טיולי חנוכה בפרדסים

חנוכה מביא איתו את החורף ומלבד ריח הסופגניות גם את ריח הפרדסים ושלל פירות החורף. קבלו המלצות על 5 מקומות בהם תוכלו לטייל, לקטוף, לאכול וליהנות מקסם הפרדס.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 28/11/2012

החורף כבר לגמרי איתנו ויחד עימו מגיע חג החנוכה ופירות החורף.  שלל פירות הדר, אבוקדו, אגוזי פקאן ועוד. התהליך הזה של פרח שהופך לפרי שהולך ומבשיל על העץ, אינו ברור לכולנו שרגילים לקנות פירות בסופר מבלי להתחשב אפילו בעונת השנה. קטיף עצמי מוכר יותר בקיץ, על שלל פירותיו האטרקטיביים- דובדבנים, אפרסקים, פירות יער וכו'. אולם לקטיף עצמי בחורף קסם משלו- ניחוח ההדרים, העלים הנושרים, הבוץ, הירוק שמסביב ומזג האוויר הנעים. בונוס נוסף הוא שמרבית האתרים נמצאים במרכז הארץ. מומלץ להצטייד בנעלים גבוהות ולברר לפני שבתות גשומות. 

חגיגה של צבעים ופירות

"מסלולים בפרדס" ליד מושב נטעים

"מסלולים בפרדס" הינו אתר תיירות שהוקם על בסיס פרדס ההדרים שהוקם על ידי סב המשפחה בשנות החמישים. במקום שלושה מסלולי טיול קצרים המאפשרים חשיפה לעולמות צומח שונים- מסלול צמחי תבלין, מסלול בוסתן עם שפע פירות ומסלול ההדרים עם שלל פירות הדר שונים. בעונת ההדרים בין נובמבר למרץ ניתן לעשות קטיף עצמי. באתר פועל גם בית קפה המכין משקאות וארוחות בוקר מעשבי התבלין הגדלים במקום.
איך מגיעים: יורדים במחלף עין הקורא לכיוון פלמחים, אחרי 4 ק"מ פנימה ימינה.
מתי פתוח: בימי שבת בין 10:00-16:00. כמה עולה: 20 ₪ מגיל 3 ומעלה.
טלפון לפרטים: 054-6434133

הפרדסים של נוריאל בשאר ישוב

מרים וצביקה מפירות ואירוח נוריאל מגדלים כבר שנים פירות רבים לצד האירוח שלהם בצימרים שבישוב. מרים היא גם מדריכת טיולים ועורכת טיולי חקלאות וטבע בפרדסים שלהם באזור. המטיילים יחשפו לזני פירות חדשים לצד מוכרים, ייהנו מחוויית הקטיף ויטעמו את שלל הפירות  והטעמים היישר מן העץ.
איך מגיעים: שאר ישוב, הסמוך לצומת קרית שמונה וסיורים יוצאים בתיאום מראש בלבד מול מרים.

בפרדס של משפחת נוריאל (צילום סשה אלכוב)

קטיף פומלות ליד מושב חמד

בפרדס שליד מושב חמד מתקיים מידי שבת למשך ארבעת החודשים הקרובים קטיף פומליות. בתחילה הפרי מתאים בעיקר לקילוף ולאכילה ובהמשך למיץ. מעבר לקטיף מתקיימות במקום פעילויות שונות נוספות כמו שתילת פקעות של נוריות, זריעת ירקות ופרחים שונים, סיור בחלקת ניסיונות ועוד.
איך מגיעים: פונים לכיוון מושב חמד (ליד מחלף שפירים) ופונים שמאלה לפני הכניסה למושב על פי שילוט.
מתי פתוח: ימי שבת 10:00-13:00 כמה עולה: 40 ₪ לקרטון פרי.
טלפון לפרטים: 050-5257037

"הפרדס הקסום" בכפר מעש

במרחק נסיעה קצר מגוש דן תגיעו אל "הפרדס הקסום"- קסם של מקום עם שפע פעילויות- קטיף עצמי וסחיטת מיץ, פינת חי וליטוף, אפיית פיתות בתאבון ומשחקייה עם מתנפחים. במקום מתקיימים גם אירועים על כן כדאי ליצור קשר ולוודא שהאתר פתוח לקהל הרחב.
איך מגיעים: נוסעים על כביש 471 לכיוון גני תקווה, פונים שמאלה לרחוב השלושה ונוסעים עד סוף הרחוב.
מתי פתוח: שבתות וחגים 10:00-16:00 כמה עולה: מבוגר 25 ₪, ילד 35 ₪, שקית קטיף 20 ₪.
טלפון לפרטים: 050-2660206

קטיף עצמי בכפר נטר

במשק רז בכפר נטר שוכן פרדס וותיק שהוקם אף הוא על ידי סב המשפחה בעיקר למטרות פיתוח והרכבת פירות, זה המקום שממנו יצאה קלמנטינת מיכל הידועה. במקום אתר קטיף עצמי אותנטי וצנוע המאפשר קטיף של שלל מינים של פירות הדר ומאוחר יותר בעונה גם אבוקדו ואגוזי פקאן. אפילו שירותים אין במקום אז בואו מרוקנים או בנכונות לעשות בטבע.
איך מגיעים: משק 30 בכפר נטר, הגעה דרך נתניה, אבן יהודה או בית יהושע.
מתי פתוח: ימי שבת 10:00-15:00 כמה עולה: 15 ₪ לאדם מעל גיל שנתיים, 10 ₪ לשקית פרי.
טלפון לפרטים: 052-8997491

האווירה והכיף עם הילדים בפירות ואירוח נוריאל שבשאר ישוב

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים