מסלול סיום: טיולים לסוף דצמבר

בהינתן מצב מזג האוויר המשוגע שלנו איננו יודעים האם השבועות שעוד נותרו לחורף דצמבר יהיו חורפיים או לא. כהרגלנו אנחנו מציידים אתכם בשלל אפשרויות לכמה מסלולי טיול לשני סופי השבוע האחרונים של דצמבר, חלקם הגדול ממש בחינם.

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 23/12/2010

מגשר לגשר

הנה לכם עוד טיול משפחתי מקסים שהינו חלק מפרויקט "שישי חופשי" של הקרן הקימת לישראל. במסגרת פרויקט "שישי חופשי" מוצעים לציבור הרחב טיולים מודרכים ללא תשלום בבקרי ימי השישי בכל שבוע באתר אחר ברחבי הארץ. ביום שישי ה24.12 טיול "שישי חופשי" יתמקד באזור נחל חרוד הסמוך לבית שאן, איזור השופע במסלולי טיול וצימרים בינהם אירוח ניר דוד המפורסם.
הטיול יתחיל מגשר הקנטרה, גשר עתיק שנבנה על ידי הממלוכים, וימשיך בהליכה מתונה המתאימה לכל המשפחה  דרך הפארק הייחודי הסמוך לעתיקות העיר בית שאן. בסיום תזכו למראה המרהיב של  קניון הבזלת  בסמוך לבית שאן כאשר מעליו מונח גשר מודרני. לאחר הטיול מומלץ להמשיך עצמאית לגן הלאומי בית שאן על עתיקותיו המופלאות או לעמק המעיינות הסמוך. במהלך הסיור משולבים גם קטעי נסיעה במכוניות פרטיות.
בקיצור נמרץ: למי מיועד? משפחות. מתי? יום שישי ה24.12 החל מהשעה 10:00. היכן? נחל חרוד, עמק בית שאן. כמה עולה? ללא תשלום.

מבוא לציונות

הקרן הקיימת לישראל חוגגת בימים אלו יום הולדת 109, ואת גילה המכובד חוגגים , איך לא, בטיולים כמובן. על טיולי יום ההולדת מופקדים מתנדבי שנת השירות של הקרן שייקחו אתכם ואת משפחתכם בסוף השבוע של ה 24-25.12 לטיול מיוחד עד מאוד שנושאו הוא לא פחות ולא יותר – ציונות. זוהי דרך מצויינת להסביר לילדיכם מספר מושגי מפתח – מהי ציונות, מתי "נולדה" ואיך היא "נראית" היום? במהלך הטיול אשר יתקיים ביער המגינים בשפלת יהודה יעקבו המשפחות אחר אישים ציוניים שהשפיעו על עיצובה של מדינת ישראל ובמיוחד ינתן דגש על מעורבות הקרן במפעלי הציונות השונים.
בקיצור נמרץ: למי מיועד? משפחות עם ילדים מעל לגיל 8. מתי? יום שישי ה24.12, החל מהשעה 13:00, וביום שבת ה25.12 החל מהשעה 10:00. היכן? יער המגינים, שפלת יהודה. כמה עולה? ללא תשלום.

במרחבי הלס

בשבוע שלאחר מכן, ביום שישי ה 31.12 טיול "שישי חופשי" לוקח אתכם דרומה אל מרחבי הלס אשר בנגב המערב. הטיול שיעבור בדרך הנופית החובקת את ערוץ נחל גרר יכלול הצצה מתחת לגשרים הישנים שניבנו בתקופת המנדט עבור כביש ומסילת ברזל, צפייה בצמחייה שהתעוררה, בתופעות גיאולוגיות מעניינות ואפילו הצצה לתל ששמו "אבי החתלתולה". כמו תמיד הסיור הוא ללא תשלום, מותאם למשפחות וכולל גם קטעים של נסיעה במכוניות פרטיות. 
בקיצור נמרץ: למי מיועד? משפחות. מתי? יום שישי ה31.12 החל מהשעה 10:00. היכן? נחל גרר, יובל של נחל הבשור בנגב המערבי. כמה עולה? ללא תשלום.

שקיעה היסטורית ממצודת נימרוד

מצודת נימרוד אשר ממוקמת במורדות החרמון וידועה גם בשמה קלעת נמרוד. כיאה למבצר מימי הביניים הוא מתפרש  על שטח רחב מאוד וממרומיו ניתן להשקיף על נוף מרשים של עמק החולה ואף מרחבי לבנון. שעת שקיעה עושה טוב לאזור, ההרים הצהבהבים נצבעים בגווני אדמדם, השדות המרובעים של עמק החולה מתחדדים  יותר ובראות ממש טובה אפשר אפילו לחזות בשמש שוקעת לים.
למי מיועד: משפחות.  מתי? מתי שרוצים.  איפה?  גן לאומי מצודת נמרוד.
לפרטים : הכניסה בתשלום, ניתן בשעה זו להגיע לסיור מודרך בלבד. פרטים והרשמה בטלפון 3639*.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים