כיף פעמיים: חווית נהריים בגשר הישנה

מפגש היסטורי בין שתי נהרות ואיש אחד בסיפור על קיבוץ שספג קרבות במשך שנים, אך עם הרבה אופטימיות, חזון ונחישות נדירה הצליחו להקים כאן את הקיבוץ שקירותיו מספרים היום את מה שהיה כאן פעם. קבלו את ההיסטוריה עטופה בחוויה לכל המשפחה, גשר הישנה.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 27/07/2014

קיבוץ גשר נמצא במרחק נגיעה מהגבול הירדני, המפגש בין השניים מחבר בין הסיפורים על מלחמה ושלום, על מאבק ממושך וניצחון, על היכולת לחיות יחד ועל ארץ ישראל ותושביה שעוברים מהפכות כבר עשרות בשנים. בקיץ הזה, בו המדינה גועשת עם מבצע צוק איתן שכבר מזמן הפך לעוד מלחמה, חשוב לעצור, ללמוד ולחוות את מה שהיה כאן פעם.

נוף ישיר אל הגבול (צילום דנה נמדר)

חוויה נהריים בגשר הישנה

מתחם המבקרים בגשר הישנה מציג את הסיפורים והעובדות בכמה תחנות הסברה מרשימות הכוללות סרטוני הדמיה של המציאות אותם חוו חברי קיבוץ גשר עם עלייתם לארץ.  הסיפור על תולדות ההתיישבות היהודית באזור הזה מאז ראשית המאה הקודמת וכמובן את הלוחמה המקומית והסוערת בתקופה מלחמת העצמאות בה קיבוץ גשר היה במצור ונהרס כליל, הסיפור על ילדי הקיבוץ שבילו במשך שלוש שנים בכל לילה במקלטים, ואיך למרות כל ההרס הזה הקיבוץ שומר, שוחזר ונבנה מחדש.

שעות פתיחת האתר: ימים א'- ה' 9:00-16:00, יום ו' 9:00-14:00

מתי יש סיורים? ימים א'- ו'  11:00, 12:30.

כמה עולה? סיור מודרך: 30 ₪ לאדם. מומלץ להוסיף 29 ₪ לסדנת אפייה כולל שתייה קלה. (יש לתאם מראש) 

הסיורים כוללים חזיון אורקולי מרשים

על איש אחד, מעט מים והרבה חזון

פנחס רוטנברג המכונה 'הזקן מנהריים' , היה ציוני נלהב אשר שם לעצמו מטרה להקים יש מאיין, הוא נלחם ברשויות, בנה תוכניות, גייס אנשים וכספים והוא זה שהקים את תחנת הכח הראשונה ממנה ניתן היה לייצר חשמל ממקורות מים.

בגשר תוכלו לחוות את הסיפור ע"י צפייה בחיזיון אורקולי מרשים במקום.

מעט מים והרבה חזון, צילום יח"צ

הגבול: רק להביט ולראות

על גבעת גשר הישנה נקודת תצפית מרשימה ביותר של הגבול הירדני, שם תוכלו לתצפת את השדות שלהם, על מגדל הפיקוח וכמובן על תחנת הרכבת שעוברת בימים אלה שיפוץ ועבודות שיחזור במטרה להרחיב את המקום התיירותי המרהיב הזה. 

בחודשי האביב והסתיו, בין אוקטובר למאי ניתן לערוך סיור רגלי קצר אל עבר גדת נהר הירדן ולהגיע עד הגשרים וכן ישנה אפשרות להגיע עד הגבול העובר בתוואי הנהרות.

אגדת לחם: סדנאות קולינריה

רגע אחד של חוויה מלאה טעמים וריחות במתחם אגדת לחם שבמתחם גשר הישנה. כאן תוכלו ללוש, לרדד, לתבל ולהכניס אל התנור לבנים העתיק והאותנטי שנשמר עשרות שנים. החוויה מתאימה לכל המשפחה ולכל גיל.

אגדה של מקום (צילום דנה נמדר)

מתאים לכל המשפחה (צילום דנה נמדר)

כל יום חמישי: חזון עם פיצה

בימי חמישי במהלך יולי-אוגוסט יתקיימו במקום סיורי לילה לאור העששיות אל עבר גדר המערכת (בתיאום עם צה"ל), הסיור כולל צפייה במיצג אורקולי מרשים  (במבנה ממוזג) ולאחר מכן פיצות טריות שנאפו באגדת לחם לצד לימונענע צוננת.

מתי? כל חמישי ביולי אוגוסט בשעה 19:00 בהרשמה מראש

כמה עולה?   64 ₪ תשלום  (התשלום מגיל 3 )   

מחיר מיוחד לתושבי עמק הירדן ועמק המעיינות- 56 ₪ מגיל 3 ומעלה (בהצגת ת.ז).

 כל יום חמישי בחודשי הקיץ, צילום יח"צ

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים