שבת חורפית במגפיים: טיול בכרמל

אוהבים לטייל בחורף? צודקים. אין כמו טיולי חורף אחרי הגשם, גם אם קצת קריר באוויר והאדמה רטובה ומעט בוצית. קבלו המלצה לאחד המקומות היפים - הכרמל. תצפיות מעלפות, שוק ססגוני בשבת וכנאפה שלא תשכחו אף פעם.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 28/01/2019

שבת בבוקר יום יפה, וגם אם היה שבוע גשום והשמיים מעט אפורים זה זמן מעולה לצאת מהבית ולהתאוורר לכמה שעות. איזור הכרמל מציע שפע של מסלולי טיול וחוויה של טעמים וריחות מכל עבר. במהלך חודש דצמבר האיזור מזמין אתכם לפסטיבל החורף מטיילים במגפיים - שלל אירועים שיתקיימו בישובי הכרמל ובמקומות מרכזיים. אבל איזור הכרמל פתוח לכולם בכל ימות השנה והוא בחירה מצויינת לטיול קצרצר בשבת בבוקר עם הילדים, עם מגפיים או בלי.

שויצריה הקטנה

שמורת טבע פראית ממנה ניתן להשקיף על כל הכרמל הנפרש סביב. אל שמורה זו תגיעו לאחר העליות בכביש המתעקל לכרמל, כביש 721, ותוכלו לבחור היכן לעצור בדרך. בשמורה פינות חמד רבות וחלקן אף נסתרות מהכביש הראשי, אבל אם רק תעיזו להציץ בכל פעם שיש איזו פירצת דרך קלה, תוכלו למצוא את פינת החמד שלכם ואף למצוא את זו השולחנות לפיקניק והשירותים המסודרים.

איזור הכרמל מתאים גם לסופ"ש קצר, אז אם מתאים לכם להישאר ללון באיזור קבלו את הרשמה שלנו למקומות המומלצים > לרשימה המלאה של צימרים בכרמל .

נקודות תצפית מפתיעות אל עבר הכרמל, שוויצריה הקטנה

הכרמל לפני ואחרי השריפה הגדולה

דווקא השריפה הגדולה שכילתה את יערות הכרמל ב 2010 עוררה את הציבור להגיע למקום ולחזק את תושביו מהאסון שפקד אותם. למרות המאמצים הרבים לשקם את היערות והטבע הפורח של הכרמל, אי אפשר שלא להבחין בצלקות שנשארו בסביבה, אך יחד עם זאת הן מסמנות אופטימיות והתרגשות לטייל שוב בכרמל. הסיור בין הנופים של לפני ואחרי השריפה מרגשים מאוד ומומלצים בכל עונות השנה. 

איזור הכרמל שופע הפתעות מכל סוגי התיירות – מסעדות מפתיעות הממוקמות במקומות ניסתרים בדרך, צימרים רבים ודוכנים בדרך למכירת פרי הדר, פיתות ושמן זית משובח.

דוכנים הפזורים בשולי הדרך, צילום דנה נמדר

הדרך אל המוחרקה

במרחק כמה דקות נסיעה מהכרמל, נעבור דרך הכפר הדרוזי עוספיה, הכפר הדרוזי השני בגודלו שמציע בימי שבת שוק ססגוני מלא כל טוב. מוצרי מזון מתוצרת מקומית, אוכל ביתי, בגדים, צעצועים וכל מה שאתם מעלים על דעתכם נמצא שם. תוכלו לעצור בצידי הדרך ולהיכנס לגיחה קצרה בשוק או להביא עימכם עגלת קניות וליהנות מקניות בשוק שווה במיוחד שמציע שפע. ביציאה מעוספיא נמשיך על כביש 472 ונגיע אל מנזר המוחרקה הנמצא על הכרס הגבוה באיזור הכרמל. כניסה למנזר כרוכה בתשלום סימלי של 4 ₪ לאדם אך החוויה שווה פי כמה.

על גג הבניין נקודת נצפית מרשימה של 360 מעלות תוך ציון הכיוונים כדי שלא נתבלבל... במתחם המוחרקה יציאה מסומנת למסלול טיול קליל אך מעט אתגרי בשל היותו מדרוני משהו ומלא סלעים ענקיים בדרך והוא אינו מתאים לילדים קטנים אך מומלץ מאוד למשפחות עם ילדים מעל גיל 6.

מסלול טיול קצר ומעט אתגרי, המוחרקה

כנאפה ועוד אחת

במרחק דקות נסיעה מהמוחרקה ולכיוון היציאה לכביש 4 חזרה למרכז הארץ אי אפשר לפספס את דלית אל כרמל, הישוב שמציע את מרכולתו כבר משנות השמונים ובכל שבת נוהרים אליו מכל רחבי הארץ. בסיור רגלי ומהנה בין סמטאות השוק תוכלו לספוג את האווירה הנעימה של הכפר וכמובן להריח את מי הורדים שנשפכו בנדיבות על הממתקים המסורתיים. אל תפספסו את הכנאפה המקומית שהטעם שלה יישאר הרבה אחרי שהטיול יגמר. את הקולינריה המקומית תוכלי לפגוש גם בצימרים בדלית אל כרמל שיארחו אתכם כמיטב המסורת הדרוזית עם הרבה חום ואהבה.

ואם דיברנו על חופשה מקומית אז תוכלו ללון באחד מהצימרים בדלית אל כרמל או בצימרים בחיפה, העיר

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים