רגע לפני שקיעה: סיורים מדבריים בערבה

אין כמו חוויה משפחתית המלווה בנופי מדבר קסומים. בין השוקו, דיונות החול, טיפולי המים וביקור בשדה הסולארי הגדול במדינה, הילדים ואתם לא תדעו ממה להתחיל. מי אמר מדבר ולא קיבל?

writer
רוני ארקוש תאריך פרסום: 03/07/2013

אין כמו תמנע בלילות : סיורי שקיעה בפארק תמנע

רגע לפני השקיעה, תוכלו לסייר בפארק תמנע הקסום על כל אוצרותיו: אתר הקשתות והקשת הגדולה, זחילה במנהרות המכרה העתיק בעולם, התרגעות מלכותית עם כוס שתיה בחאן המלך שלמה, נסיעה לעמודי שלמה ואתרים באיזור שיוארו בתאורה מרהיבה וכמובן, התבוננות בשמיים זרועי הכוכבים של המדבר. הסיור, אשר נמשך כשלוש וחצי שעות, כולל גם צפייה במיצג "ממלכת הנחושת" שמציג את המסע אל ממלכת הפרעונים העתיקה ואל מעמקי מכרות הנחושת ובכך עוטף את הסיור גם בהבנת ההקשרים ההיסטוריים של המקום.  מומלץ  להגיע לסיורים עם נעלי הליכה, כובע ומים. משך הסיור: כשלוש וחצי שעות. הכניסה לפארק – עד השעה 19:00.

מתי: הסיורים יתקיימו בתאריכים 23/07 עד 22/08. ימים שלישי, רביעי וחמישי החל מהשעה 17:00 . 

מחיר: סיור שקיעה מודרך - 59₪  למבוגר או לילד מגיל 3. סיור שקיעה עצמאי – 49 ₪ מבוגר, 39 ₪ ילד (גילאי 3-14). לפרטים והזמנות – 08-6316756

הכי יפה בחשיכה (צילום ארכיון פארק תמנע)

חיות וחיוכים: סיורים בשמורת החי-בר

סמוך לפונדק יטבתה ממוקמת שמורת החי-בר, עם שלל חיות נדירות ומעניינות. בשמורה, מציעים סיור בו תוכלו להתוודע לראם הלבן, לדישון, לפרא, וליען הסקרנית ולראות כיצד מאכילים אותם וחיות נוספות. להרפתקנים מביניכם, מתאפשרת הצצה גם למרכז הטורפים שם מאכילים הפקחים את השועל, הפנק, הנמרים והקרקל. במהלך הסיור תנתן אפשרות לבחון את השטחים בהם חיים שפני הסלע, העופות הדורסים וחבריהם וגם לצפות בעטלפים וחיות נוספות שמתעוררות לחיים בשעות החושך. משך הסיור כשעתיים. 

מתי: הסיורים יתקיימו מדי ימי ראשון וחמישי בין השעות 17.00-19.00 

מחיר: דמי כניסה למבוגר – 46 ₪ . דמי כניסה לילד (מגיל 5 עד 18) – 24 ₪. ילדים עד גיל 5 חינם, בעלי כרטיס "מטמון" חינם. מומלץ להירשם מראש, מס' המשתתפים מוגבל. לפרטים והזמנות – 08-6373057, 08-6376018 

סיור בטעם שוקו: הצצה לרפת יטבתה

את השוקו בשקית אנחנו רגילים לשתות בבוקר, אבל הפעם יש אפשרות דווקא להכיר את שלבי הייצור שלו בשעות הערב. הסיור המודרך הבא מאפשר לסייר ברפת קיבוץ יטבתה ולצפות בחליבה לילית במכון החליבה הגדול ובסוף, איך לא, ליהנות מטעימות שוקו יטבתה. משך הסיור – כשעה. בהרשמה מראש, מותנה במס' משתתפים. 

מתי: הסיורים יתקיימו בתאריכים 15/7-31/8 בימים שני וחמישי, 20:30

מחיר: 40 ₪ למשתתף (מגיל 3). 25 ₪ למשתתף לרוכשי ארוחה משפחתית בפונדק.

אם הגעתם רעבים לפני הסיור, תוכלו להתפנק בארוחת ערב משפחתית בעלת 4 מנות בשריות, תוספות חמות, סלטים, לחמים ושתייה. הארוחה מוגשת בין השעות 18:00-20:30, בעלות של 130 ₪. 

לפרטים והרשמה -  054-9798491

טעים ומתוק ( צילום ארכיון יוטבתה)

סיור באנרגיות טובות: סיור בקיבוץ קטורה

סיור עם אנרגיות מיוחדות מוצע בקיבוץ קטורה. הסיור יכלול ביקור באתרים שונים בקיבוץ ביניהם השדה הסולארי הגדול במדינה, מפעל לגידול אצות רפואיות, עץ תמר שהונבט מגרעין בן 2,000 שנה, שאותר בחפירות מצדה ולשוחרי האמנות – גלריה בה יוצגו יצירות אמני הקיבוץ. משך הסיור כשעה וחצי. כמו כן, יוכלו המבקרים ליהנות מבריכת שחייה וארוחות בחדר האוכל של הקיבוץ בתשלום נוסף. 

מתי: הסיורים יתקיימו בימי ראשון עד חמישי בשעה 18:00

מחיר:  30 ₪ למבוגר, 25 ₪ לילד מגיל 3. אורחי חדרי האירוח בקטורה ייהנו מסיור ללא תשלום.

לפרטים והזמנות – 08-6356658

בין החול לאוויר: סיור בדיונות והפרחת עפיפונים באליפז

אי שם בדרום הערבה שרויות להן דיונות חול קסומות שיכולות להעניק בילוי משפחתי קסום. הדיונות מאפשרות לילדים להוציא אנרגיה בטיפוס, גלישה, גלגול וחוזר חלילה. ואם בזה לא די, יוכלו הילדים גם להפריח עפיפונים צבעוניים השמיימה ולחוות בשקיעה חד פעמית שמציע המדבר. 

מתי: הסיור יתקיים

אולי יעניין אתכם גם

מדורים