בחושך: סיורי חנוכיות ועששיות

בידנו אור ואש - ממש כמו בשיר סיורי חנוכה מתקיימים שברקע חנוכיות מוארות או עששיות מחומרים ממוחזרים. לא חשוב אם בצפת, ירושלים או בטבע, העיקר הכוונה

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 26/11/2012

בידנו אור ואש - ממש כמו בשיר סיורי חנוכה מתקיימים שברקע חנוכיות מוארות או עששיות מחומרים ממוחזרים. לא חשוב אם בצפת, ירושלים או בטבע, העיקר הכוונה.

סיורי חנוכיות בירושלים הפכו בשנים האחרונות לאטרקציה מבוקשת בחנוכה, אולם היום כבר אפשר למצוא סיורים משודרגים עם עששיות ונרות בכל רכבי הארץ. הסיורים מתקיימים בשעות אחה"צ-ערב באווירת חג משמחת עם טעם מתוק בזכות הסופגניות שהן חלק בלתי נפרד מהחוויה.

עששיות ובעלי חיים

איפה? גן גורו הפארק האוסטרלי שבעמק המעיינות הממוקם בקיבוץ ניר דוד
מתי? 9-13 בדצמבר, בין השעות 16:00-19:00.
מה המסלול? סיור מודרך במרחבי גן החיות לאור עששיות. במהלך הסיור המבקרים יפגשנו בעלי חיים מאוסטרליה, כגון שועלים מעופפים, קואלה, קזואר ועוד, ויצפו בהאכלתם, ואף יוכלו ללטף ולהאכיל קנגורו. בנוסף, תתקיים סדנא להכנת עששיות מחומרים ממוחזרים.
כמה עולה? 59 שקלים למבוגר ולילד החל מגיל שנתיים. הפעילות כוללת שתייה חמה, כיבוד קל, וכן ההשתתפות בסדנה והאכלת קנגורו.


הרשמה מראש: 04-6488060.

להזמנות חוויות ניר דוד - לחצו כאן

חנוכה בגן גורו (צילום אשחר בצר)

סובב מעיינות

איפה? פארק המעיינות שבעמק המעיינות בקיבוץ ניר דוד
מתי? 9-13 בדצמבר, בין השעות 16:00-19:00.


מה המסלול? בתחילת הפעילות תתקיים סדנה להכנת עששיות מחומרים ממוחזרים. לאחר מכן, יצאו המשתתפים לסיור מודרך ברכבים חשמליים בטבע לאור העששיות, ויפגשו בעלי חיים, כולל בעלי כנף נדירים הנודדים לפארק בתקופה זו. הסיור יתקיים סביב שלושה מעיינות טבעיים: עין מודע, עין מגדל ועין שוקק, ומשם ימשיכו בהליכה רגלית לאור העששיות במשך כחצי שעה, לאורך אמת המים עד לטחנת הקמח העתיקה.
כמה עולה? השכרת רכבים ירוקים החל מ-160 שקלים לרכב לארבעה אנשים ועד 300 שקלים לרכב לשמונה אנשים לשעתיים. ניתן לשכור אופניים ורכבים נוספים החל מ-50 שקלים.
הרשמה מראש: 04-6881427. 

לאורן הנחל (צילום אשחר בצר)

חנוכיות בצפת

איפה? בסמטאות העיר העתיקה בצפת.
מתי? 9-14 בדצמבר.


מה המסלול? לאחר קבלת פנים הכוללת שתייה וסופגניות, מבקרים בבית הבד של סבא חביב, ממייסדי כפר מג'אר שבגליל, מגדל עצי זית ומיצר שמן מאז 1913. שם המבקרים ישמעו סיפורים על היסטוריית המקום ויטעמו שמן. משם ימשיכו המשתתפים לסמטאות של צפת בין בתי הכנסת העתיקים, הסמטאות הציוריות, יבקרו בגלריה ליצור נרות וידליקו נרות בבית כנסת.
לפרטים והרשמה מראש:   050-6956385.

חנוכיית השמן (צילום יח"צ)

אור בעיר הבירה

איפה? ברחובות ירושלים העתיקה.
מתי? 9-13 בדצמבר. סיור ראשון בין השעות 16:30-18:00 וסיור שני בין השעות 18:00-20:30.
מה המסלול? הסיור יכלול ביקור באתרי הרובע היהודי לאור נרות החנוכה הדולקים בפתחי הבתים. הסיור כולל את שער יפו הסמוך לשדרות ממילא, הרובע היהודי, הקארדו הרומי (הרחוב הראשי שחצה את העיר ירושלים בתקופה שלאחר חורבן בית המקדש), החנוכייה המרכזית ברחבת הכותל, ולבסוף מרגלות הר הבית וכמובן הכותל המערבי.

כמה עולה? ילד - 31 שקלים, מבוגר - 46 שקלים. הפעילות כוללת סופגנייה ושירון עם שירי חג החנוכה.
הרשמה מראש: הקרן למורשת הכותל המערבי - 02-6788452 שלוחה 100.

מטיילים ברובע היהודי

איפה? בסמטאות הרובע היהודי לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים