויתית של תבלינים בעציצים אותם הם ייקחו איתם הביתה, בחינם. (כדאי לתאם מראש) בנוסף, ניתן לערוך במקום ימי הולדת ואירועים שונים ואף לרכוש שמן זית מהמשק המשפחתי. עם אורי תוכלו ליצור קשר ב- 054-7274633.

יש שכר לעמל

כמובן שהתוצרת פרי גידולכם, שייכת לכם ותוכל לשמש אותכם לסלט טרי ורענן או למרק עשיר וריחני. אך, נדמה, שבמקרה זה כמו ברבים נוספים עיקר הרווח טמון בתהליך ובעמל. תוכלו להפוך זאת לחוויה משפחתית מגבשת. ילדכם יחשפו לתהליך המופלא שעובר הצמח, החל בזרע קטן הנטמן באדמה וכלה בירק רענן שנקטף על ידיכם. מגע עם אדמה, עבודת כפיים ומסירות מהווים אף הם חלק בלתי נפרד בתהליך.

איפה עוד

פרויקטים דומים מתקיימים גם במקומות נוספים ברחבי הארץ. באתר ה"סטף" שבהרי ירושלים נמצאות חלקות, שקרוב לוודאי לא תהיינה פנויות אך תאפשרנה לכם ביקור באתר מרהיב המשמר חקלאות מסורתית. ב"חווה" שבגני יהושע שבלב תל אביב יוכלו אנשי העיר לקבל חלקות לגידול עצמי של ירקות. ברוב הערים בארץ קיימות גינות קהילתיות המנוהלות על ידי גופים שונים ומאפשרות לתושבים חוויה של עבודת כפיים ושותפות קהילתית.
 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים