ירושלים: אטרקציות, תרבות ואתגרים

מחפשים מה לעשות בעיר הקודש עם הילדים? רוצים להכיר זוויות חדשות של ירושלים? בא לכם לחזור אחורה בזמן או לשוטט במבוך תת קרקעי? הנה הצעה לחמש אטרקציות מעניינות במיוחד בעיר הבירה, שישאירו אתכם עם טעם של עוד.

writer
רוני ארקוש תאריך פרסום: 14/04/2013

מחפשים מה לעשות בעיר הקודש עם הילדים? רוצים להכיר זוויות חדשות של ירושלים? בא לכם לחזור אחורה בזמן או לשוטט במבוך תת קרקעי? הנה הצעה לחמש אטרקציות מעניינות במיוחד בעיר הבירה, שישאירו אתכם עם טעם של עוד וגם אפשרויות לינה באזור ירושלים.

מוזיאון עין יעל

לחובבי הארכיאולוגיה מביניכם, מוזיאון עין יעל שבנחל רפאים מציע חוויה מיוחדת במינה. המוזיאון, העונה להגדרה 'מוזיאון פעיל', מציע בילוי אותנטי בחיק הטבע עם שפע של עשייה, חקירה ולמידה. מבין שפע הממצאים שמציע המוזיאון תוכלו להתקל ברחוב רומי משוחזר, בפסיפסים ייחודיים וטרסות קדומות ומתקני חקלאות של פעם שיעזרו לכם ללמוד על חקלאות קדומה. האתר כולו ממוקם ממש בלב הטבע ומכיל פינות קסומות של רוגע. כמו כן, מציע האתר שפע של פעילויות למשפחה כגון סיור בפינת חי, הצגות וסדנאות. 

מתי פתוח: מוזיאון עין יעל פתוח במהלך כל השנה לקבוצות בתיאום מראש בלבד.  למשפחות ובודדים האתר פתוח בפסטיבלים ובאירועים המיוחדים.

מוזיאון המשלב פעילות טבע

טרקטורוני ירושלים

מחפשים חוויה אתגרית אך בטוחה? רוצים לחרוש את הרי ירושלים והטבע שמסביב? ואולי באה לכם חווית נסיעה בזוג? טרקטורוני ירושלים מציעים חוויה קצת אחרת עם מגוון של מודלים של טרקטורונים ואף שפע של הצעות למסלולי טיול. בין אם חפצה נפשכם בשעה קלה של נחת או שאתם רוצים הרפתקאה של ממש, תוכלו למצוא את מבוקשכם באטרקציה זו. נקודת המיקום של ההשכרה היא בבית יהודה, ליד שכונת גבעת משואה אשר בעיר. 

אקסטרים בשטח

מנהרות הכותל

עמוק באדמה, מסתתר מבוך תת קרקעי מרתק שמספר את הסיפור הקדום של ירושלים בימי בית שני. החללים השונים מכילים שפע של ממצאים ארכיאולוגיים מתקופות שונות במנהרות הכותל, המספרים את סיפור העבר. בין היתר, תוכלו להתקל בתעלת מים חשמונאית שדרכה העבירו מים, באבן עצומה שנחשבת לאחת מאבני הבניין הגדולות בעולם ואף בדגם משוכלל של בית המקדש השני שמבאר את המבנה כולו. משך הסיור הוא כשעה ורבע וניתן לערוך אותו עם מדריך הקרן למורשת הכותל או בליווי מדריך פרטי. 

מתי פתוח: א'- ה': 7:00 עד שעות הערב, ימי שישי וערבי חג: 07:00 עד 12:00.

כמה עולה: (עם מדריך הקרן למורשת הכותל) מבוגר – 30 שקלים, ילד – 15 שקלים.

פסטיבל עיר הקרח

אם הטעימה של החורף בישראל לא הספיקה לכם, ובא לכם להרגיש עוד קצת קרירות על הפנים, עיר הקרח היא הדבר בשבילכם. השטח, שמשתרע על פני 1500 מטרים, במתחם הרכבת בירושלים, מציע מגוון של פעילויות הכוללות תערוכה מרהיבה של אתרי תיירות מהמזרח הרחוק, עולם של דינוזאורים ואפילו בר סושי מקרח. בנוסף, יתקיימו מופעי אקרובטיקה צבעוניים במיוחד עם תלבושות, ריקודים ואקרובטים שהגיעו כל הדרך מסין הרחוקה. צמוד למתחם, הוקם משטח החלקה של כ-450 מ"ר שפעיל במהלך היום ומאפשר חצי שעה של החלקה לכל מי שעבר את גיל 7.

כמה עולה: כרטיס לתערוכת עיר הקרח או למופע ההחלקה: 70 ₪, כרטיס  משולב (מופע+ תערוכת עיר הקרח): 120 ₪

מעלית הזמן

אם מתחשקת לכם חוויה חושית לימודית ומהנה גם יחד, מעלית הזמן יכולה לספק לכם אחת שתהיה בלתי נשכחת. מדובר באולם ייחודי, שופע אפקטים שמכיל כ-90 מושבים אשר נעים על שישה צירי תנועה ומסייעים ליצירת אווירה ייחודית. מעלית הזמן מציעה ארבע תוכניות שונות שמקיפות נושאי ידע מגוונים – החל מגוף האדם, דרך מסע ביקום, חקירה של יבשת הודו וכמובן מסע אל נבכי ירושלים עם חיים טופול. הכניסה מגיל 5 ומעלה וחשוב להגיע כרבע שעה לפני תחילת ההקרנה על מנת לצפות בסרט

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים