בלי להתרושש: לבלות עם הילדים בפסח

חג הפסח מביא איתו משב רוח אביבי ומרענן אך גם ימי חופש והמון הוצאות. מערכת Weekend ממליצה לכם על מגוון בילויים חד יומיים מבלי לרוקן את הכיס. הנה זה בא..

writer
רון שגב פינקלמן צילום: מיטל אהרון תאריך פרסום: 22/03/2012

'אביב הגיע פסח בא' ומלבד הניקיונות וריח הפריחות באוויר, הכיסים מתרוקנים כי חופשת הפסח הארוכה מחייבת אותנו למצוא בילויים ועיסוקים לילדים ולמשפחה. אז לא חייבים לבזבז אלפי שקלים כדי ליהנות מפעילויות בטבע ומאטרקציות שונות שפרוסים ברחבי הארץ בחג. לפניכם מקבץ המלצות לבילויים משפחתיים בתקציב נמוך במיוחד- אז צאו לבלות!

פעילויות פרהיסטוריות

לקראת חג הפסח מזמינים אתכם להגיע לגן הלאומי במבצר נמרוד ל'אווירת הימים ההם בזמן הזה'. שם מוצעים סיורים מודרכים במעברי סתרים, מגדלי שמירה, מאגרי מים ואווירת ימי הביניים. במהלך הסיור תפגשו דמויות 'הקמות לתחייה...' ההדרכה ללא תשלום, למעט דמי כניסה/חינם למנויים.
מתי: ראשון 8.4, שלישי 10.4, חמישי 12.4, בשעות 10:00, 12:00, 14:00.

מלבד הסיור יש פעילות שנקראת 'פקחים צעירים' , שהוא מסע משפחתי של שאלות ותשובות. לעומדים בכל המשימות יוענקו תגים. האתר מציע גם סיור עששיות במצודה, בלילה, לאור העששיות תוכלו לטייל במעברים הנסתרים של המצודה ולשמוע את סיפורה המרתק של המצודה. 
מתי: שישי–שישי 6-13.4. מחיר: 45 ₪ למבוגר, 35 ₪ לילד (למנויים 40 ₪  למבוגר 30 ₪ לילד).

ואם במפגשים עם דמויות מן העבר עסקנו, אז בשמורת הטבע נחל מערות עורכים סיורים מומחזים במערות האדם הקדמון ומציעים לכם גם שעת סיפור ופינת יצירה פרהיסטורית.
מתי: שני 9.4, רביעי 11.4 בשעות 10:00–15:00. ללא תשלום, למעט דמי כניסה לאתר/חינם למנויים.

גן לאומי קיסריה מציג מופע ראווה של סוסים בהיפודרום המלכותי של הורדוס ושוב מחזיר אותנו אלפי שנים אחורה.
מתי: ראשון – רביעי 8-11.4.12 בשעות 11:30 , 14:00 בנוסף במקום מתקיימים סיורים מודרכים ומפגש מרתק עם דמויות היסטוריות מעבר העיר, סדנאות יצירה ברוח התקופה הרומית בשעות  10:00 – 15:00.

גן לאומי בית שאן מזמין אתכם, כבכל שנה, לסיור מודרך שנערך ביום ובלילה, ובו צופים בעיר הרומית שהחזיקה מעמד לאחר רעידת האדמה ובה מבני ציבור מפוארים , בתי מרחץ, רחובות מרוצפים בזלת, תיאטרון ועוד.
מתי: שבת–שבת 7-14.4 בשעות 10:00–15:00. במקום מוצג מייצג רב-חושי ייחודי, הידוע בשמו 'לילות בית שאן' ובו הקרנות ענק בשעות הערב על התל ההיסטורי ועל גב התיאטרון, וכן חוויה בת 2,000 שנה של צלילים, צבעים, קולות ודמויות למְהלכים ברחובות העיר העתיקה.

סיפור יציאת מצריים ב'כפר קדם' בהושעיה משחזר, יחד אתכם, את יציאת בני ישראל ממצרים בפעילות גז, חליבה והכנת גבינה, בטיול חמורים המדמה את יציאת מצרים עם תלבושות ועם צידה לדרך: בצק ומתקני אפיה, בריחה מהמצרים, הכנת מצות אפויות ובסיום - הפרחת יונת דואר עם מסר לשלום לחברים במצרים. שחזור זמן הפעילות: כ-שעתיים, זמן הליכה: כ- 45 דקות. מתי? כל חוה"מ- בתיאום מראש. מחיר: 65 ₪ לאדם מגיל שנתיים. הסיור בתאום מראש בלבד. לפרטים: 04-6565511.

פעילויות ספורטיביות

לספורטיבים שבנינו, שבא לטייל באזור המרכז, מבצר תל אפק- אנטיפטריס פותח את 'אולימפיאדת קדמוניאדה' ולכבוד אולימפיאדת לונדון 2012 יתקיים במבצר אירוע ספורטיבי משפחתי.

המשפחות יתחרו זו בזו במגוון תחרויות בקריצה אל העבר. בין התחרויות השונות יהיו: בניית אובליסק – בניית עמוד מחלקים שונים. המשפחה שתבנה את העמוד הגבוה ביותר בזמן הקצר ביותר ובצורה היציבה ביותר תזכה במרב הנקודות. בניית קשת רומית – בניית קשת של בניין מחלקים שונים. רק בטכניקה מסוימת אפשר לבנות את זה נכון, והמשפחה שתבין את הטכניקה תזכה במרב הנקודות. באולינג חרסים – כדור ברזל שצריך לגלגל, לפגוע בצלחות חרס ולשבור אותן, השחלת פרסות ועוד. בחגיגה ישתתפו להטוטנים, נגנים ומדריכים. דוכני מזון ויצירה (בתשלום) ישלימו את האירוע.
מתי: שלישי 10.4 בשעות 11:00–15:00.ללא תשלום, למעט דמי הכניסה לאתר/חינם למנויים.

עוד חוף עם חול

האולימפיאדה לא מסתיימת במבצר תל אפק, גם חוף בית ינאי( גן לאומי נחל אלכסנדר) עורך את האולימפיאדה המשפחתית שלו על חוף הים, ועורך תחרות פיסול בחול בנושא ספורט, בנוסף יהיו הדרכות חוף, סדנאות עפיפונים ומוזיקה. הכרזת הזוכים וחלוקת פרסים בשעה 14:00. חוף הרחצה מוסדר ושירותי ההצלה מו

אולי יעניין אתכם גם

מדורים