להרגיש אירופה: טיולי חורף ברמת הגולן

נופים ירוקים, מפלי מים הזורמים בשיאם ואוטוטו גם פסגות מושלגות. את כל היופי הזה תוכלו לפגוש ברמת הגולן. המלצות לטיולי חורף וסתיו.

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 10/11/2014

החורף, המגיע עלינו לטובה מוקדם השנה, מזמן שלל אפשרויות לטיולי חורף קסומים. ריכזנו עבורכם מספר מסלולים חווייתיים במיוחד ולא חייבים לחכות לסופות ולשלג.

תמיד סוער: מפל סער

בתקופת החורף הנחל סוער ושוצף ומזמן מראה מרהיב של שפע מים, מפלים ובריכות. גם הצמחייה הירוקה והמסלול השחור-לבן של צבעי הבזלת והגיר מהווים חגיגה לעיניים. נחל סער נמצא בתפר שבין רמת הגולן והר החרמון וכדאי לבקר בו בחורף ובאביב (הנחל זורם רק לאחר גשמים). המסלול מתאים לכל המשפחה, אורכו כ 4 ק"מ ונמשך 2 – 3 שעות.

איך תגיעו? מומלץ להגיע עם שני רכבים, את האחד למקם בסוף המסלול והשני בתחילתו בשער הידידות, אשר נמצא על כביש 99 ובפניה לכיוון עין קניה, יש לפנות שמאלה. כקילומטר לאחר הפניה נמצא הגשר. המסלול מסתיים כשני קילומטר אחרי שמורת הבניאס, בצומת נחל סער.

הערה חשובה: לא ניתן להגיע למפל הרסיסים דרך כביש 99

המלצת ללינה באזור: צימרים בחד נס, צימרים ברמות

נחל סער, צילום דנה נמדר

בחורף או באביב: נחל עורבים

שמורת נחל עורבים מומלצת לביקור וטיול בעונות החורף והאביב, ומסלולו מתחיל מציר הנפט בסימון השבילים האדום. תחילת ההליכה נוחה אך ממשיכה בירידה תלולה וצרה ובסופה שביל קצר המתעקל שמאלה, עד המפל והבריכה שנמצאת למרגלותיו. כאן ניתן לערוך עצירה וליהנות משפע המים והירוק. לאחר מכן ממשיכים עם סימון השביל האדום, בירידה תלולה והליכה בתוך הנחל לצד המפלים. חשוב לדעת כי המסלול מתאים למיטיבי לכת, אורכו כ 5 ק"מ ונמשך כ 5 שעות.

איך תגיעו? מכיוון צפון, יש להגיע לצומת האמיר ווסט ולהמשיך מערבה ולאחר הכניסה ליישוב קלע אלון, פונים ימינה לציר הנפט וממשיכים כ 2 ק"מ לנקודת ההתחלה שהוא השלט הירוק של השמורה. אם אתם מגיעים מכיוון דרום, סעו מצומת מחניים לכיוון קצרין, בכביש 91. בהמשך פנו שמאלה לכיוון גדות והמשיכו עד צומת גונן ובה פנו ימינה לצומת ווסט מרום גולן. המשיכו ישר, חלפו על הכניסה לישוב קלע ופנו שמאלה לציר הנפט. התחילו את המסלול מהשלט הירוק של השמורה.

המלצת לינה: צימרים בקלע, או אם תרצו קלע אלון, קלע הוא יישוב קהילתי שממוקם בצפון רמת הגולן. היישוב הוקם במקום היאחזות הנח"ל שהייתה במקום ומשנת 1991, הוכרז כיישוב קהילתי. היישוב ממוקם במקום אסטרטגי נהדר לשלל מסלולי טיול קרובים מאוד ברמת הגולן ונחל עורבים, הוא הבולט שבהם. ביישוב שפע צימרים איכותיים רבים שרק מחכים לארח אתכם ברמה גבוהה ובאדיבות רבה. בין הצימרים שביישוב: פויאנה בגולן, ללון ברמה, זיו בקתות לבנות, סוויטה בגב ההר, צימר פסיפס, סוויטות אדר בגולן, אילת לרגלי החרמון, בקתות שגב ברמה, צימרקה, בוראקאי בקתות פיליפיניות ועוד.

נחל עורבים, הצילום באדיבות רט"ג

הכי מרשים: מבצר נמרוד

המבצר נמצא בצפון הגולן, ונהדר למשפחות עם ילדים. קלעת נמרוד הוא מבצר מרשים ביותר שנשמר מתקופת הביניים. הסיור מתחיל בשער המבצר, לאחר מכן פנו ימינה והתרשמו מן המשקוף הגדול עם הכתובת שמציינת את בניית המבצר בשנת 1275. בהמשך תפגשו אבן עם תבליט אריה שמסמלת את בייברס. המשיכו לאורך מגדלי השמירה עד להגעה למגדל העוז של המבצר, שם תצפו בשרידי אולמות מרשימים, חדרים ובריכות מים. אל תפספסו שום אולם או חדר, בקרו בכולם! ממגדלי השמירה, המשיכו ליציאת הסתרים שבנויה מאבנים ענקיות.

חשוב לדעת: הכניסה בתשלום, לפני הגעה יש לברר שעות וימי פתיחה, למעוניינים ישנם סיורים מודרכים וכן סיור עששיות מטעם רשות הטבע והגנים.

איך תגיעו?

סעו בכביש 989 המבצר נמצא בין קריית שמונה לחרמון (כ-30 דקות מקריית שמונה).

המלצת לינה: צימרים בנווה אטיב

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים