עולם של חוויות: יסוד המעלה

יסוד המעלה הינה מושבה ציורית וקסומה השוכנת בגליל העליון על שפתו של אגם החולה. כשתגיעו לכאן, תרגישו שהזמן עצר מלכת. הבתים שמרו על חזות עתיקה אותנטית, הרחובות שלווים, ומסביב הכל ירוק ופורח עם עצי רימון, תאנה ותות, פסלים מקושטים ופנסים בסגנון אירופאי.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 19/02/2014

יסוד המעלה היא בין המושבות הראשונות בארץ שהוקמו על ידי אנשי העלייה השנייה, ונוסדה כאחת מתנועות "חובבי ציון". האופי של המייסדים נשמר עד ימינו. המבקרים ביסוד המעלה אוהבים לסייר בין הבתים ההיסטוריים, כיוון שאלה משולטים ומתארים את האישים שהתגוררו בהם. האווירה ביסוד המעלה משלבת בין רוגע למורשת והמושבה עצמה שופעת צימרים מפנקים, מסעדות והיא קרובה מאוד לאתרי בילוי ותיירות ולמסלולי הטיולים היפים בארץ. 

מה לעשות ליד יסוד המעלה? אגמון החולה

ממלכה ירוקה השוכנת בליבו של עמק החולה בה תוכלו לסייר ברגל או לשכור רכבי גולף, אופניים, לצאת לסיור מודרך בליווי מדריך ולשמוע על העבר, ההווה ועל האתר האקולוגי המרשים. 

גולת הכותרת של האגמון ההם הציפורים. האתר מהווה בית חם לציפורים נודדות ואם תגיעו עם משקפת או בעונת הנדידה תגלו כאן ציפורים מכל העולם שחגות בשמיים. 

במהלך הטיול באגמון, כדאי לעצור בנקודות התצפית השונות ואף לצאת לסיור מודרך בעגלה הרתומה לטרקטור. המקום מקיים גם סיורי קונספט מיוחדים כגון חוויית זריחה, סיור לילי מרתק ועוד.

נקודות תצפית מדהימות באגמון החולה ( צילום דנה נמדר)

אטרקציות ליד גורן - רפטינג נהר הירדן

חוויה מסעירה ומלהיבה במיוחד למשפחות חובבות אתגרים היא ברפטינג נהר הירדן. סמוך לקיבות גדות, תוכלו לעלות לסירות רפטינג כמובן כשאתם עם אפודים ומשוטים, אחרי שעברתם תדרוך מקיף וקדימה -למסע הרפתקני בנהר. כמו כן, המקום מציע טיולי ריינג'רים, טיולי ג'יפים וטיולי אופניים במרחבים הפתוחים והקסומים של הגליל. 

אקסטרים של חוויה (צילום רפטינג נהר הירדן)

בריכה בגורן - בריכת שחייה

בעונת הקיץ ניתן ליהנות ביסוד המעלה מבריכת שחייה פתוחה סביבה מדשאות ירוקות ומטופחות. אפשר לבלות כאן חופשי יום כיף עם כל המשפחה ולהתרענן בין טיול לטיול או בין מסעדה למסעדה. 

מסעדות בגורן - חגיגה מזרח תיכונית

מי שמחפש פיתות חמות שיוצאות ישירות מהטאבון, חומוס, בשרים ודגים באווירה אותנטית,ימצא את מבוקשו במסעדת אבו סאלח ביסוד המעלה. מסעדה שמגישה אוכל ביתי ומגוון ואל תפספסו כאן את המחומר – עופיון שמוכן בטאבון ונחשב למעדן המקומי.

נופש עתיר פינוקים: כפר הנופש ויקטוריה

כפר הנופש ויקטוריה הוא כפר נופש גדול ביסוד המעלה הכולל 9 בקתות עץ מאובזרות היטב בפינוקים לזוגות ומשפחות, כגון פלזמה, ג'קוזי , מיטה זוגית. לכל בקתה מרפסת פרטית עם נדנדה ופינת זולה מפנקת המשקיפה אל עצי אבוקדו ועצי לימון. במתחם יש גם פארק שעשועים עם מתקנים לילדים,פינת ברביקיו,  ואולם עם שולחן ביליארד והוקי אוויר. ארוחת הבוקר שופעת מטעמים ולאורחים מגיעה כניסה חופשית לבריכה של יסוד המעלה. 

ויקטוריה - נופש מושלם בלב הטבע

שלווה אמיתית בלב המושבה

מחפשים סוויטות יוקרה? הגעתם למקום הנכון. אחוזה גלילית בלב המושבה יסוד המעלה במבנה אבן עתיק הכוללת 2 וילות אירוח למשפחות ו-2 סוויטות מסוגננות לזוגות. הסוויטות בנויות מאבן עם קשתות אבן מרהיבות, רהיטים שנבחרו בקפידה. במתחם יש בריכת שחייה תחת כיפת השמיים וג'קוזי ספא בין עצי פיקוס ענקיים. במקום גם בריכת דגים ומפל מקסים. 

אירוח בבית אבן, אחוזה גלילית

אטרקציה בגורן - אחוזת דוברובין

החווה החקלאית הראשונה בעמק החולה היא כיום מ

אולי יעניין אתכם גם

מדורים