איך לארגן טיול מוצלח לחרמון לכל המשפחה?

אין ספק שקשה לעמוד בפני הקסם של השלג הלבן. לכן, עם בוא החורף, כמעט כל אחד מאיתנו רוצה לבקר בחרמון. אבל איך מארגנים טיול משפחתי לחרמון שיהיה מוצלח עבור כולם? במאמר זה ניתן לכם כמה טיפים מנצחים.

writer
מערכת אתר Weekend תאריך פרסום: 30/01/2014

אין ספק שקשה לעמוד בפני הקסם של השלג הלבן. לכן, עם בוא החורף, כמעט כל אחד מאיתנו רוצה לבקר בחרמון. אבל איך מארגנים טיול משפחתי לחרמון שיהיה מוצלח עבור כולם? במאמר זה ניתן לכם כמה טיפים מנצחים.

מעטים הם האנשים בישראל שאינם מכירים את החרמון – אתר הנופש הפופולרי ביותר, בעיקר בעונת החורף. אם גם אתם מעוניינים לבקר במורדות ההר המושלג, וליהנות מסקי או מסנובורד או פשוט להשתעשע בשלג, הרי לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לארגן טיול לחרמון שיהפוך לחוויה בלתי נשכחת.

 רום 1125 ביישוב נמרוד למרגלות החרמון

 

1. תאמו הסעה

החרמון ממוקם אי-שם בצפון הרחוק, הרחק מיישובי המרכז ובטח שמיישובי הדרום. לכן, הדבר הראשון שכדאי לכם לעשות הוא לפנות לחברה הסעות המתמחה בטיולים לחרמון. שימוש בשירותי הסעות הופך את החוויה לנעימה יותר, כיוון שבמקום להיות עסוקים בנהיגה, תוכלו להירגע ולבלות זמן איכות עם המשפחה בהלוך ובחזור, ואולי אפילו תוכלו "לתפוס" תנומה, ולהגיע לאתר ערניים ורעננים. שירותי ההסעות הם אידיאליים גם עבור משפחות שמעוניינות לצרף ליום כיף שלהם חברים או המשפחה המורחבת. תיאום עם חברת הסעה יבטיח שכולם יגיעו ביחד לאתר הסקי, ויוכלו להתחיל את הבילוי ברגע ההגעה.

 

2. בחרו בפעילויות מהנות לכל המשפחה

ילדים יתלהבו מגלישה במזחלות, מבניית אישי שלג ומרכיבה ברכבל, אבל זה לא בהכרח יעניין אתכם או את בני הנוער שבמשפחה. לכן, כדאי מאוד לעשות "סבב בייביסיטר": כל שעה (או פרק זמן אחר שתחליטו עליו) אדם מבוגר אחר יתלווה וישגיח על הילדים, בזמן שבני הנוער והמבוגרים נהנים מפעילויות שמתאימות להם יותר. תוכלו, למשל  לשכור ציוד סקי או סנובורד הכולל מגלשיים ונעליים מתאימות, ולקבל שיעור קבוצתי או פרטי הניתן במקום על ידי מדריכים מנוסים.

 

בנוסף, כדי לא לבזבז זמן יקר, רצוי קודם כל להשתלב בתור של הרכבל. ככל שתקדימו להשתלב בתור, כך יהיה פחות עומס, ותוכלו ליהנות מאטרקציה זו.

 

אם אתם מעוניינים לשדרג את הטיול שלכם מעבר לצימרים בחרמון, תוכלו ליהנות גם ממזחלת ההרים שבמקום, שמאפשרת לגולשים להגיע למהירות של 45 קמ"ש בעליות, בירידות ובסיבובים, שייגרמו לכם להרגיש ממש כמו מקצוענים.

 

3. הביאו בגדים חמים

בגלל האקלים שלנו בארץ, לרוב קשה למצוא בגדים חמים באמת, כאלה שיאפשרו לכם ליהנות עד הסוף מהחוויה המושלגת. אז איך בכל זאת להימנע ממפגש עם הקור?  הפתרון הראשון הוא להתלבש בבגדי צמר ופליז, שכבה מעל לשכבה מעל לשכבה. העניין הוא שלעתים כל השכבות האלה גורמים לתחושת כבדות וסרבול, וזה עלול להעיק ולפגוע בתחושת ההנאה.

 

נסו לברר בקרב חברים, קרובי משפחה וכל מי שאתם יכולים אם יש הם יכולים להשאיל לכם ביגוד סקי ייעודי, או לחלופין – השכירו ביגוד מתאים באתר עצמו. אל תשכחו להביא גם משקפי שמש, על מנת שלא תסתנוורו מהשלג. כמו כן, חשוב להביא גם בגדים להחלפה, גרביים ונעליים, למקרה שתצטרכו להחליף.

שלג בצימר פויאנה בגולן

4. בקרו בכפרים הסמוכים

אף טיול לחרמון אינו שלם מבלי לבקר ביישובים הדרוזיים הסמוכים, כמו למשל – מגדל שמס. אחרי שביליתם באתר, תוכלו לעצור באחד הכפרים וליהנות מארוחה דשנה כיד המלך, קפה שחור אותנטי או תה נענע מתוק וחם. אפשר ומומלץ גם לנצל את הטיול כדי לבקר בירידי אמנים, במוזיאונים או באתרי תיירות קרובים.

 

לסיכום, כל מה שצריך כדי להעביר יום בכיף בחרמון עם כל המשפחה הוא לתאם הסעה, לדאוג לבגדים חמים, להתאים את הפעילויות לכל בני המשפחה ואם נשאר זמן וחשק – גם לבקר באטרקציות קרובות.

המאמר נכתב באדיבות מסיעי כל גיל

תגיות החרמון

אולי יעניין אתכם גם

מדורים