אופניים: מתחדשים בשבילים

איזה כיף להתחדש. לאחרונה קק"ל הכשירה שלושה מסלולי רכיבה חדשים המתאימים לרכיבת סינגל או לכל המשפחה. מערכת וויקנד ממליצה לכם לא לשכוח להצטייד בקסדה וציוד נילווה לכל אחד מהרוכבים.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 03/07/2011

קק"ל הכשירה לאחרונה 3 שבילי אופניים חדשים בצפון הארץ. המסלולים ברובם מתאימים לכל המשפחה. "הג'וק" של רכיבת האופניים לא חייב לכלול את כל המשפחה. לטובת אלו שאינם חובבי אופניים ורכיבה צירפנו בסמוך לכל מסלול רכיבה, טיול רגלי קרוב, המאפשר לכל אלו שאינם רוכבים ניצול זמן יעיל, הנאה ולמידה.

סובב נצרת עילית

שביל האופניים הוכשר באזור ששימש שנים ארוכות כ"מזבלה" לא רשמית. משטח השביל פונו כ- 1300 קוב של צמחייה פולשנית ופסולת. השביל משקיף על הגלבוע, עמק זבולון, הר אמיר והשומרון. בנוסף ליופי הטמון בו ולחווית הרכיבה הוא משמש כאזור חיץ למניעת התפשטותה של שריפה מן היער לשטח המיושב.
אורך המסלול: 8 ק"מ, דרגת קושי: בינונית, נקודות כניסה: קנטרי קלאב- נצרת עלית, שכונת "מליבו" ומלון פלאזה (רחוב ציפורי).

מטיילים ליד: כנסיית הבשורה- כנסיית הבשורה שבנצרת הינה מן הכנסיות החשובות בעולם.
הכנסייה ניצבת במקום בו, על פי המסורת הנוצרית, ניצב ביתה של מרים, אמו של ישו. בבית הזה, בישר לה המלאך גבריאל על לידתו הצפויה של ישוע. כנסיית הבשורה הקתולית הינה מרשימה למדי, בחלקה התחתון ממוקם האזור הקדוש ביותר- מערת מרים. המבנה הנוכחי הוקם בשנת 1969 והוא נוצר בתוכו שרידי כנסיות קדומות.
שעות פתיחה: כל השבוע, למעט ימי א' בין השעות 8:00-17:00.

סובב גלבוע

מסלול מעגלי אשר מוצל ברובו בעצי הגלבוע שניטעו על ידי קק"ל. השביל עובר ברובו בדרכי יער קיימות ובנקודות עניין כדוגמת כתף שאול, חניון חליל הרוח ושער הגלבוע. מהשביל ניבטים נופים מרהיבים של עמק יזרעאל ועמק חרוד.
אורך המסלול: 30 ק"מ, דרגת קושי: קלה (לכל המשפחה), נקודת התחלה וסיום: מתחם סקי בגלבוע.

מטיילים ליד: מהר ברקן אל העמק הנעלם

שביל מעט אתגרי, אשר מסומן באדום. ראשיתה של ההליכה ביער אורנים נטוע. השביל מגיא אל עין סמל- מעיין שהינו יבש, ללא מים. מנקודה זו, מתחיל קטע צר וחשוף- העמק הנעלם. לאורכו של העמק תצפיות מקסימות אל עמק חרוד ועמק בית שאן.
נקודת התחלה: הר ברקן, נקודת סיום: חניון גבעת תל יוסף הישנה, אורך המסלול ומשכו: 3.5 ק"מ, כ- 3 שעות.

סובב טבעון

השביל עובר ביערות נטועים ובחורש טבעי מסביב לטבעון ובתפר שבין מגדל העמק וטבעון בין שטח פתוח ומיוער בין עמק והר. השביל אף עובר בנקודות ארכיאולוגיות והיסטוריות מרתקות כמו גן לאומי בית שערים ופסלו של אלכסנדר זייד.
אורך המסלול: 25 ק"מ, דרגת קושי: בינוני, נקודות כניסה: שש נקודות שונות, משולטות בתוך קריית טבעון.

מטיילים ליד: גן לאומי "בית שערים"- בית שערים הסמוכה לקריית עמל הייתה מרכז דתי חשוב במאות השנייה והשלישית, אך עיקר פרסומה הינה כנקרופוליס- עיר קבורה. הקבורה במקום החלה להיות מבוקשת לאחר קבורתו של רבי יהודה הנשיא במקום. באתר מערות קבורה רבות בסגנונות שונים ומרתקים. שביל מרכזי עובר בין המערות העיקריות ששמן מתאר את הנמצא בהן. במערת המנורות עיטורי מנורות רבים ובמערת הארונות נמצאו ארונות קבורה מרשימים.
איך מגיעים: בצומת השומרים פונים לכיוון טבעון וברמזור הראשון פונים שמאלה וממשיכים עם השילוט עד הגעה לחניון, משך הביקור: כשעתיים- שלוש, הכניסה בתשלום.

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים