מה הקשר בין הצלת הפרפרים לצוק מנרה?

כולנו מחפשים רעיון מקורי לפעילויות נוספות לקיץ. בגן הבוטני החליטו להמשיך עם מסורת שהחלה לפני שנה למען הגנת הפרפרים. ובצוק מנרה ? תמיד חוויה לבקר.

writer
יפעה מבטח צילום: דינה שלם תאריך פרסום: 23/06/2010

כולנו מחפשים רעיון מקורי לפעילויות נוספות לקיץ. בגן הבוטני החליטו להמשיך עם מסורת שהחלה לפני שנה למען הגנת הפרפרים. ובצוק מנרה ? תמיד חוויה לבקר.

מה עושים בקיץ? נכון, הולכים לים, אוכלים אבטיח, מבלים בקניון עם הילדים ואולי תופסים איזה הופעה באחד מפסטיבלי הקיץ הרבים. הפעילויות הטובות והמוכרות הללו העבירו לנו קייצים אין –ספור וכנראה שגם השנה הן יתפסו מקום מכובד בבילויי הקיץ הנעימים.
אבל תודו, לפעמים אפשר גם להשתעמם במהלך הקיץ מהרוטינה הקבועה של ים-בריכה – ים ועל כן, כדי לא להשתעמם, הרשו לי להציע לכם שתי פעילויות שירעננו לכם את הקיץ. שתיהן מתאימות לכל המשפחה, ניתנות לשילוב בקלות במהלך חופשה משפחתית בצימר או מלון ובעיקר, צבעוניות, מרתקות ומשאירות טעם של עוד. מוכנים? אז לדרך.   
לכל עניין דבר וגיל
לא רבים הם המקומות בהם תוכל משפחה שלמה ליהנות במשך יום שלם כאשר כולם כולל כולם, בכל גיל ועם כל תחום עניין, ימצאו את מבוקשם. צוק מנרה הוא אחד מאותם מקומות יקרים מפז, ועל כן משדרג במהירות כל חופשה בגליל העליון. אתר צוק מנרה שוכן בסמוך לקרית שמונה והוא מכיל בתוכו את הרכבל הארוך ביותר בישראל – 1,740 מטר אורכו. הרכבל עוצר בשלוש תחנות בצוק אשר בכל אחת מהן האתר מציע פעילויות מסוג שונה.

אקסטרים לקטנטנים

ב"קומת הקרקע" של צוק מנרה תוכלו ליהנות מפעילות אתגרית לקטנטנים בדמות מגלשות ההרים וטרמפולינת הבנג'י דום. מגלשות ההרים הן כמו קרוניות קטנות, מתאימות לשני גולשים לכל היותר, המחליקות על מסילה צמודה לקרקע במסלול מעגלי. הן מתאימות לילדים החל מגיל 3 ויכולות להגיע עד למהירות 40 קמ"ש (לשליטת הנוסע) ועל כן הנסיעה בהן היא מעין חוויית מיני אקסטרים בסגנון לונה פארק. הטרמפולינה היא כמובן אותו מתקן קפיצה חביב ואהוב על ילדים בכל הגילאים ויכול להעיף אותנו לאוויר אפילו עד לגובה של 9 מ'.

מנה עיקרית

ב"קומת הביניים" אליה ניתן להגיע אך ורק באמצעות הרכבל תוכלו למצוא כבר פעילויות אקסטרים למתקדמים כסנפלינג, אומגה וקיר טיפוס. כל הפעילויות כמובן, בהדרכת מדריכים מקצועיים ובצורה מאובטחת למשעי.
כמו כן ישנו במקום מאהל מוצל ופינת קפה/תה צמחים חופשית. ב"פנטהאוז", קרי התחנה העליונה בצוק מנרה שוב תוכלו ליהנות מפעילויות לכל המשפחה אל מול הנוף הנפלא של רמת הגולן והחרמון.
ראשית במקום סיורים מודרכים ברגל והקיץ, לראשונה, גם ברכבת מיוחדת שתיקח אתכם אפילו עד לגבול הלבנון. כדי למלא מצברים לאחר כל היום הפעיל מומלץ לאכול במ כרטיס כניסה כולל: רכבל (עלייה וירידה), סיור מודרך, מתקנים מתנפחים, פינת יצירה, גי'מבורי, בריכת שחייה, במהלך אוגוסט תוכניות והפעלות לכל המשפחה. מחיר כרטיס : 60 ₪ (תשלום מגיל 3 ). שעות פתיחה:יולי9:30-18:00  
אוגוסט 9:30-19:00  טלפון לפרטים נוספים 04-6905830   

בוא אלי פרפר נחמד

במקום אחר לחלוטין תוכלו להשתתף בקיץ בפעילות בעלת אופי אחר לחלוטין אך עם זאת לא פחות מרתקת שכל כולה סביב פרפרים. כן, אותם יצורים יפהפיים ויחודיים שהיינו פוגשים בהם פעם בכל פינה וכיום אך ורק לעיתים נדירות בטיולים בחיק הטבע. 
בגן הבוטני שבירושלים החליטו להחזיר את הפרפרים לרחובות הבירה ומזמינים אתכם, זו כבר השנה השניה, לעזור להם במשימתם תוך היכרות עם עולמם המרתק והצבעוני של הפרפרים.

דע את הפרפר

אם רציתם לדעת איך גורמים לפרפרים לשוב לחיות בינינו הרי שהתשובה ראשית טמונה בידע. בגן הבוטני עצמו, סמוך לגבעת רם, תוכלו למצוא בית פרפרים מרהיב ביופיו. הבית הוא מקום משכנם של מאות פרפרים המעופפים סביב למבקר ומספקים לו חוויה מיוחדת במינה. מלבד זאת הבית הוא מקום למידה נהדר אודות חייהם של הפרפרים. המבקרים יוכלו ללמוד על גלגוליו של הפרפר, על צמחים מושכי פרפרים, להגדיר פרפרים שונים. עבור הקהל הצעיר מתוכננות גם במהלך הקיץ פינת יצירה, סיפורי פרפרים ועוד הפתעות.

לפרוש כנפיים

לאחר שתכירו את החיה המופלאה הזו ותשתכנעו ודאי, כמו עובדי הגן, כי אין סיבה שלא תחזור לשכון ברחובותינו דרך קבע תוכלו להירתם למשימה האמיתית והיא בשטח הפרטי שלכם. במהלך הקיץ מדריכים מ

אולי יעניין אתכם גם

מדורים