ירושלים: 10 סיבות טובות לבקר בעיר

הנופים, האווירה, האדריכלות, הקולינריה והאטרקציות. 10 סיבות ממש שוות לביקור בירושלים, ולא משנה אם הגעתם לחופשה של כמה ימים או לביקור חד יומי מרענן.

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 08/08/2017

קולינריה על הפתילייה

אין ספק שעל נושא הטעם אי אפשר להתווכח אבל אין תייר או מבקר אחד שלא הגיע לעיר ולא טעם בישולים מהמטבח האותנטי, כזה שבושל במשך שעות על הפתילייה, ממש כמו פעם. נכון שיש בעירי מסעדות יוקרה, חומוסיות טובות ובייגלה עם שומשום בטעם מיוחד, אבל אוכל ביתי מהפתילייה המקורית הוא הכי ירושלמי מקומי שחובה לנסות. תיזהרו - זה ממכר.

עזורה. בישול על פתילייה, צילום: אדיר גוסלקר

האומנות

ירושלים היא עיר של אומנות, בכל מובן ובמגוון סוגי האומנות מקומית וגם בינלאומית. בכל צעד בעיר רואים פרטי אומנות בין אם בחנויות בוטיק או ברחובות העיר העתיקה, מגוון גלריות ותערוכות, הופעות חיות החל מבארים ועד בריכת הסולטן, חנויות מעצבים, ירידי עיצוב ועוד ועוד פרטים שנמצאים רק בעיר הבירה והופכים אותה לייחודית בפני עצמה, אחד מירידי האומנות המובילים הוא יריד חוצות היוצר שמתקיים בכל שנה בחודש אוגוסט ומציג מגוון רב של עבודות אומנות.

החופשה והטיולים בין הסימטאות 

כל חובב טיולים יודע שאין כמו מסלולי הטיול בירושלים ובסביבתה. אזור ירוק, הררי ויפייפה הטומן בחובו אוויר צלול כיין ומגוון רחב של מסלולי טיול ברמות קושי שונות. או טיולי סימטאות מסקרנים כמו למשל הטיול ברחוב הנביאים המפורסם ועוד. לאוהבי העיר מגוון צימרים בירושלים בהם תוכלו להתארח למספר ימים.

טיול ברחוב הנביאים, צילום איל שפירא

האדריכלות שבירושלים

בירושלים מבנים רבים ושונים במהותם המהווים יצירת אומנות, החל מבתים פשוטים המעוצבים בצורה מופתית וייחודית לעיר ועד מבני ציבור גדולים וחשובים אשר תוכננו בקפידה וכיום מהווים סממן לעיר. בין מבנים אלה ניתן לציין את בניין בית המשפט העליון או מבנה הכנסת של האדריכלים דב ורם כרמי, מוזיאון ישראל שתוכנן ע"י אל מנספלד ודורה גד, יד ושם שתוכנן ע"י האדריכל משה ספדיה ועוד. נכון שירושלים לא לבנה כמ אחותה התל אביבית אבל אם נודה על האמת האבנים הירושלמיות היו כאן קצת לפני. 

אדריכלות במיטבה, התמונה בחסות מוזיאון ישראל

 שוק מחנה יהודה 

כדי לראות אותנטיות ירושלמית אמיתית חייבים לבקר בשוק מחנה יהודה בירושלים. שוק צבעוני, חי ונושם 24 שעות ביממה בימים ראשון עד שישי. בבקרים תוכלו ליהנות שם מקפה טרי לצד מאפה מתוק בקפה רוסטרס, להמשיך לארוחת צהריים בחצ'אפוריה עם אוכל גרוזיני, לקנח עם גלידה צרפתית במוסלין או בגלידה עם עוגיה בקוקי קרים ולארוחת ערב להתענג על המבורגר בג'וזף או באוכל ירושלמי במסעדת חצות. וזו רק ההתחלה, כי כאן האפשרויות רות ובשעות הלילה נפתחים בשוק מגוון בארים ופאבים המתמלאים בצעירי ירושלים עד לשעות המאוחרות של הלילה, בייחוד בימי חמישי בחודשי הקיץ. השוק סגור בימי שבת.

שוק מחנה יהודה, צילום דנה נמדר

הקשר ההיסטורי

בין אם אתם מהמאמינים ובין אם לא, ירושלים קשורה לכולנו, זו עיר שגדלה איתנו כי כולם למדו עליה בבית הספר, כולם ביקרו בה, סיירנו בה הכרנו את הקרארדו ואת החומות, את הסיפור המרגש של פריצת החומות ע"י חיילי חטיבת הצנחנים, כולנו ביקרנו בכותל בשלב מוקדם או מאוחר, או נהרנו לירושלים עם פתיתי השלג הראשונים. בכל אחד מאיתנו יש את הקשר ההיסטורי לעיר הזו, אלה הדברים הקטנים בעברנו שמאחדים את כולנו.  

הכותל במלוא הדרו, צילום אורן גבאי גולן

סיורי דתות

ירושלים זו העיר היחידה בה תוכלו ליהנות מסיורי סליחות ליליים ברובע היהודי, סיורי כנסיות ברובע הנוצרי ובעין כרם, סיור דתות מרתק אחר הדת הארמנית וסיור אומנות ברחובות הרובע המוסלמי.

הפסטיבלים

ירושלים זו עיר של פסטיבלים! בכל התחומים ובכל הנושאים, מידי שנה מבקרים בה עשרות ישראלים רק בעקבות הפסטיבלים הייחודיים שבה. כי בוודאי שמעתם על פסטיבל האור ירושלים, או על פסטיבל הבירה, פסטיבל הצלילים, פסטיבל הקולנוע, פסטיבל הסופרים ועוד ועוד מגוון רחב של פסטיבלים לכל הגילאים.

הילדים

ביקור עם הילדים בעיר ירושלים יכולה להפוך את החופשה שלכם למושלמת. אז נכון, כאן אין את הים או את הכנרת אבל יש מסלולי טיול רבים, גן חיות תנכ"י, מעלית הזמן, מוזיאון המדע, חזיון אור קולי במגדל דוד, צועדים במנהרות הכותל, בסינמה סיטי, בטחנת הקמח שבמשכנות שאננים ועוד.

מוזיאון ישראל

מוזיאון המהווה חלק מסמני ההכר של העיר, עם היכל הספר עם המגילות הגנוזות או פסל ה"אהבה" של פסל הפופ ארט האמריקני רוברט אינדיאנה. מוזיאון ישראל הוא המוזיאון הגדול ביותר בארץ, הוקם בשנת 1965 ומציג אוספים וחפצי אומנות שונים מתחומי הארכאולוגיה, היודאיקה, האמנות הישראלית, אמנות העולם ומגוון תערוכות מתחלפות. 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים