מזג אוויר מושלם: יוצאים לשטח

פק"ל קפה, נעלים הליכה נוחות, תיק גב עם סנדוויצ'ים, מים, חברים טובים והרבה מצב רוח טוב. הכינו עצמכם לעונת הטיולים שמתחילה עכשיו וקבלו כמה המלצות לפתיחה.

writer
ליאת שומן תאריך פרסום: 19/10/2014

משבי רוח נעימים ומלטפים, שקיעות מוקדמות ואווירת החגים שעוטפת אותנו מכל עבר, כל אלו ועוד מסמלים עבורנו את סופו של הקיץ ובואו של הסתיו. עונת הסתיו החלה רשמית ב- 21 בספטמבר והביאה עימה רוחות קרירות, מעט עננים אפורים ושמש נעימה אשר הופכים את הסתיו לתקופה האידיאלית לעזוב את המזגן ולצאת לטייל לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל.  מאיפה מתחילים?  קבלו ארבע המלצות מושלמות לעונה.

נחל אלכסנדר: הטבע במרחק נגיעה

צבים, צבים... (צילום ליאת שומן)

מסלול קצר, הנמשך עד כחצי יום וברמת קושי קלה המתאימה לשבת משפחתית. נחל אלכסנדר זורם מהרי השומרון ועד לים התיכון כשלאורכו נופים ירוקים עם תצפית לים, חורבות עם היסטוריה מרתקת ופינות חמד מוצלות המתאימות לארוחת בוקר משפחתית. השיא של הטיול מגיע בגשר הצבים המפורסם של הנחל, בו תוכלו לצפות בשלל צבים רכים השוחים בהמון הנאה במי הנחל. 

למי מתאים: לכל הגילאים.
איפה מתחילים:  בגשר הצבים.
חשוב לזכור: הצבים מאוד אוהבים לצאת להשתזף בשמש, אך הם חיה עדינה, מיוחדת ולא מיועדת לאכול מאכלים של בני אדם. המאכלים הללו מזיקים רבות לצבים הרכים ולכן- תצפו בהם, תצלמו אותם, אבל אל תאכילו אותם או כל חיה אחרת בטבע.

שמורת חוף דור: טיול רומנטי לאורך החוף

שמורת טבע חופית קסומה ורומנטית, הכוללת הליכה לאורך קו המים, לצד צוקי כורכר וצפייה בשלל הצבעים שיש לטבע להציע. מסלול ההליכה מתחיל בסמוך למפרץ הצדפים - מפרץ טבעי וייחודי ובו מגוון רחב של צדפים המהווים ערך טבע מוגן. לאחר הליכה קצרה ונעימה תעלו לתצפית המוקפת צימחייה אשר ייחודית לאיזור כגון חבצלת החוף, לפופית החוף ועוד. המשיכו בהליכה ותגיעו למערה הכחולה - מערת כורכר שנוצרה ע"י הגלים שכירסמו את הסלע עד שנוצרה מערה קרירה הצבועה בגוונים של כחול. לאחר המערה הכחולה  עוברים שלושה מפרצים ציוריים עד שמגיעים לחוף הים המוכרז של חוף דור

למי מתאים: לכל הגילאים.
נקודת התחלה: חניון חוף הבונים.
חשוב לדעת: המסלול אינו מעגלי. ניתן לעשות את המסלול גם באופניים.

אין כמו הים בסתיו (צילום אורן גבאי גולן)

אגמון החולה: לנדוד עם הטבע

בעונת הסתיו מתחילה גם עונת הנדידה של אלפי חסידות, שקנאים, עגורים ועוד החוצים את שמי הארץ בדרכם למדינות חמות יותר. אגמון החולה, הנמצא בליבו של עמק החולה, נחשב לאחד מבתי הגידול והצפרות החשובים והמרתקים ביותר בארץ כשהמבקרים בו יוכלו לצפות בציפורים הנודדות וליהנות מחוויה ייחודית לכל החיים. בכניסה למתחם תוכלו להשכיר משקפות, לקבל הסברים, להשכיר אופניים או רכבים חשמליים איתם תוכלו לנסוע לאורך המסלול. 

למי מתאים: משפחות וילדים
שעות פעילות: בימים א'-ה' ושבת 8:00-17:00. בימי שישי וערבי חג 8:00-16:00. הכניסה נסגרת שעה לפני.
חשוב לדעת: כדאי להביא מצלמה עם עדשה טובה.  

 (הנופים, האופק, הנדידה (צילום דנה נמדר

מומלץ לקחת רכב חשמלי לסיור

סיור לילי בירושלים: קסם של סליחות כל השנה

בנוסף לעונת הטיולים, עונת הרומנטיקה ועונת הנדידה, עונת הסתיו מביאה איתה גם את עונת החגים - ההכנות, החופשים, הארוחות, החגיגות והבילויים עם המשפחה. 

בעונה זו, העיר ירושלים מתעוררת לחיים גם בשעות הלילה המאוחרות ואתם מוזמנים להצטרף לחוויה ייחודית של סיור סליחות. לטייל בין השכונות בעיר, להרגיש את האוויר הצלול של הרי ירושלים, לצפות בצבע הזהוב שצובע את העיר, להקשיב לצלילי התפילות שבוקעות מבתי הכנסת ופשוט לתת לנפש להתחבר לקסם של העיר.

למי מתאים: כל הגילאים
חשוב לדעת: במידה ואתם קבוצה מומלץ להשכ

אולי יעניין אתכם גם

מדורים