הקיץ בקיסריה: כל הפעילויות בנמל

להרגיש את הים מקרוב, לשמוע את רחש הגלים, לטייל אחורה בשבילי הזמן וליהנות מזמן איכות מענג בין מצודות לגלריות אומנים ומסעדות משובחות. כל זה ועוד מחכה לנו בחודשי הקיץ בנמל הכי קיסרי שיש.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 02/07/2013

נמל קיסריה הוא ללא ספק אחד המקומות היפים בארץ ובלילות הקיץ החמים הוא מפתיע כמדי שנה בערבי קולנוע קסומים, הקרנת סרטים תחת כיפת השמיים. נופים, טעמים והיסטוריה במאתר אחד. 

יצאנו לסייר בנמל קיסריה ולהלן ההתרשמות ודיווח על האטרקציות שמחכות לכם כאן.

קיסריה. מלאה הפתעות בקיץ (צילום נמרוד גליקמן)

פארק ארכיאולוגי

הגן הלאומי המטופח של קיסריה הוא גל עד חי לפאר מתקופתו של הורדוס. הוא זה שבעצם העמיד את קיסריה על רגליה ובנה בה את הנמל המפורסם, מקדשים, מבני ציבור ענקיים, שווקים תוססים. כשמבקרים בגן לאומי קיסריה ניתן להתרשם משרידי היפודרום שהיווה את זירת מרוצי הסוסים מול הים וכיום רשות שמורות הטבע והגנים עורכת בו מופעים ואירועי תרבות שונים. 

התיאטרון הרומי היפהפה הוא כמובן האמפיתיאטרון המפורסם של קיסריה בו מופיעים גדולי האומנים של ישראל ואם תגיעו בשעות היום והצהריים תוכלו פשוט לעלות על הבמה ולדמות איך מרגישים האומנים כשהם ממש שם, תחת אור הזרקורים. 

אתרים היסטוריים נוספים בגן הלאומי הם מקדש עתיק בראש גבעה ואמת המים המיוחדת. כשתלכו ברחבי הגן תרגישו את הבריזה פורעת את השיער ואת הים כל כך מקרוב, תפאורה מרהיבה באווירה נהדרת. 

אוכל ושופינג על שפת הים

נמל קיסריה הפך מזמן לסצנת בילויים ותרבות, בתי קפה טרנדיים ומסעדות מגוונות על קו המים או במצודה מרשימה. שלל מסעדות דגים, בשרים, גלידריות ומסביב גלריות לתכשיטים וחפצי אומנות בסגנון בוטיקים כמו ביוון. אל תפספסו את גלרית הסביבונים המגניבה. לאחרונה חידשה  החברה לפיתוח קיסריה מתחם אומנים ציורי השוכן בקצה המזרחי של הנמל ובו תוכלו להתרשם מעבודות צורפות, זכוכית, פסיפס, תכשיטים ואפילו קוסמטיקה טבעית. 

 רצועת חוף מהיפים שיש (צילום דורית למברוזו)

מסע אל העבר

מבקרי נמל קיסריה מוזמנים לפגוש את הדמויות שהותירו חותם על העיר באמצעות מיצג אינטראקטיבי המשלב טכנולוגיה מתקדמת עם חוויה לימודית מהפנטת במבנה עתיק. המיצג כולל שלוש תחנות. הראשונה היא חווית קיסריה, סרט קצר שמתאר את תולדות קיסריה לאורך ההיסטוריה מהתקופה ההרודיאנית והצלבנית ועד שהתיישב בה הברון רוטשילד. לאחר מכן, עוברים לתחנה השנייה שמכונה "כוכבי קיסריה" וכאן יתבצע מפגש מרגש עם דמויות מכל הזמנים המגולמות  על ידי שחקנים מפורסמים כמו המלך הורדוס (אלכס אנסקי), צאלח א-דין (ג'וליאנו מר),  הברון רוטשילד (עודד תאומי), אוגוסטה הלנה (תחיה דנון), רבי אביהו (יורם חטב), לואי ה5 (עימנואל הלפרין) סיינט פול (נבו קימחי), אמא של חנה סנש (דינה דורון) ועוד. הייחוד הוא שכל מבקר יכול לשאול את הדמויות שאלות ואפילו לקבל תשובות וכל זה אפשרי הודות לטכנולוגיה חדשנית. הסיום הוא במגדל הזמן במגדל יפהפה ניתן לראות מיצג תלת מימדי שבאמצעות עיבודי מחשב על גבי מסך ענק ממחיש את השינויים שעברה העיר: תהליך בניית הנמל, התיאטרון הרומי ועוד. 

מתעוררים ללילות חדשים

לילות קיסריה 2013 מתקיימים זו השנה ה-11 ובמסגרתם יוקרנו סרטי הרפתקאות בשעה 20:30 מדי יום שלישי על גבי מסך ענקי על הדשא. הכניסה ללא תשלום והסרטים מתאימים לכל המשפחה והבאים ייהנו ממתחם דינאמי של דוכני אוכל ומתנות. ב-9 ביולי יוקרן הסרט  סינבד המלח, ב-23 ביולי לשחרר את ווילי וב-30 ביולי מסע אל בטן האדמה. 

הכניסה לנמל (הגן הלאומי קיסריה) בשעות היום  כרוכה בתשלום : 40 שקלים למבוגר ו-24 לילד, אחרי השעה 18:00 – הכניסה חינם

חוף ים מלא חוויות כל השנה (צילום איתמר גרינברג)

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים