בסימן הסתיו: מטיילים בכסלו

השבוע זה וודאי, הסתיו כבר פה. בערבים מתחיל להיות קריר והחזאים מבטיחים בסופ"ש גשם קל בצפון. מזג האוויר הנח מוציא את כולנו אל הטבע, לטייל מבלי לסבול מחום. אבל אל תשכחו לקחת מים.

writer
יפעה מבטח, צילום: אבי חיון לקק"ל תאריך פרסום: 28/10/2010

כמנהגנו בקודש, גם בסופי השבוע הקרובים לא נותיר אתכם נטולי מעש. עם מזג אוויר שמזגזג קצת בהתאם לעונת המעבר ומצבי הרוח שלה אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולבחור מבין מגוון פעילויות, סיורים וטיולים ברחבי הארץ בהם בודאי תמצאו לפחות דבר אחד שישמח את ליבכם ויצבע לכם סוף שבוע אחד בגוון מעניין. תיהנו.

 

ספונטניים בזרם

בשנים האחרונות התוודענו מעט יותר לציידי השיטפונות. אלו אותם אנשים שבהינתן התרעת סכנה לשיטפונות אינם נסים על נפשם מאזורי הדרום המועדים לפורענות, אלא להיפך – עוזבים את הכל ורצים לחזות בפלא. ממחזה השיטפון הוא אכן פלא שהעיניים הרואות מתקשות להאמין לו אבל כמובן הצפייה בו מצריכה ניסיון וציוד מיוחד. אם אתם "מתחילים" בתחום וברצונכם לא לוותר על החוויה תוכלו עדיין ליהנות באופן בטוח מהתופעה. הירשמו לסיור דרך מוקד המידע "כוכבית טבע" ורשות הטבע והגנים תיקח אתכם לטיול ביום שבו תהיה סבירות גבוהה לשיטפון.בסיור גם תוכלו ללמוד דבר או שניים על דרכי היווצרות שיטפונות, על האקלים המדברי ועל הסכנות הכרוכות בכך.

בקיצור נמרץ - מתי: בהתראה קצרה מראש
היכן: צפון מדבר יהודה. בתשלום.

 

אבוא במנהרות

הגן הלאומי בית שערים הוא מקום נעים לביקור במשך כל השנה. מיקומו בואדי מגונן ומטופח למשעי על-ידי רשות הטבע והגנים הופך אותו מקום נהדר לרביצה למשפחות ביום שמש אך גם ביום גשם תמצאו כאן מסתור בתוך מערות הקבורה. בכל שישי ושבת באוקטובר בנובמבר תוכלו ליבנות בנוסף מסיור שמועבר על-ידי מתנדבים מן האזור ללא תשלום. הסיור יבהיר ויעזור להבין את הישוב היהודי  המשגשג שהיה באזור במאות הראשונות לספירה. 

בקיצור נמרץ - מתי: בכל שישי ושבת באוקטובר ובנובמבר, בשעות: 9:30 ו-10:30. 
היכן: גן לאומי בית שערים, בסמוך לקריית טבעון הסיור ללא תשלום נוסף פרט לדמי הכניסה לאתר.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים