יום חג בעיר: מה נעשה בירושלים?

לכבוד יום ירושלים החל בכ"ח באייר ויתקיים ב- 1.6 לפניכם כמה המלצות לבילוי או חופשה בירושלים. אז מה עושים, איפה אוכלים, איפה לנים ואיפה מטיילים- הכל תמצאו כאן.

writer
מאיה כץ צילום:מלון אלגרה תאריך פרסום: 26/05/2011

יום ירושלים נחגג בכל שנה בכ"ח באייר. החג מציין את איחודה של ירושלים שהתרחש במהלך מלחמת ששת הימים, עת נכבשה העיר העתיקה ושאר חלקי מזרח ירושלים. יום ירושלים הראשון נחגג באופן לא רשמי כבר שנה לאחר המלחמה בשנת 1968 אולם החג קיבל גושפנקה רשמית מהרבנות הראשית רק בהמשכה של אותה שנה. הכנסת אישרה יום זה כיום חג רק בשנת 1998 במסגרת חוק "יום ירושלים".

אירועי היום נפתחים בטקס ממלכתי בגבעת התחמושת ונמשכים בהתכנסויות ברחבת הכותל.

אוכלים טוב במחניודה

אין בילוי מוצלח וצבעוני יותר משוק מחניהודה המפורסם בעיר. דוכנים מלאים מעדנים מכל הסוגים, החל מפירות וירקות ועד דגים, גבינות ויינות בוטיק. אך גם השוק לא מה שהיה פעם והבורגנות חודרת לכל פינה.

מסעדת מחניודה ממוקמת כמשתמע משמה בשוק מחנה יהודה. המסעדה ממוקמת בפאתי השוק כך שהמולת השוק הסואן תחדור פנימה בדיוק במינון הנכון. המסעדה עושה שימוש בתבואת השוק ומגישה תפריט משתנה בהתאם למוצרי העונה. בתפריט מסעדת הגורמה תוכלו למצוא סלטים משובחים, קבב עם טחינה ויוגורט, סינטה, דגים, קינוחים ועוד ועוד. איפה: רחוב בית יעקב 10, שוק מחנה יהודה.

מעבירים את הזמן ב"מעלית הזמן"

אטרקציות בירושלים זה עניין של מה בכך, העיר שופעת במוזיאונים, פינות חמד ותרבות. אם אתם אוהבים אתגרים ב"מעלית הזמן" תילקחו למסע מעולם אחר.
בעודכם יישובים על כיסאות נעים באולם מרובה אפקטים "תיזרקו" לעולם אחר ולחוויה של כל החושים המשלבת בין למידה להנאה. התוכנית הראשית במקום היא "להכיר את ירושלים לעומק". חיים טופול, בדמותו של מורה דרך ותיק, ייקח אותכם למסע בין שכבותיה השונות של העיר ולמפגש עם שלמה המלך, ירמיהו, הורדוס ורבים נוספים. מסעות נוספים ייקחו אותכם אל צפונותיו של היקום, גוף האדם וקסמיה של תת היבשת ההודית.
איפה: רחוב הילל 37, טלפון: 02- 6248381 (רצוי להזמין מקומות מראש), כמה: 54 ₪ (לתושבי ירושלים\ מזמינים באינטרנט 46 ₪).

מטיילים בעיר העתיקה

שפע של מסלולי טיול בירושלים עומדים לבחירתכם. בין אם עירוניים הנעים בין העיר המודרנית ומוסדותיה המדיניים, ראשית ההתיישבות בשכונות מחוץ לעיר העתיקה, שרידים ארכיאולוגיים כנסיות ומסגדים ועוד ועוד ועוד. אך אין ספק שבעיר העתיקה שורה קסם מיוחד ועל כן נשים פעמינו לשם. נתחיל את הסיור משער הכניסה הראשי אל העיר העתיקה- שער יפו. המשך הטיול ברחוב הפטריארכיה הארמנית שם ניצב גם מגדל דוד. המשכו של הטיול בשער ציון ובכנסיית הדורמציון המרשימה, בקבר דוד, שער האשפתות וסיומו באתר המוכר מכולם- הכותל המערבי.  נקודת התחלה וסיום: שער יפו, אורך המסלול ומשכו: 2 ק"מ, 3-5 שעות (תלוי לכמה אתרים נכנסים לביקור של ממש).

מבלים את הלילה בצימר או במלון בוטיק

צימר בירושלים, דירות נופש ומלונות פזורים בין סימטאות השכונות . הצימרים בירושלים מתאימים לחופשה משפחתית או לזוגות הרומנטים שמחפשים בילוי באווירה צלולה. אך פרט לצימרים ישנם בירושלים גם מלונות בוטיק.

בין כתליו של מלון בוטיק אלגרה שבשכונת עין כרם נוצר סיפור אהבה בלתי אפשרי כמעט בין אלגרה היהודייה לג'ברה הערבי הנוצרי מעין כרם. היום הוסב המבנה למלון בוטיק קטן ואינטימי אשר מזמין את אורחיו ליצור ולרקום סיפורי אהבה חדשים וזיכרונות אין ספור. במלון שבע סוויטות הנושאות שמות מיוחדים בעיצוב מזרחי בהשפעה והשראה מודרנית. בסוויטות מיטה זוגית גדולה ומפנקת טלביזיית lcd, מערכת סאונד ועוד. מחוץ לבניין חצר ובוסתן מהם נשקפים נופיה הייחודים של עין כרם. בתוך המתחם פועלת מסעדת שף ובנוסף תוכלו ליהנות מתערוכות אומנות מתחלפות. 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים