רוקדים בקיץ: פסטיבל כרמיאל

תחילת הקיץ הוא הסימן הרישמי לבואו של פסטיבל המחולות בכרמיאל. פסטיבל ססגוני, עשיר, מגוון ומרגש בצבעים וסגנונות מכל העולם. מערכת וויקנד מגישה לכם טעימה ממה שתראו

writer
מאיה כץ צילום: יח"צ תאריך פרסום: 06/07/2011

פסטיבל המחולות בכרמיאל מתקיים זו השנה ה- 24 ברציפות, כבר בשבוע הבא בין התאריכים 12-14 ביולי בימים שלישי, רביעי וחמישי. להלן מידע על העיר, על הפסטיבל ועל האירועים הבולטים שבו. בואו ליהנות מריקודים ורקדנים.

טעימה מקומית-כרמיאל

כרמיאל הינה העיר הגדולה ביותר בגליל, היא הוקמה בשנת 1964 והוכרזה כעיר בשנת 1986. מקורה שמה בכרמי הזיתים הסובבים אותה ועד היום ניתן לחוש בטבע שמסביבה ואפילו בתוכה. בעיר מתגוררים היום כחמישים אלף תושבים. אם תזדקקו לאתנחתא מאירועי הפסטיבל, תוכלו למצוא מעט שקט באתרים הנמצאים ממש בתוך העיר כמו פארק הגליל שנבנה במחצבה ישנה ובו מפלי מים מלאכותיים או פארק רבין אשר בו שרידים ארכיאולוגיים שונים.

מי שיחפוץ ללון בסביבה במהלך ימי הפסטיבל יוכל לעשות זאת בכרמיאל עצמה, בבית מלון כוכב הגליל או בבתי התושבים המעוניינים להשכיר חדר וגם בצימרים רבים ביישובי גוש שגב שמסביב.

על הפסטיבל

פסטיבל המחולות מתקיים זו השנה ה- 24, בין התאריכים 12-14 ליולי. הפסטיבל החל את דרכו אי שם בשנת 1987. ההשראה לפסטיבל הייתה באירועי מחולות שהתקיימו בקיבוץ דליה עוד לפני קום המדינה. הפסטיבל מושך אליו מידי שנה כרבע מיליון מבקרים מהארץ ומחו"ל.

בפסטיבל השנה ייערכו כשמונים מופעים, בארבע בימות מרכזיות, בהשתתפותם של כ- 5000 רקדנים מהארץ ומחו"ל. לצד המופעים ייערכו הרקדות המוניות לקהל חובב ריקודי העם וריקודי הזוגות. בנוסף תהיינה הרקדות לילדים ולבעלי מוגבלויות. בנוסף לכל אלו תפגשו ביריד ענק, בדוכני מזון, מתקני שעשועים, תערוכות ועוד.

אירועים בולטים
מובן שאיננו יכולים להקיף את כל אירועי הפסטיבל אבל להלן פירוט  של האירועים המרכזיים:

"בלילה על הדשא" - מופע הפתיחה של הפסטיבל יוקדש לשישים שנותיהן של הלהקות הצבאיות. המופע ייערך בהשתתפותם של כ- 2000 רקדנים ובהנחייתו של יורם גאון, לצד זמרים רבים ולהקות צבאיות.
מתי: יום שלישי 12.7 בשעה 21:30, איפה: אמפיתיאטרון כרמיאל.

"חמניות" - מופע של להקת מחול עממית מרומניה. יצירות מהפולקלור הרומני בשילוב של מוזיקה אותנטית, רקדנים וזמרים. מתי: יום ג' 12.7 בשעה 23:55, איפה: מרכז ברוך.

"קאטאק- מחול הודי" - ריקוד יוגה רוחני אשר מוגש כתפילה על ידי תנועות ומקצבים מורכבים. פגישה  מרגשת עם המיתולוגיה ההודית דרך הריקוד. מתי: יום ד' 13.7 בשעה 11:00, איפה: אולם מופת.

nirvana -  מופע להקת נזירים מקוריאה- להקת המחול הייצוגית של קוריאה בהשתתפות מתופפי קודו במופע מרהיב של מורשת אומנותית והרמוניה של מוזיקה ומחול. מתי: יום רביעי 13.7 בשעה 21:30, איפה: אמפי כרמיאל.

"פיתויי הטנגו"- להקת רקדנים ונגנים המגיעה היישר מארגנטינה ומציגה באופן חזותי, דרמתי ווירטואוזי את סיפור תולדות הטנגו. מתי: יום ד' 13.7 בשעות 19:00,23:59, איפה: היכל התרבות.

"בבל" - הופעת בכורה של להקת קולבן דאנס, אשר נוגעת בסיפורו של מגדל בבל. אמירה שמעבר לסיפור על חלומות ועל שברם. מתי: יום ג' 13.7, בשעה 19:00, איפה: מרכז ברוך.

זבובה זמבוזה -תיאטרון מחול אשר מיועד לכל המשפחה. סיפורם של החרקים הקטנים בעולם הגדול, בראייה הומוריסטית ובשילוב של מחול, תיאטרון ותפאורה. מתי: יום ה' 14.7 בשעה 16:30, איפה: מרכז ברוך.

"כרמיאל 2011" - מופע הנעילה של הפסטיבל, בהשתתפותם של כ- 3000 רקדנים. מתי: יום ה' 14.7 בשעה 21:30, איפה: המופע יתקיים באמפי כרמיאל.

למה לחזור הביתה?

לבאים מכל קצוות הארץ הנסיעה לכרמיאל יכולה להיות מעט ארוכה ועל כן ניתן לישון באיזור שמציע שפע של צימרים בגליל המערבי, אך ניתן גם ללון בבתי מלון באיזור הצפון. בכרמיאל מגוון מסעדות ושפע של אטרקציות בגליל המערבי בהם תוכלו למצוא עניין נוסף לביקורכם בצפון. 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים