צפון הנגב מעל המצופה: מצפה רמון

למי שלא שם לב, הדרום הפך כבר מזמן למרכז החדש. אם תסתכלו טוב תראו שמשהו טוב קורה במצפה רמון. בואו לבקר במועצה המרוחקת הזו ולחזות ביופי המדבר, הכוכבים ונופי הסביבה.

writer
מאיה כץ, צילום: צימר נועה במדבר תאריך פרסום: 01/11/2010

ראשיתה של מצפה רמון במחנה פועלים קטן, שהפך ליישוב של קבע בשנת 1956. מצפה רמון שוכנת על כביש 40, קצת יותר קרובה לבאר שבע ורחוקה יותר מאילת. המועצה יושבת על סף מכתש רמון ומכאן כמובן שמה. מגובה 900 מטר, הקיץ המדברי הוא נסבל למדי ובחורף זוכים התושבים מידי פעם למנות צנועות של שלג. בשנים האחרונות משהו טוב קורה במצפה רמון. פליטים רבים ממרכז הארץ, בהם אומנים שונים מגלים את האוויר, השקט והמדבר שהינם מנת חלקם של מצפה רמון והעתיקו את מגוריהם לשם. ניתן היום לחוש ברוח החדשה הזו ולבקר בגלריות במצפה רמון, האנגר אדמה, שהוא מקום משכנה של להקת המחול "אדמה" ובתי קפה.

מצפה של כוכבים

טרם הזכרתי את הלילות זרועי הכוכבים שניתן לפגוש כמעט בכל לילה. הגובה הרב, והאזור המדברי מבטיחים כמעט מידי לילה שמים חשוכים ונטולי עננים. אנשי המועצה, הלכו עם העניין הזה כמה צעדים קדימה, ובלילות בהם מתרחשים אירועים אסטרונומיים מרשימים כגון ליל מטאורים, מוחשך היישוב לחלוטין לטובת הצופים, המגיעים מכל הארץ, לצפות במחזה באחת הנקודות הטובות בארץ.
במצפה רמון, ברובע הבשמים, פועל מרכז מבקרים לאסטרונומיה המציע פעילויות לכל המשפחה. המרכז כולל פלנטריום חביב בו ניתנים הסברים על עולם הכוכבים, סרטים, פעילויות לילדים וכמובן החל משעת החשכה צפייה בטלסקופים, גדולי מימדים. כל זאת נעשה, על כוס צמחי תה מצמחי המדבר. מצפה כוכבים מדעי יותר נמצא בסמוך למצפה רמון ובו ניתן לבקר בתיאום מראש רק בשעות האור. במצפה יושבים אנשי מדע המנצלים את איכות הצפייה במקום לטובת מחקרים אסטרונומיים שונים. במצפה שוכן טלסקופ בו ניתן לצפות למרחק מאות אלפי קילומטרים ולכוונו באמצעות האינטרנט מכל נקודה ברחבי הגלובוס.לפרטים נוספים: מצפה הכוכבים ע"ש וויז- טל' 08-6588133.

מטיילים בסביבה

גבעת חרוט- מסלול קצר המיועד לכל המשפחה אל עבר גבעת חרוט העשויה בזלת המצויה בלב ליבו של מכתש רמון. מנקודה זו נשקף נוף מרהיב של המכתש. ראשיתו של המסלול בדרך אפר היורדת לכיוון נחל ארדון, לאורך כל הדרך יש לשאוף לכיוון הגבעה הנראית מתחילת המסלול. סימון השבילים משתנה מכחול לשחור עד שמגיעים לראש הגבעה, ממנה שביל מסומן באדום יחזיר אתכם בחזרה לנחל ארדון ומשם לרכב.  נקודת התחלה וסיום: חניון יום סהרונים, אורך המסלול ומשכו: 2.5 ק"מ, כשעתיים.

טיילת נוף- ממרכז המבקרים של מכתש רמון, הסגור כעת לרגל שיפוצים, נבנתה טיילת נוף הבנויה על שפת המכתש לכיוון דרום מערב. הטיילת כוללת פסלים מדבריים מעוררי השראה ותצפיות מרהיבות אל עבר מרחבי המכתש. מומלץ להלך בה בשעת השקיעה.
נקודת התחלה וסיום: חניון מרכז המבקרים, אורך המסלול ומשכו: 1 ק"מ, כשעה.

כל כך יפה כאן, אולי נישאר לישון

הצימרים במצפה רמון הם רבים וחודיים באופיים ומותאמים לנוף המדברי. כאן תמצאו צימרים יוקרתיים ורומנטיים לצד אוהלי אירוח או אירוח קיבוצי המתאים לכל המשפחה ובכל עונות השנה.
באיזור שפע של מסלולי טיול ושבילי רכיבה על אופניים, תוכלו להתארח-בצימר נועה במדבר שנמצא בלב מצפה רמון , בו יארחו אתכם בחמימות וגם, כמשפחה רוכבת, הם ילוו אתכם ויבנו לכם מסלול רכיבה מותאם לדרישותיכם ויכולתכם.

 

 

תגיות מצפה רמון

אולי יעניין אתכם גם

מדורים