פסטיבל הכלניות: דרום אדום 2022

פסטיבל דרום אדום, מהווה הזדמנות לגלות את צפון הנגב ולקחת חלק בחגיגת הכלניות השנתית. מרבדים אדומים, הופעות חיות, צעדות בחיק הטבע, שווקים תוססים ושפע של פעילויות אטרקטיביות למטיילים ולנופשים, חלקן אף ללא תשלום.

writer
ליאור יצחק תאריך פרסום: 12/01/2022

פסטיבל דרום אדום, מהווה הזדמנות לגלות את צפון הנגב ולקחת חלק בחגיגת הכלניות השנתית. מרבדים אדומים, הופעות חיות, צעדות בחיק הטבע, שווקים תוססים ושפע של פעילויות אטרקטיביות למטיילים ולנופשים, חלקן אף ללא תשלום.

אספנו עבורכם את המיטב של הפסטיבל, מגוון מסלולי טיול בנגב, האירועים המרכזיים, המלצות על צימרים בנגב וקולינריה בסביבה.

 

הנופים והמרבדים הפורחים, צילום רפי בביאן

סיורים חינמיים 

למה לשלם אם אפשר שלא? ישנם שפע סיורים ומראות מעוררי התפעלות שניתן ואף מומלץ לבקר בהם, ובחינם. 

מסלולי ''שבת ישראלית''

בתאריכים 1-28.2.2022 תוכלו לטייל בסופי שבוע באתרי מורשת ללא תשלום. הנה דוגמה למסלול מומלץ - 

המסלול מתחיל במצפה גבולות, בשעה 10:00, שהיא ההתיישבות החלוצית הראשונה בנגב שהוקמה ב-1943. במסגרת הסיור נלמד על האתר דרך סיפורים, נתנסה בבניית עם לבני בוץ, נדבר על חיי החלוצים, ונלמד על קו 

המים הראשון לנגב. בהמשך ניסע אל ''הגדת חבל ימית 11'', נעבור בשמורת הטבע ''נחל הבשור'' ונעבור על גשר החבלים המתנדנד העובר ממש מעל הנחל.

 

מגוון מסלולי טיול, צילום ארז מנור ליח"צ

צעדת הכלניות

הצעדה המפורסמת והעממית שנמשכת שבוע שלם ובה אתם מוזמנים לבחור יום, מסלול, ולצעוד עם המשפחה או החברים. בצעדה נהנה משדות ירוקים, מרחבים פתוחים, אוויר נקיי והמון פריחה. המסלול יעבור בין כלניות ופרחי בר, נקודות תצפית מרהיבות, שדות חקלאים, ואתרים היסטוריים. בשטח יחכו לכם שלל הפתעות, משחקים, פעילויות וחוויות מרנינות בדרך. 

הצעדה תתקיים בתאריכים 21-24.2.22 בין השעות 9:00-10:00 ויום שישי 25.2.22 בין השעות 8:00-14:00. 

כל צועד מגיל 3 יצטרך לרכוש כרטיס, העלות היא 55 שקלים. 

 

מרוץ הכלניות, צילום תומר פדר

הופעות דרום אדום בלייב

מלבד פעולות החוץ והסיורים בטבע שוקק החיים, תוכלו גם ליהנות ממגוון הופעות של מיטב האומנים בישראל, במקומות שונים ובתאריכים שונים. בין האומנים השנה: גורי אלפי, מארינה מקסימיליאן, חווה אלברשטיין, הדג נחש ותיסלם.

ההופעות יתרחשו בתאריכים שונים, באולמות מ.א אשכול, קיבוץ דורות, ועוד. 

איפה ישנים באזור הפסטיבל?

אם עדיין לא גיליתם את הנגב, אנחנו נשמח לספר לכם שיש מגוון עצום ומשגע של צימרים בדרום, כל צימר מיוחד במינו, מוקפד ושמור. אם אתם כבר מגיעים לחזות במראות המרבדים האדומים של הכלניות אנחנו ממליצים בחום גם לסגור לינה באחד ממקומות האירוח הקסומים של הנגב. 

 

 

לפרטים המלאים חפשו את האתר של פסטיבל דרום אדום בגוגל. 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים