מטיילים חופשי בשישי

אין דבר יותר קסום משישי בבוקר. טיול נחמד, ארוחת בוקר וקצת טבע יהפכו את הסופ"ש שלכם להרבה יותר רגוע. קק"ל מארגנת בימי שישי בבוקר טיולים חופשי חופשי,מצטאפים?

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 10/11/2010

כבר יצא לנו להזכיר לכם מספר פעמים את פרויקט "שישי חופשי" אותו מארגנת הקרן הקיימת לישראל, והנה מכיוון שמדובר בדבר כה שימושי אני שמחה מאוד להקדיש הפעם כתבה שלמה לפרויקט המקסים הזה. מה שיש לנו כאן הם טיולים מודרכים על-ידי המדריכים המקצועיים של קק"ל אשר מתקיימים מידי יום שישי ב 10:00 בפינות חמד שונות ברחבי הארץ. הטיולים מיועדים לכל המשפחה וחשוב מהכל הם חינם חינם חינם. אם אתם מתכננים טיול שישי-שבת או חופשה בצימר ברגע האחרון ועוד מתלבטים לאיזה אזור להתכוונן אולי מבט בשלושת הסיורים הבאים של פרויקט שישי חופשי יוכל לתת לכם איזה רעיון

מאחורי בתי חיפה ונשר

ביום שישי הקרוב, ה 11.12, סיור חופשי שישי ייקח אתכם אל עבר נחל קטיע. זהו יובל של נחל נשר, הזורם במורדות המזרחיים של הר הכרמל. מחוץ לעונת הגשמים הוא גם יבש ממים דבר מצער מחד אך גם משמח מאידך שכן הערוץ היבש הוא מקום נפלא להליכה בטבע. המסלול יתחיל בהר טללים, מצפון לאוניברסיטת חיפה, ויקח אתכם במורדות פארק נהדר החבוי לו ממש בתוך סביבה עירונית מובהקת. בתוך הפארק תוכלו לחצות גשר תלוי בין שתי גדות הנחל, תעצרו במצפורי נוף מרשימים ותלמדו על הצמחייה המקומית. במידה והזמן יאפשר אפילו תוכלו לעצור בכמה ממתקני הספורט שהושמו במקום לנוחיות המטיילים.

צהוב וירוק

שבוע לאחר מכן, ב19.11, על-פי התכנון, השישי החופשי יוביל אתכם אל אחד מהטיולים הכי סתוויים שאני מכירה באזורי יער יתיר ויער להב. שני יערות אלו ממש על גבול המדבר (לא רחוק מערד) מהווים בתקופה זו של השנה בתי גידול עבור אותם פרחים צהובים החלמוניות שנחשבים היום, ובצדק, לאחד מסמלי הסתיו המובהקים לצד החצב והנחליאלי. החלמוניות בהם תשטפו את העיניים בסיור יקשטו נופים ותצפיות ייחודיים ביערות בהם הירוק גובל בצהוב. לצד כל זה שימו לב כי תאריך הטיול עשוי להשתנות בהתאם לראשית הפריחה באזור.

עמק הארזים הקסום

השבת האחרונה של חודש נובמבר בשישי חופשי, ב26.11 תהיה מוקדשת לאזור סובב ירושלים. יובל היוצא מנחל שורק, הידוע גם בכינויו "עמק הארזים" יהיה נקודת הפתיחה של טיול זה. במקום מדרגות חקלאיות קדומות שנעים לסייר ביניהן ובנוסף נותנות הזדמנות לדבר על האוכלוסיה שגרה כאן בתקופות אחרות בכל מיני נקודות זמן בהיסטוריה. המדרגות עצמן נמצאות באזור החיבור בין היובל לנחל באזור שופע נביעות בשם עינות תלם. מהמעיינות והמדרגות הסיור ימשיך בנסיעה אל עבר תצפית מרתקת על הכביש העולה לירושלים. במקום קיימת גם אנדרטה ייחודית לזכרם של הנספים באסון מגדלי התאומים בארצות הברית.

עוד קצת מידע יעיל

יש לציין כי טיולי שישי חופשי מתקיימים בכל יום שישי ולא רק בחודש נובמבר. כדי להתעדכן בטיולים הקרובים אפשר תמיד גם לבקר באתר הקרן הקיימת לישראל בכתובת: www.kkl.org.il/ . כל הטיולים יוצאים כמעט תמיד בשעה 10:00 והינם בני שעתיים עד שלוש. הם כוללים שילוב בין הליכה בשבילים בטבע ונסיעה במכוניות. הסיורים, כאמור, לא עולים כסף למשתתפים אך מספר המקומות בכל סיור מוגבל ויש להקפיד ולהירשם מראש בקו ליער: 1-800-350-550. חוץ מהם הקק"ל מקיימת פעילויות נוספות בחינם או בתשלום בכל רחבי הארץ שבהן אפשר להתעדכן גם כן באתר הקק"ל או כאן בוויקנד

אולי יעניין אתכם גם

מדורים