מי רוצה לישון עם קנגרו?

במסגרת מאמצינו להציג לכם את כל החוויות הכי יחודיות לכם ולילדיכם בקיץ, הפעם בחרנו בחוויה פראית שתגשים את חלום הילדות הזה ולישון, לא פחות ולא יותר עם קנגרו.

writer
יפעה מבטח | צילום: גן גורו תאריך פרסום: 08/08/2010

בדרך כלל אנחנו מציעים לכם מקומות לינה שפינוק בצידם. גם הפעם לא יהיה שינוי במתכונת. אולי רק שינוי בהגדרת ה"פינוק". מי מאיתנו לא חלם בילדותו לעבוד בספארי, לפחות ליום או שניים. הרי אין עוד מקום שנותן לך להיות קרוב לכל כך הרבה חיות מגניבות שאותן בדרך כלל ניתן לפגוש רק בג'ונגלים, ערבות פראיות או בסרטים של נשיונל ג'יאוגרפיק.
קופץ למרחקים ארוכים

קנגרו היא אחת החיות שיחסי הציבור שלה עושים לה עוול. הוא אומן נראה פרוותי ומוד, ועם כיס, אבל מדובר בחיית ערבות קשוחה שיתרונה הגדול בממלכת החיות הוא יכולות הקפיצה שלה. הקנגורו יכול להגיע אפילו למהירות של 70 קמ"ש כאשר הוא מנתר, כאשר הוא מכסה בערך 10 מטרים בקפיצה. את היכולות האלה הוא מנצל כדי להימלט מאויביו וגם כדי למצוא את מזונו הצמחוני בשטחים נרחבים. עם תכונותיו המיוחדות הקנגורו הוא ללא ספק מלך הערבות של אוסטרליה אך אל נטעה ונחשוב שהוא היחיד הנמצא בהן.
בין החיות היחודיות הנוספות של אוסטרליה הן דובי הקואלה, חיות עם כיס משל עצמן, ומגוון ציפורים משונות אך חביבות כמו הקוקברה הצוחקת והאמו.

חוויית הערבות

פארק "גן-גורו" הנמצא בסמיכות לקיבוץ ניר דוד ולאתר הסחנה, מביא כבר קרוב ל20 שנה את חוויית הערבה האוסטרלית לאחד המקומות הישראליים ביותר שיש, ועושה זאת בהצלחה רבה. הפארק, שהוקם בשיתוף פעולה מלא עם השגרירות האוסטרלית, הפך למעשה לגן החיות הראשון בעולם מחוץ לאוסטרליה בו ניתן ללטף קנגורו, ולאחד הגנים הבודדים בעולם שהצליח לעמוד בתנאים האוסטרליים המחמירים הנדרשים ולקבל קואלות.
כל זאת משום שהגן הוא לא רק מקום לראות בו חיות אלא ממש לקבל בו חוויית טיול בערבות אוסטרליה עם הרבה כבוד לטבע ולמורשת האוסטרלית.  "גן גורו" משתרע על שטח של 16 דונם ולמעשה מאפשר יום בילוי שלם עם או בלי הדרכה (ומומלץ בהחלט עם) כולל מפגש בלתי אמצעי עם החיות ואף סדנאות אבורג'ניות והרפתקאות נוספות המשתנות ומתחדשות כל העת.. בין לבין ניתן לשבת בפינות החמד הירוקות של הפארק וליהנות מפיקניק משפחתי נעים.

לישון עם קנגרו

המילה האחרונה בחוויות המיוחדות ש"גן גורו" מציע הוא אכן לינת שטח מודרכת ופעילה ממש באמצע ה"מיני ערבה אוסטרלית" שנבנתה כאן. החוויה מתקיימת בכל ימי ג' ו-ה' במהלך חודש אוגוסט ומיועדת לכל המשפחה. פתיחת החוויה היא ממש עם השקיעה, תוך הקמת אוהלים בשטח המוקצה בפארק. לאחריה, עם רדת החשיכה יקח אתכם צוות "גן גורו" לסיור לילי מודרך מיוחד המאפשר הצצה אל מגוון התנהגויות הלילה של בעלי החיים האוסטרליים.
תוכלו לראות להקת קנגרואים מקפצת, קואלות ערות (מספרים שהדבר נדיר...) ולהאזין לקולות המיוחדים שמפיקים העופות האוסטרליים. לאחר הסיור הלילה לא נגמר וימשיך בדבר הכי ישראלי שיש– קומזיץ עם סיפורים מסביב למדורה. לינת הלילה היא בשטח באוהלים המוקמים, בהחלט חוויה משפחתית שתיזכר. וזה לא נגמר כאן, בבוקר לאחר ארוחה קלה, יוזמנו המשתתפים בחוויה  להצטרף להאכלת הבוקר של החיות בגן.

זאת ועוד

אם עוד יוותר בכם כוח לאחר חוויית הלילה תוכלו להמשיך להמשיך ולתייר בגן גורו או לעבור אל אחת האטרקציות האחרות שבאזור ניר דוד כמו התרגעות בסחנה, בו יש נביעה המייצרת בריכה טבעית, משובצת מפלי מים. בנוסף תוכלו כמובן לשלב מסלול טיול בעמק המעיינות, או לבקר באתר חומה ומגדל המשוחזר הנמצא בסמיכות לניר דוד, הלא הוא ישוב חומה ומגדל הראשון בארץ.
אז בקיצור נמרץ – מה? חווית לינת שטח בפארק "גן-גורו" המדמה ערבה אוסטרלית למי מתאים? למשפחות הרפתקניות שמחפשות פעילות משותפת ויחודית בקיץ איפה? סמוך לקיבוץ ניר דוד ואתר הסחנה מתי?  ימי ג' ו-ה' במהלך חודש אוגוסט.
כמה עולה? 115 ₪ למבוגר, 95 ש"ח  לילד. לפרטים נוספים על חוויות ניר דוד.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים