דלתון: חופשה עטופה ביין, נופים ושלווה

ייקב בוטיק, נוף מרהיב, צימרים מפנקים ויישוב נעים וצנוע שבקרבתו שפע של מסלולי טיול, אטרקציות ופינות חמד. דלתון – לב הגליל העליון.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 29/05/2017

אין כמו לשלב בין צימרים מפנקים לחוויה של שיכרון חושים. מוזמנים לגלות את אחד מיעדי הנופש במרום הגליל - הישוב דלתון, מקום שנחבא בין הרים מוריקים למרחבים פתוחים ונמצא ממש קרוב לצפת. המושב הפך מזמן לזירת אירוח אהובה עטופה בשמורות טבע, אטרקציות ומסלולי טיול, כולל היקב המפורסם דלתון ששמו יצא למרחקים 

נופשים בדלתון ומחפשים להעצים את ההנאה? המלצות לצימרים, אטרקציות וטיולים בסביבה.

חוויה משכרת ביקב דלתון

אי אפשר להגיע לדלתון מבלי לבקר ביקב המפורסם, שהיה היקב הראשון באזור הגליל. יקב דלתון החל את דרכו כיקב בוטיק משפחתי והפך במרוצת השנים לאחד מהיקבים המצליחים בארץ. כיום ממוקם בפארק תעשיות רמת דלתון ופותח את שעריו במהלך השבוע בפני מבקרים שרוצים להצטרף לסיורים מרתקים (בתיאום מראש). 

במהלך הביקור ביקב, תוכלו להאזין להסברים אודות תהליך ייצור היינות, לבקר בתחנות לאורך קו הייצור, ביניהן חדר החביות, חדר הביקבוק ואף להשתתף בסדנאות חווייתיות סביב עולם היין. 

במרכז המבקרים פועלת גם חנות היקב המשלבת בין היינות האיכותיים לתוצרת גלילית משובחת, מגבינות האזור דרך קוסמטיקה טבעית ועד ריבות ושמני זית.

ייקב שהחל את דרכו כמקום משפחתי וקטן 

מטיילים ברמת דלתון

בין מושב דלתון לגוש חלב, תיחשף בפניכם שמורת רמת דלתון. זהו שטח ייחודי שהפך לבית גידול טבעי של בעלי חיים וצמחים בסביבה בזלתית. השמורה ממוקמת קרוב למאגר המים דלתון והקרקע הבזלתית הינה תוצר של תופעה גיאולוגית מעניינת. כאן נוצרה שמורה עשירה בטרשים ובריכות מים עונתיות מלוות בצמיחת צללית הדורה, שום עגול, חוחן בלנש, כרכום צהבהב ועוד. 

לכל מסלולי הטיול בגליל העליון ואיזור דלתון.

מטפסים להר דלתון

הר דלתון הוא אחד מההרים המרשימים בגליל ובפסגתו שוכן מבנה המוקדש לפועלו של רבי יוסף הגלילי, מחשובי התנאים. בט"ו באב אף מתקיימת לכבודו הילולה מיוחדת. 

הר דלתון הוא הר געש, אחד הבודדים בצפון, המתנשא לגובה של 874 מטרים. בהר אתר מערות יוסי, מערות קבורה ייחודיות המהוות מוקד משיכה נוסף למטיילים אשר מגיעים להר דלתון. מפסגת ההר נשקף נוף פנוראמי עוצר נשימה של הר מירון והר אביתר ויער ביריה. 

הרפתקאות לכל המשפחה

האזור של מושב דלתון שופע פינות חמד ומי שמחפש אקסטרים, יגלה מבחר אטרקציות מלהיבות עם הרבה אקשן במים וביבשה. תוכלו ליהנות מרכיבת סוסים בחוות ורד הגליל או רפטינג אתגרי בנהר הירדן בגדות. מי שמחפש נהיגת שטח, ימצא את מבוקשו ב"טיולי ג'יפים בארץ הגליל" או דרך "טרקטורוני היער והגולן". 

פינות חמד וסוסים מכל עבר

ראש פינה מרחוקת כ-8.5 ק"מ בלבד מדלתון. המושבה הציורית היא פנינה רומנטית של מסעדות, גלריות, בתי אומנים. מוזמנים לשריין מראש מקום בסדנאות יצירה מועדפות בראש פינה כמו סדנאות חימר באובניים או סדנאות גסטרונומיות במרכז הקולינרי של השף. מחפשים פעילויות עם הילדים? אגם חי יראון הסמוך לדלתון מתאים ליום כיף בלתי נשכח. ביקור באגם משלב בין הכרות עם בעלי חיים ובין מתקן חבלים אתגרי לילדים, שיט באגם ועוד הפתעות.

צימרים מומלצים בדלתון – חלום גלילי לנופשים

דלתון מהווה בחירה נהדרת לנופשים. במושב מבחר עשיר של צימרים, סוויטות ובתי אירוח בסגנון כפרי עטופים בתפאורה גלילית מהפנטת.

חלון לנוף הן 4 יחידות אירוח מושקעות במתחם מטופח הכולל בריכה מקורה ומחוממת – תוכלו לבחור בין סוויטות מסוגננות עם מרפסת ובין בקתות עץ עם ג'קוזי פרטי.

חלון לנוף

 

פעמוני הגליל בדלתון יגשימו לכם את החלום על בקתות עץ לבנות בקווים נקיים וקלאסיים. הבקתות המרגיעות מאובזרות היטב, כוללות ג'קוזי זוגי עם יציאה למתחם בו בריכה מחוממת מוקפת דק עץ לבן והכל באווירה נינוחה בניחוח גלילי. 

אחוזת פלטרין מתחם עם 2 סוויטות מוקפדות, אווירה נפלאה וריהוט עץ מגולף וטבעי שלא תוכלו להישאר אליו אדישים.

אחוזת שילת צימרים עם בריכה מחוממת במתחם שמתאימה לימי החורף הקרים כיוון שהיא גם מקורה ומותאמת לכל מזג אוויר.

לכל הצימרים בדלתון לשאר החוויות ומתחמי האירוח >>

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים