פסטיבל האוכל הכפרי מטה יהודה 2014

"אוכל כפרי במטה יהודה" הוא פסטיבל אוכל אותנטי ובו מאכלים מגוונים משלל העדות, יין יקבים אזורי, סדנאות בישול ונוף תנכ"י קסום. כל הטוב הזה קורה בכל סופ"ש בחודש מרץ, החל מה- 7/3 ועד ה- 29/3, תבואו יהיה טעים!

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 24/02/2014

המועצה האזורית מטה יהודה ומחלקת התיירות עומדות מאחורי הקמת פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה כבר 14 שנה והפעם החגיגות 'חגיגיות יותר' הודות ל- 50 שנות היווסדה של מטה יהודה.

קדירה עם כל טוב הארץ (צילום חני בן יהודה)

פסטיבל האוכל הכפרי - אז מה יהיה לנו שם?

מאכלים כפריים ואירוח אתני ונעים, נופי טבע משגעים וירוקים ופריחות תורמוסים, כלניות ורקפות. חוץ מהאוכל הטוב, תוכלו לטייל במנזרים ובכנסיות באזור, בחוות צאן וביקבים מקומיים איכותיים. הרעיון הבסיסי והמנחה הוא לחשוף אתכם לאזור היפיפה והלא מרוחק הזה ולהעניק לכם חוויה קולינרית כפרית ומיוחדת. האוכל יוגש בבתים, מסעדות ובסדנאות באזור ויכלול גם סדנאות, שוקולדים, עוגות וגבינות בתוצרת מקומית.

עוד בפסטיבל, סדנת עישון בשרים, בראנצ' חלבי, ארוחה חגיגית ביקב, שוקולדים וסדנת אומן, מפגש נשי במרכז לצילום האומנות (לקראת יום האישה), טיולי אופניים, הכרות עם מבשלות ואירוע אמנים מארחים. 

אצל עופר בחצר (צילום חני בן יהודה)

סיפור חיים בפיתה - פסטיבל האוכל הכפרי

מרכז הפסטיבל במטה יהודה הוא חווית אירוח בלתי נשכחת בבית הבשלנים המקומיים, שמספרים על המתכונים הסודיים והטעמים הנשמרים מדור לדור, וכן סיפורי חיים מרתקים ומשעשעים. שלל המאכלים והריחות המגוונים מגיעים מארגנטינה, עיראק, הודו, מרוקו, כורדיה, טוניס ועוד.

והנה הזמנה אישית מאת ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון: "מטה יהודה מזמינה את הציבור לפסטיבל של טעמים, ריחות, ופולקלור אנושי בסימן 50 שנה להיווסדה של המועצה. יובל שנים של שימור מסורת, טעמים של פעם ומתכונים מבית אמא, בין נופים קסומים בחבל ארץ תנכ"י ומרהיב. אני מזמין את כולם ליהנות מתפריט קולינארי עשיר של בשלניות ובשלנים ביתיים בפסטיבל האוכל הכפרי הגדול בישראל". 

חוות עדולם (צילום חני בן יהודה)

'טעימה' מהאירועים המתוכננים בפסטיבל

"אמנים מארחים" - מהלך שישי-שבת ה- 28-29.3, אמני האלה שביישובי שריגים, גבעת ישעיהו וצפרירים יפתחו את בתיהם למפגש מרתק עם היוצרים וסדנאותיהם, ללא תיאום. כמו כן, חלק מאמני האלה יפתחו את הסטודיו בכל סופי השבוע של הפסטיבל, בתיאום מראש. 

אמני אזור המזלג יארחו במסגרת הפסטיבל ביישובים בר גיורא, מבוא בית"ר, צור הדסה, מטע ונס הרים. אמני אזור ההר יפתחו את בתיהם בתיאום מראש ביישובים נווה אלן, נטף, בית נקופה, שואבה, קרית ענבים, שורש, בית מאיר, מסילת ציון, גבעת יערים, בית יערים ואבן ספיר.

כמו כן, המבקרים מוזמנים להגיע לעשרות היקבים ומבשלות הבירה במטה יהודה, לטייל וללון בצימרים המפנקים וליהנות מאירוח כפרי במגוון המלונות שבהרי יהודה.

לפרטים נוספים אודות פסטיבל האוכל הכפרי: 8108*

 

רון שגב פינקלמן - עורכת תוכן וכתבת מגזין, מעריצה של אליעזר

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים