חיפה: מה עושים בשבת בבוקר

הכרות עם התרבות היפנית, סמטאות ציוריות, מנזרים, גנים כמו מתוך ציור וכמובן מסעדות בלי סוף ורצועת חוף אחת יפה במיוחד. שבת בבוקר בחיפה.

writer
רוני ארקוש צילום: מיכאל אופנגנדן תאריך פרסום: 13/11/2013

על אף התדמית המנומנמת משהו שיש לעיר חיפה בקרב הציבור הישראלי, תופתעו לגלות כי היא מציעה עולם ומלואו למבקרים בה בשבת בבוקר. מוזיאונים ייחודיים, הגנים הבאהיים הקסומים, חופים מפתיעים, שווקים וואדיות עם קפה שחור מעולה - הנה 5 הצעות להעביר בוקר כיף של שבת בחיפה

חיפה תמיד היתה יפה

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית

במרומי הר הכרמל שוכן לו מוזיאון מיוחד במינו אשר בו תוכלו ללמוד ולהכיר את התרבות והאמנות היפנית מקרוב. התרבות היפנית מתגלה במוזיאון במלוא תפארתה עם אוסף מרשים שמציג חתך רחב שלה מחפצים מסורתיים ועד לאמנות מודרנית עכשווית. המוזיאון נקרא על שם פליקס טיקוטין שהיה אדריכל במקצועו ואספן חפצי אמנות יפניים ידוע שבחר לתרום את אוספו לטובת מוזיאון בארץ ישראל. במוזיאון תוכלו להתרשם מציורים, הדפסים, פסלים, פריטי טקסטיל ועוד הפרושים במבנה חדש רחב ידיים שמשתרע על פני 1,800 מ"ר וכולל 2 קומות ואף קומת חניה. במקום מתחלפות תערוכות מדי 3 חודשים ומתקיימים אירועים חינוכיים ותרבותיים העוסקים ביפן ותרבותה מזוויות שונות. 

 כתובת: שדרות הנשיא 89, חיפה  

פתוח בשבת: בין השעות  16:00-10:00

http://www.tmja.org.il/

ואדי ניסנאס

בעיר התחתית של חיפה, תוכלו למצוא את ואדי ניסנאס הציורי, עם סמטאות קסומות ובתי אבן ישנים שיקחו אתכם למסע אחורה בזמן. בואדי זה גרים בשכנות דתות ועדות שונות, מה שהופך את הביקור במקום למלא בטעמים, ריחות וצבעים. במהלך סופי השבוע של חודש דצמבר מתמלא הואדי בחגיגיות לרגל "החג של החגים" אשר מחבר את שלושת חגי הדתות לפסטיבל מלא בדוכנים, מוזיקה, תהלוכות ועוד. בליבו של הואדי שוק מזרחי עם תבלינים, קפה שחור קלוי ושלל מסעדות פועלים קטנות ומפתיעות. 

השוק ממוקם ברחובות ואדי ויוחנן הקדוש ובסמטאות הסמוכות

הגנים הבאהיים

מפסגת הר הכרמל ועד למרגלותיו ממוקמות 19 טרסות שמרכיבות את הגנים הבאהיים המפעימים. בראשן מצוי המקדש הבאב עם כיפת זהב, שמשמש כמרכז העולמי של הדת הבאהית. המסיירים בגנים יוכלו ליהנות משיחים מעוצבים ושלל פרחים צבעוניים, לצד נוף פנורמי מרהיב של חיפה. הגנים מחולקים לשלושה חלקים: החלק העליון, בו מצויה הכניסה הראשית, מכיל את הגנים הפנימיים והמקדש, החלק השני, האמצעי, כולל מרפסת עם תצפית על מפרץ חיפה, על הגנים המדורגים ועל הרי הגליל ובחלק השלישי תמצאו את רחבת הכניסה התחתונה שממוקמת במושבה הגרמנית. הכניסה לגנים היא חופשית ומוצעים בה גם סיורים מודרכים ללא תשלום שאפשר פשוט להצטרף אליהם ולהעשיר את הידע על הדת הבאהית ועל האתר. 

שעות פתיחה: 9:00- 17:00

הביקור במקדש ובגנים הפנימיים בשעות 9:00 עד 12:00 בלבד. 

כניסה ראשית - שדרות הציונות 80  כניסה תחתונה - צומת שדרות בן גוריון ורחוב הגפן

http://www.ganbahai.org.il/he/haifa/

היופי עובר בגנים

אחד הנופים היפים בעולם, תוצרת כחול-לבן

כנסיית סטלה מאריס 

כנסיית סטלה מאריס מהווה מרכז עולמי עבור הכרמליטים. במקום מצוי מנזר אשר נהרס מספר פעמים ובשנת 1836 נבנה באופן סופי. המבנה המרשים מכיל תבליטים המוקדשים לדמויות הכרמליטיות ומורכב משלוש קומות. המסדר הכרמליתי נוסד על ידי נזירים שחיו במערות נחל שיח בהשראת אליהו הנביא, שעל פי המסורת הסתתר במערה באיזור. אזכורים לנוכחתו של אליהו ניכרים בתבליט דלת הכניסה ואף בסמל המסדר המצוי מעליה. על גבי כיפת הכנסייה תמצאו ציורים של הנזיר לואיג'י פוג'י ובקיר המערבי שבה שוכן עוגב המשמש לטקסים דתיים וקונצרטים. הכניסה לכנסייה היא חינם ומומלץ לשלב אותה יחד עם נסיעה ברכבל השקוף העליון, אשר סמוך לה ומשקיף על נוף הכרמל ומפרץ חיפה. לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים