הדרך לאילת ארוכה? המלצות לטיולים בדרך

מערכת וויקנד מציעה לכם להפוך את הנסיעה הארוכה והמייגעת לאילת וממנה לחלק בלתי נפרד מהחופשה שלכם ולא משנה באיזה דרך בחרתם לנסוע הפעם. יש מה לעשות בדרך, לכולם.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 15/07/2010

הדרך לאילת, בואו נודה, ארוכה. כ- 5 שעות נסיעה מייגעות ומתישות ממתינות לכם ממרכז הארץ ועד ההגעה המיוחלת.
רבים מעדיפים לעבור את הנסיעה דווקא בלילה, על מנת לנצל את זמן החופשה ביעילות ולהימנע מקולותיהם הרוטנים של הילדים מאחור. ובכן, הצעה מהפכנית- הפכו את הדרך לחלק בלתי נפרד מהחופשה וטיילו.
הדרך לאילת מלאה באטרקציות, אתרי ביקור מעניינים ואטרקטיביים שבנוסף, על פי רוב לא יהיו מלאים באנשים כפי שקרוב לוודאי תפגשו באילת. שתי דרכים מובילות לאילת. הדרך המוכרת והמקובלת על פי רוב היא דרך כביש הערבה. דרך נוספת היא באמצעות כביש 40 וכביש 12, אני ממליצה לכם להגיע לאילת בדרך זו שאינה מוכרת ולזכות בתצפית נפלאה מלמעלה על העיר ועל מפרץ ים סוף. חזרו דרך כביש הערבה וכך תיהנו מכל העולמות. לנוחיותכם מצורפים אתרים מומלצים על שני הכבישים.

דרך השלום

קרוב לוודאי שעברתם בסמוך לדרך עשרות פעמים בנסיעה לאילת מבלי להבחין בה. הדרך נמשכת על פני 42 ק"מ, עבירה לכל רכב ומספקת תצפית יפה לעבר נופי אדום ונחל הערבה. הדרך עוברת בסמוך למטעי התמרים והחממות של חקלאי האזור ובסמוך לגבול חסר הגדר עם ירדן. על הדרך ממוקם מצפור השלום, מסלול הליכה קצרצר בין חווארי הלשון הייחודיים לאזור יוליך אותכם לתוך תצפית מרהיבה.
נקודת התחלה (לבאים מצפון): מושב עידן, נקודת סיום: עין יהב. אורך המסלול ומשכו: 42 ק"מ, כשעה וחצי.

חי בר יוטבתה

בחי בר יוטבתה מנסים לשמר בעלי חיים מדבריים המצויים בסכנת הכחדה ומנסים ליצור גרעיני רבייה של חיות האזור  שהוזכרו במקרא. המקום ברובו, אינו גן חיות והחיות זוכות למרחב ולחיים שמזכירים בזעיר אנפין את חיי הטבע הפראיים. השמורה מתחלקת לשלושה חלקים: שטח פתוח, בו נוסעים ברכבים פרטיים בליווי מדריך, מרכז טורפים וחדר חושך החושף את חיי הלילה של המדבר, בשניהם ניתן לבקר באופן עצמאי. בימי חמישי של יולי- אוגוסט יתקיימו באתר סיורי שקיעה והאכלת טורפים.
נקודת התחלה וסיום: חניון החי בר יוטבתה, משך הסיור: כשעה וחצי לפחות, הכניסה בתשלום, תיאום סיורים בטלפון 08-6376018.

חולות כסוי

חולות נחל כסוי הם חלק מבקעת עובדה רחבת הידיים ומלאת החולות. השביל מסומן בירוק ומוביל לעברה של דיונת חולות מרשימה. הדיונה מחדירה חיות ושמחה בילדים ומבוגרים כאחד ותוכלו לבלות בה זמן רב בטיפוס וגלישה והנאה מן החול הרך.
נקודת התחלה וסיום: 5 ק"מ לאחר הפנייה ליישוב מעלה שחרות, אורך המסלול ומשכו: 1.5 ק"מ, כשעתיים.

הקניון האדום

הקניון האדום הוא אחד המסלולים היפים בהרי אילת. המסלול קצר למדי ומתאים לכל המשפחה. המסלול המסומן בירוק עובר בנקיק צר הדורש הסתייעות בסולמות ויתדות. האבן השולטת בקניון היא אבן חול במגוון צבעים. בסיום הקניון שביל צר למדי מוביל בחזרה לחניון, מי שסובל מפחד גבהים, רצוי שיחזור על עקביו במעלה הקניון.
נקודת התחלה וסיום: חניון הקניון האדום (שילוט מכביש 12, כ 15 ק"מ צפונית לאילת), אורך המסלול ומשכו: 1 ק"מ, כשעה וחצי. בעונת הקיץ מומלץ ללכת במסלול בשעות הבוקר המוקדמות או אחר הצהריים.

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים