אומנות ברחובות העיר

זה קורה בכל העולם ועכשיו גם בישראל. שלושה ימים של פסטיבל אומנות מרהיב שיתקיים בעיר רחובות. השילוב בין הפסלים שחלקם בדמויות מוכרות, לבין המיקום ברחובות העיר, כמעט ומושלם.

writer
מאיה כץ, צילום: יח"צ תאריך פרסום: 21/06/2011

הגיעה התקופה של פסטיבלי הקיץ והפעם אנחנו רוצים להמליץ לכם על שלושה ימים של אומנות רחוב בפסטיבל רחובות הבינלאומי בין התאריכים 5-7.7. אמנים מרחפים, פסלים חיים, פנטומימאים ואמני קרקס הם חלק קטן מהשיגעון שמחכה לכם ברחבי העיר רחובות. בואו לקרוא איך העיר רחובות שמקורה במילה רחוב נפגשת עם אומנות רחוב ויוצרת חגיגה מאירת עיניים ומלאת חיות.

על רחובות

רחובות הינה עיר אשר ממוקמת במישור החוף הדרומי בארצנו. רחובות נוסדה כמושבה אי שם בשנת 1890. העיר ידועה כיום הרבה בזכות הפקולטה לחקלאות ומכון ויצמן למדע אך בעבר אופייה היה כפרי בהרבה והיא אכלסה הרבה פרדסים בדומה לערים נוספות במישור החוף. אוכלוסיית העיר מגוונת למדי לצד עובדי מוסדות המדע והאקדמיה חיים גם עולים חדשים ותושבים רבים נוספים. מבחינת אתרי ביוקר, העיר שופעת מקומות הקשורים בעברה של העיר וגם בעתיד המדעי ביניהם- מוזיאון מכון איילון המספר פרשה מרתקת מימי קום המדינה, חווידע- מרכז מדעי לילדים, אתר פרדסנות, גן מדע ועוד.

תתפלאו או לא, אבל רחובות מהווה כיום את אחת הערים המובילות בתחום התרבות והקולינריה ניתן לראות בה כצומת מרכזית וחשובה של האיזור. צימרים במזכרת בבתיה ומסלולי טיול מדרום לה רק מעשירים את ההיצע.

אומנות רחוב- מהי?

אומנות הרחוב היא אומנות בלתי ממוסדת שמקורה במטרופולינים של ארצות הברית ואירופה. אומנות זו תופסת מקום מרכזי בחייהם של צעירים אורבאניים רבים ברחבי העולם וגם בישראל. האמירה באומנות זו הינה פתיחות חסרת גבולות וסייגים והינה אומנות חיה, בועטת, נושמת ומרגשת שמגיעה היישר מן הרחוב לאנשים העוברים והולכים בו. אומנות הרחוב מקיפה תחומים רבים בהם- מוסיקת היפ הופ וראפ, תקליטנות, ריקודי ברייקדאנס, סקייטבורד ורולר בליידס, אומנות גרפיטי ועוד שפע תחומים שאינם תמיד מוגדרים ומכונים בשם.

על הפסטיבל

הפסטיבל יתקיים, זו השנה השנייה ברחבי העיר רחובות, בין התאריכים 5-7.7. הפסטיבל יתרחש בין השעות 18:00-23:00 ברחוב יעקב, הכניסה, כיאה לרחוב, ללא תשלום. רחוב יעקב, הינו הרחוב הראשון שנוסד במושבה ומהווה את מרכז התרבות העיקרי ברחובות, שתושביה ידועים כצרכני תרבות ופנאי מן הגבוהים בארץ. הפסטיבל שהתקיים לראשונה בשנה שעברה גרף הצלחה ניכרת והשנה הפסטיבל הרחיב את מימדיו והיקפיו. הפסטיבל מנסה לפתוח צוהר לאומנות ישראלית אלטרנטיבית ומארגניו- קרן רחובות ועיריית רחובות, מקווים להפוך אותו למסורת ארוכת שנים שתאפשר לאומנים שאינם מהמיניסטרים יכולת ביטוי ופרנסה.

ומה בפסטיבל

בפסטיבל ייקחו חלק 150 פסלי רחוב ו 70 מייצגים אומנותיים שונים ומגוונים. גם אורחים שונים וצבעונים מחו"ל, ממדינות כמו קולומביה, ברזיל, הולנד, ספרד, אנגליה ואיטליה יתארחו בפסטיבל. מיטב האמנים, יציגו קשת רחבה של אומנויות הרחוב והבמה ביניהם פנטומימאים, ליצני רחוב, יוצרי ווידאו ארט, מוסיקאים, אומני קרקס, אמני מסיכה וליצנים רפואיים. לצידם ישתתפו שחקנים מקומיים מבימת הנוער ברחובות. גם בקרב המיצגים שנבנו במיוחד לפסטיבל נזכה לחזות במגוון ועושר של יצירתיות וחומרים ובהם מייצגים ופסלים חיים בנושאי היקום, פסל בקרח, קשת בענן, בבא מרחף, הבלתי נראים, פסלים על בניינים, רובוטריקים, פסלים מרחפים, המספריים של אדוארד ועוד. בתום הפסטיבל יכריז צוות השופטים על המיצג המקורי ביותר ויוצרו יזכה בתעודת הוכרה ובפרס כספי. במשך הפסטיבל יוקמו ברחוב דוכני מזון וקניות להנאת המבקרים.

 

                                                 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים