ראש פינה - אירופה הקלאסית בגליל

סמטאות ציוריות, קולינריה גלילית במיטבה ושפע של צימרים מעולים – כל זה ועוד בראש פינה, המושבה החד פעמית שאין דומה לה בעולם כולו. אז אם אתם מחפשים לנעוץ את היעד הבא, שווה שתקראו עד הסוף.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 10/03/2019

לאוהבי ההיסטוריה, חשוב שתדעו!

המתיישבים שהגיעו לראש פינה עוד בתקופה שקראו לה גיא אוני ונאבקו על הפרחת השממה, בוודאי לא תיארו לעצמם אפילו בדמיונם הפרוע, כיצד תראה המושבה הציורית בשנות האלפיים. צימרים בראש פינה מציעים אירוח יוקרתי, אחוזות רחבות ידיים, סמטאות מפותלות וביניהן מסעדות גורמה, אווירה של החיים הטובים אפופה בנוסטלגיה. 

השרידים למה שהתחולל כאן בעבר נשארו בדמות אתרים בהם הקסם מתעורר לתחייה ובכל מקרה, אתם מוזמנים לצאת למסע בין דפי ההיסטוריה או לשבת למנת גורמה מול הנוף הפתוח.

חוויה ראש פינאית ייחודית

מהברון ועד היום

נתחיל עם העבר שצף ועולה כאן מסמטה לרחוב. בית הכנסת אשר נבנה באדיבות הברון רוטשילד הוא בית הכנסת הראשון של המושבה ששופץ ומהווה מקום ייחודי לביקור ובו ריהוט מסוגנן ותקרה מרשימה. המסע לאחור ממשיך בבית הפקידות המציג חיזיון קולי שמגולל את סיפורה של המושבה מימי כג'עוני וסמוך למבנה שוכן ביתו לשעבר של פרופסור מר, שנאבק במחלת המלריה, שהשתוללה בסביבה וגבתה קורבנות רבים עד שנמצאה לה תרופה. 

אל תפספסו את גני הברון הנפלאים

להתחבר לטבע מבפנים ובחוץ

המושבה עטופה בטבע, מעמק החולה ועד הר כנען והיא נושקת גם לנחל ראש פינה שתחילתו בצפת וסיומו בראש פינה ולאורכו שלוש מעיינות מפעפעים – המסלול המלא משתרע לאורך 4 ק"מ, אבל אפשר גם רק לתצפת לעבר הנחל וליהנות מהנוף מבלי לצעוד לאורכו. 

אם תחפשו ריאה ירוקה נוספת במושבה, גני הברון המטופחים תענה על מבוקשכם. שכיית חמדה אמתית, שנטעה על ידי פקידי הברון כבר בשנת 1886 ומאז הספיקה להיהרס במלחמת העולם הראשונה וללבלב אחרי עד היום. כעת תיהנו כאן מבריכות נוי ומזרקות, טרסות ירוקות ובימי הקיץ ממופעים באוויר הפתוח. 

זה לא הכל - מאחורי בית הפקידות תגלו גם את נפלאותיה של מערת שלמה בן יוסף ובמערה חזיון נוסף שמתאר מאורעות בתקופת המנדט הבריטי. 

חופשה עטופה בטבע, בתמונה: צימר פסגת ההר

אומנות, אומנים וקולינריה

מושבת הראשונים הפכה במרוצת הזמן לקרקע פורייה לאמנים, שהגיעו לכאן ושאבו השראה מהנוף ומהאטמוספירה הייחודית. פועלות כאן גלריות שונות כמו "ענבר גלריה לקרמיקה" המציגה פריטי קדרות מיוחדים, אומן הצורפות רועי אבגי, פריטי טקסטיל יוצאי דופן מבית היוצר של סיגל מרקו, גופי התאורה הידידותיים לסביבה של שרי ספונר ועוד רבים. 

תוכלו גם אתם לקחת חלק בסדנאות שונות ולהתיידד עם הצד האומנותי שבכם, כמו בסדנת פיסול בחימר ואפילו בסדנת בישול. 

הטאץ' הארטיסטי בא לידי ביטוי גם במבנים המשוחזרים, במסעדות ובבתי קפה הנטמעים בתפאורה המהפנטת. הסצנה הקולינארית הראש פינאית רוחשת ריגושים גסטרונומיים ממסעדת אחוזת שולמית האגדית המוכרת במרק הערמונים החורפי או בקינוחים היצירתיים ועד שוקולטה השוכנת במערה ומציגה נבחרת שוקולדים בידי אומן להמתקת החופשה.

קולינריה גם בצימרים. בתמונה: ראש פינת נוי

ראש פינת נוי, יוקרתי בלב הכפר

להשלמת החופשה: טיולים ואטרקציות במרחק נגיעה

ראש פינה מוקפת שמורות טבע ואטרקציות בגנון אקסטרים. טיולי ג'יפים, טרקטורונים, רכיבה על סוסים, השכרת אופניים – רק תבחרו. בין המסלולים המועדפים על הנופשים בצימרים ובמלונות הבוטיק היפהפיים של המושבה, ניתן לציין את עין תינה המציע הליכה מהנה במים הקרירים ואת מעיין עין דיבשה שמוקף בשיחי פטל ויער בירייה השני בגודלו מבין יערות ארץ ישראל העשיר במחטי אורנים ונקודות תצפית מסנוורות.

אירוח בוטיק בראש פינה. בתמונה: מלון בוטיק וילאר (צילום אלברט אדוט)

פינוקים עד שיכרון חושים

אחרי יום טיול אולי תרצו לחלץ עצמות ולשחרר את השכמות או פשוט להתבונן פנימה תוך כדי עיסוי מרענן וראש פינה היא בהחלט המקום האולטימטיבי לחופשת ספא. מבחר מרכזי בריאות עם ג'קוזי זרמים, בריכות שחייה מחוממות, סאונות רטובות או יבשות ומטפלים מקצועיים שרק מחכים לעשות לכם נעים באווירה של רוגע טוטאלי. 

חפשו לעצמכם מלון בוטיק, וילת יוקרה או צימר בראש פינה לנופש רומנטי או משפחתי ותיהנו ממה שיש למושבה להציע לכם כל פעם מחדש. 

כנסו והתרשמו ממקומות מומלצים לחופשה בראש פינה וצימרים בגליל העליון

אירוח מפנק במיוחד, בתמונה: פרובנס בגן (צילום: אלברט אדוט)

חווית אירוח חד פעמית, בתמונה: טיטי (צילום: אלברט אדוט)

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים