הכי קדום בגליל: ציפורי

מושב ציפורי נבנה על שרידי העיר העתיקה ציפורי ונדמה שאפילו היום הוא מצליח לשמור על אווירה ייחודית וקסם. כשתיכנסו למושב תחושו מיד באווירה הייחודית. מסע בזמן.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 22/03/2011

ציפורי של פעם

לעיר העתיקה ציפורי שבגליל התחתון היסטוריה רבת שנים. היא החלה להיות עיר מרכזית בעת מסע כיבוש הגליל של המלך הורדוס בשנת 37 לפני הספירה. הורדוס הצליח להשתלט על העיר ללא מאבק, כנראה בזכות סופת שלגים שהתחוללה באזור (מי היה מאמין? בעוד בימינו בקושי בחרמון יורד שלג...) . אולם "תור הזהב" של ציפורי היה בעת שרבי יהודה הנשיא קבע בה את משכנו ואפילו העביר אליה את הסנהדרין- מועצת החכמים היהודית. בשנת 220 לספירה נחתם בציפורי המשנה. רעידת אדמה קשה החריבה את העיר בשנת 363 ומאז ירדה בגדולתה ובחשיבותה.

 

ומה יש בה

שרידי העיר העתיקה הינם היום גן לאומי מרובה אתרים מקסימים לביקור. האתרים המרכזיים הם תיאטרון רומי שהכיל כ- 4500 מקומות, רובע מגורים מרשים מימי בית שני ווילה גדולת מימדים מתחילת המאה השלישית. בווילה נמצאה רצפת פסיפס שבה אחד הסמלים המפורסמים של ציפורי- דמות אישה יפת מראה או בשמה המוכר- "המונה ליזה של הגליל". הכניסה לגן הלאומי הינה בתשלום.

 

ציפורי של היום

המושב ציפורי הוקם בשנת 1949 בסמוך לגן הלאומי והוא יושב על שרידי העיר העתיקה שהייתה גדולה בהרבה מהמושב כיום, בימיה החשובים. במקור המושב, ככל המושבים היה חקלאי, אולם כיום פחות ממחצית התושבים בעלי משק חקלאי. יחד עם זאת המושב שומר על קסם גלילי מיוחד, עד כדי שנדמה שהימים בהם הורדוס שלט ואיזור אינם רחוקים כל כך. נופי נחל ציפורי ניבטים היטב מן המושב ומוסיפים לנוף הציורי אשר משובץ בטרסות חקלאיות.

 

ומה יש בה

כאמור רוב תושבי ציפורי אינם מתפרנסים מחקלאות והרבה מהם פנו לאפיק התיירותי. ב"בוסתן ציפורי" ארבעה צימרים מפנקים המציעים חופשה גלילית במיטבה. חדר הילדים הינו גלריית עץ רחבה ממנה נשקף נוף מקסים. בחצר המטופחת ממתינה פינת מנגלים שווה ולצידה בריכת ספא נעימה. מתאים למי שחושק בפרטיות. ב"כפר ציפורי" ממשיכים את המסורת של העיר העתיקה, ובכל צימר תמצאו ברצפה פסיפס בסגנון עתיק, המוסיף נופך מלכותי לחגיגה. 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים