לגלות מחדש את הנגב: כל פעילויות הקיץ

בדרום הארץ שוכן לו חבל הנגב הרחב שמציע הקיץ שפע של פעילויות ביום וגם בלילה. סיורים מודרכים, לינה בין כוכבים, ליטוף תנינים ויין משובח הם רק קמצוץ מהמבחר. בקיץ הזה תחוו את הנגב מחדש.

writer
רוני ארקוש תאריך פרסום: 08/07/2013

באר שבע: שישי בבוקר בעתיקה

למי שחפץ להכיר פינות חמד בעתיקה של באר שבע,  מדי שישי בבוקר ייצאו סיורים מודרכים לכל המשפחה, אשר יפקדו את המוקדים השונים באיזור. בין המעבר לחצרות יפהפיות ובתי אבן עתיקים, לא תרצו לעזוב. במסגרת אירועי "שישי בעתיקה" יתקיימו מגוון פעילויות באתרים מרכזיים בעיר כמו תיאטרון הפרינג', פארק קרסו למדע, החלוץ 33 ועוד. 

מתי? ימי שישי  עד ה – 2.8 החל מהשעה 10:00
איפה? הסיורים מרחבת מוזיאון הנגב לאומנות ברחוב העצמאות 60.
מחיר:  ללא תשלום ובהרשמה מראש  08-646490

יח"צ פינות עתיקות בבאר שבע (צילום ו) 

"אל בטן האדמה"- סיור עששיות בגן לאומי תל-באר שבע

סמטאות עתיקות לאור עששיות, אורותיה של באר שבע המודרנית ומפעל מים קדום מתחת לאדמה מחכים לכם בגן לאומי תל באר שבע. 

איפה? גן לאומי תל באר שבע  מתי? ימי שישי בחודשים יולי אוגוסט
מחיר: 45 ₪ לאדם, 35 ₪ לילד (מגיל 5-18)  לפרטים והרשמה מראש- "כוכבית טבע" *3639

חבל הבשור: מבוך של תבלינים

אם חיפשתם איך לתבלן קצת את החופש הגדול, בחבל הבשור מציעים פעילות מבוך מחדדת חושים לכל המשפחה. דרך הפעילות תוכלו ללמוד על צמחי תבלין שונים, ללגום לימונדה קרה ביתית ולהכין שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם. ואם בזה לא די, תתקיים במקום גם מכירה של עציצים ומארזי צמחי תבלין. 

איפה? מבוך מרים- מבוך התבלינים והבשמים שבנגב הצפוני
מתי? חודשים יולי- אוגוסט, כל יום חמישי ושישי החל מהשעה 20:00
מחיר: הסיורים בתשלום:   25 ₪   מגיל 4 עד 104.

חוויה לילית, מלאה ריחות , צבעים וטעמים

מחזה אורקולי בערד

לשוחרי ההיסטוריה מומלץ לבקר בחזיון אור קולי ייחודי בו תוכלו להכיר מקרוב את הסיפור המרשים של מצדה. החזיון מתקיים בתיאטרון פתוח שבו רק שמיים פרושים ממעל. את החוויה תוכלו להשלים עם לינה בחניון הלילה מחנה מצדה. 

איפה?  למרגלות מצדה מערב. הגישה מערד בלבד בכביש 3199
מתי? במהלך יולי- אוגוסט, ימי שלישי וחמישי בשעה 20:30
מחיר: תשלום במקום. מחיר: למבוגר: 45 ₪ לילד: 35 ₪. (לקבוצות דרוש תאום בטלפון 08-9959333)

מסע בזמן בתל ערד

בגן לאומי תל ערד תוכלו לעבור במנהרת זמן 5000 שנה אחורה בסיור עששיות. רגע אחרי שתתקלו במקדש היהודי העתיק, ערד המודרנית הנשקפת בנוף הגן הלאומי תחזיר אתכם להווה.

איפה? גן לאומי תל ערד
מתי? במהלך יולי-אוגוסט בכל יום שישי
מחיר: 45 ₪ למבוגר, 35 ₪ לילד (גיל 5-18), בהרשמה מראש ב"כוכבית בטבע" 3639*

פעילות לכל מצב רוח ברמת הנגב

בבית ספר שדה, שדה-בוקר מציעים שלל פעילויות שבטוח אחת מהם תתאים גם לכם:

טיול לילי בנחל חווארים לאורו של ירח שיתחיל בבור חווארים שנבנה ע"י הנבטים, דרך שער הצור, ולאורכו של הנחל עד הגיעו לנחל צין הגדול. לחוששים מביניכם הטיול הוא בדרגת קושי קלה ואורך בין 2-3 שעות. האור המוקרן מהירח הופך את ההליכה בחושך לנגישה וקלה לביצוע ומומלצת .

ערב עקרבים  

מי מאיתנו לא חושש מעקרבים? את הפחד מציעים בשדה בוקר למגר בעזרת סיור בו תוכלו ללמוד על מנהגי החיזור והרבייה ועל שיטת הציד של העקרב. הלמידה תתבצע בשטח, בסיור עם פנסים אולטרא סגולים בנסיון להתחקות אחר העקרבים שבאיזור רכס חלוקים.

ערב כוכבים 

מערכות הכוכבים, הגלקסיות, תה חם ושקט מדברי – כל אלה ייכללו בערב כוכבים בו תוכלו לאתר את הכוכבים האהובים עליכם בעזרת טלסקופים.

שני מסלולי טיול מעניינים הם טיול זריחה להר צרור וטיול בנחל נוקד לאור לפידים. בטיול הזריחה, תסיירו מראש מעלה צין לעבר הר צרור. כשתעלה השמש, תוכלו ליהנות מתצפית מרהיבה על בקעת צין וחוד עקב, ואולי אפילו להציץ מקרוב על הנשרים המנמיכים לכיוון תחנת ההאכלה.  בנחל נוקד, הקרוי גם נחל עץ, תוכלו לסייר בין חרבת חלוקים אל מצפור חגי. בין פיתולי הדרך ודאי תתקלו בעץ השיטה הענק הידוע במסלול. לקינוח תוכלו לשמוע הסבר על תושבי האיזור בימי קדם ואגדות וסיפורים אודות העץ והאיזור. 

איפה? באיזור שדה בוקר,

אולי יעניין אתכם גם

מדורים