בוטיק של מלון

מלונות בוטיק הם מזמן לא רק נחלתם של האירופאים. גם בישראל יש כמה עשרות של מלונות בוטיק בהם תוכלו לישון באוירה ייחודית, מצעי כתונה לבנים ושפע של פינוקים מסביב, כי זה הזמן ליהנות.

writer
יפעה מבטח צילום: מלון בוטיק יהלים תאריך פרסום: 08/07/2010

תפתחו את העיניים והאוזניים – טרנד חדש הגיע אל עולם התיירות. אחרי שנפשתם בצימר המבודד והרומנטי, נזרקתם בחאן אירוח אותנטי בנגב, הייתם אקולוגים ומתחשבים באירוח כפרי בחווה והתאבלתם על אובדן נופש הכל כלול בטורקיה הגיע הזמן שתנסו את אותו משהו חדש שכולם מדברים עליו – מלונות בוטיק.
סוף סוף גם בישראל הולכים על שיא הקלאסה, חופשה ללא פשרות עם הסטנדרטים הכי גבוהים שיש: האירוח הכי קשוב, העיצוב הכי מוקפד, האוכל הכי מרגש ומתקני הספא המרגיעים ביותר משולבים ביחד ומדיפים נינוח אירופי. הסתקרנתם? בצדק, המשיכו לקרוא.

לפעמים חלומות מתגשמים

הצמדת המילה בוטיק למלון שלך היא מחייבת, לא כל-כך בגלל משמעותה (בצרפתית בסך הכל מדובר על חנות המתמחה בתחום מסוים) אלא דווקא בגלל הניחוח האירופי שמשדר יוקרה ברמה אחרת. נופשים המגיעים למה שהוגדר כמלון בוטיק מצפים להתרגש. ואכן, בעלי מלונות הבוטיק משתדלים לעמוד בציפייה המחייבת.
הטריק הוא לגרום לכם, הנופשים, לצאת בפה פעור ובשביל זה ממש לא מספיק למצוא מיקום מרשים, לבחור מיטה נוחה, לצבוע את הקירות בצבעי פסטל ולדאוג לג'קוזי מבעבע. בשביל חופשה מושלמת ובלתי נשכחת צריך סיפור, פנטזיה, מציאות אחרת. במלון הבוטיק זו החופשה איננה סתם חופשה אלא חוויית חופשה. ברוכים הבאים כאן מתמחים בחלומות.

ספריה בכל חדר

קחו לדוגמא את מלון "בינהרים". חזיתו נראית כמו התכתבות עם בית חווה דרומי יוקרתי אבל אין לטעות, כאן הגלבוע והבניין ממש לא "מתנשא" על סביבתו. רק 10 יחידות אירוח תמצאו ב"בינהרים", הנמצא בישוב גדעונה, דבר שתורם עוד יותר לאווירה המשפחתית שמשדר המבנה. החדרים דומים בעיצוב הכללי, שהוא נקי ומרגיע אבל ממש לא סתמי, אך לכל אחד מהם יש גם את האופי היחודי שלו. טלוויזיות אין כאן. במקום זאת מציעים לכם בכל חדר ספריה מגוונת – לכאן באים להתחבר לנוף ולעצמך, זה הסיפור של המקום. עוד דרך להעביר את הזמן היא בטיולים באזור הקרוב – בגלבוע, נחל שופט או בבתי מלאכה קטנים שבישובים באזור. פנטזיה קטנה של טיול כפרי שקט. פרובאנס? לא ממש יותר גלבוע למען האמת, אבל בטעם משובח.

סיפור בצבעי מדבר

והנה אופציה שונה לחלוטין – מלון בוטיק שהתפאורה סביבו היא הגבעות החשופות המעטרות את אזור ערד. הסיפור שבאים לספר כאן, ב"מלון יהלים", נושא גוונים מדבריים ונוף של נגב. לא תמצאו פה את הצבעים העזים של צימרים מרוקאים למינהם, רק פיתוחים עדינים בכל דלת, מנורה וספת הסבה. גם כאן יש לנו מספר חוקים נוקשים (ככה זה כשאתה מנסה לבנות סיפור, ולהתמחות בסוג מסויים של חופשה -הגבולות חייבים להיות מושמים). זהו מלון לזוגות בלבד בכדי להציע לכם רגיעה מדברית, רחוק מכל הסחת דעת ולחץ אורבניים. לעומת זאת, כאן החדר כולל את כל הפינוקים – טלוויזיה, ג'קוזי מפנק ומרפסת פרטית אל הנוף. אל כל זה נוסף פינוק גדול נוסף - ספא הנמצא בבניין המלון עם מגוון טיפולים (מסאז'ים, אבל לא רק) להרגעת הגוף והנפש.

אוכל למחשבה

לא מפתיע הוא הדבר שמלונות הבוטיק לא יתפשרו על האוכל המוגש בהם, אחרי הכל מדובר באחד משיאי כל חופשה. גם כאן לרוב תמצאו אוכל שקשור לסיפור המקום. לדוגמא ב"מלון בינהרים" האוכל המוגש במקום הוא צמחוני (על אף שבמלון מספקים גם מטבח מאובזר שם ניתן לבשל בשר כאוות נפשכם). גם ב"מלון יהלים", כחלק מהגישה ההתרעננות של המקום, מציעים לאורחים ארוחות בריאות. אולם אין זה מחייב ותוכלו גם למצוא מלונות בוטיק עם סעודות קרניבוריות לתפארת (באמירי הגליל, לדוגמא, על קדירות הבשר המפורסמות שלו). הכל בהקשר לסיפור ולחוויה שמציעים לכם.

כמה מחשבות לסיום

יתכן וכל זה נשמע לפעמים קצת יותר מידי. כאשר אנו רצים מתוך טירוף החיים אל החופשה קשה לנו לפעמים להבין את הרצינות הזו בה אנשים מנסים ליצור פנטזיה. אך עם זאת, כולנו בסתר ליבנו, אם יורשה לי להניח, רוצים בזה - להגשים חלום וללכת איתו עד הסוף. אז למה לא? קחו את הזמן, תטיילו באמת ותיסחפו. מותר לכם.   

אולי יעניין אתכם גם

מדורים