על האופניים- מהקל ועד האקסטרים

טרנד הרכיבה שמתפתח כאן בשנים האחרונות הפך להיות נחלת הכלל, קטנים וגדולים, מנוסים ומתחילים - עולם הרכיבה שייך לכולם. מגוון של מסלולי רכיבה המתאימים לכל רמה של רוכב - רק אל תשכחו את הקסדה!

writer
מאיה כץ צילום:עיריית צפת תאריך פרסום: 15/07/2010

אין גבול למגוון טיולי האופניים הקיימים בארצנו. חלק מהמסלולים מיועדים למתחילים ולמשפחות, אחרים ארוכים יותר וכוללים עליות וסינגלים בשטח. חווית האופניים עשויה אף לקחת אותנו אל עולם האקסטרים והאדרנלין. מערכת וויקנד ריכזה בעבורכם מספר כמה המלצות של מסלולים בדרגות קושי משתנות. לא תמיד חייבים לרכוש אופניים, במקומות רבים הסמוכים למסלולי האופניים ניתן להשכיר אופניים. אל תשכחו- קסדה על הראש!

קל- נחל שניר

הטיילת לזכרו של עמי פלד ז"ל נבנתה בנסיבות עצובות לאחר מותו של תלמיד התיכון בתאונת אופניים. הטיילת שנסללה בסמוך לכביש מאפשרת כעת לרוכבי האופניים נסיעה בטוחה לאורך נופי החצבני המרהיבים. הטיילת סלולה והמסלול קל  עם עליות מתונות בלבד ומתאים לכל המשפחה. בתחילתו של המסלול ניתן לצפות לכיוון הרי לבנון ובהמשך למימי הנחל הגועשים והקרים במשך כל עונות השנה. כמובן שלאורכו של כל המסלול תיהנו מנופי החרמון והגולן ההדורים.
נקודת התחלה: צומת כפר יובל, נקודת סיום: צומת הכניסה לקיבוץ דפנה. אורך המסלול ומשכו: 9 ק"מ, כשעתיים.

בינוני- ממעגן מיכאל לחוף דור:

תחילתו של המסלול בנסיעה לאורך נחל תנינים. לאורך הדרך ניתן להבחין באמת המים העתיקה שהובילה מים לקיסריה המפוארת. לאחר מפגש הנחל עם הים וחצייתו הרטובה הרכיבה ממשיכה לאורך החוף עד הגעה לגבעת כורכר ממנה נשקף חוף דור. בנקודה זו תוכלו לרדת לחוף דור ולפגוש רכב נוסף שיחכה לכם בחניון החוף או לחזור חזרה בדרך כורכר מזרחית יותר. כך או כך, אל תוותרו על עצירה לכוס קפה ורחצה. המסלול לכל אורכו עובר בדרך נגישה וללא עליות כמעט.
נקודת התחלה וסיום: חניון  שמורת מחל תנינים. אורך המסלול ומשכו (הארוך) 25 ק"מ, כ- 3 שעות.

מתקדמים- ממצפה משואה לבית גוברין:

מהיישוב ליאון יש לרכב עד הכניסה לפארק בריטניה שם מתחברים לשביל ישראל ויורדים ועולים לכיוון מצפה משואה. בנקודה זו מתחילים לעקוב אחרי סימון שבילים ירוק המוביל לכיוון תל גודד. בשלב זה המסלול הופך לסינגל ומתחבר מחדש לשביל ישראל. מומלץ לעצור לזחילה במחילות תל גודד לפני שמתחברים לכביש בית גוברין- בית ניר עד הכניסה למושב לוזית. המשכו של המסלול מסומן בכחול עד החזרה למושב ליאון. המסלול כולל מספר עליות וסינגלים.
נקודת התחלה וסיום: הכניסה ליישוב ליאון. אורך המסלול ומשכו: 30 ק"מ, כ- 4 שעות.

אקסטרים שבאקסטרים- מסלולי ירידה בהר החרמון:

המסלולים אינם ארוכים כלל, למעשה הם קצרים למדי, כ- 500 מטר בירידה מטורפת הנמשכת דקות מספר. אתר החרמון, במסגרת ניסיונו למשוך קהל גם בעונת הקיץ, פתח השנה מסלולים לירידה מן ההר. המסלולים מיועדים ואפשריים לירידה בלבד. העלייה נעשית באמצעות הרכבל האיטי פי שלוש לערך מהירידה על גבי האופניים. ניתן לרכוש פס ליום או לחצי יום ולעלות ברכבל ולרדת באופניים מספר פעמים שתרצו. המסלולים מיועדים למנוסים ולממוגנים בלבד וכוללים מקפצות, דרופים ושיפועים תלולים.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים