חופשה בטוחה ומהנה בוילות וצימרים עם התו הסגול

חיי כולם השתבשו בחודשים פברואר – אפריל 2020 בארץ ובכל העולם, אך נכון להיום החיים מתחילים לחזור לשגרתם בהדרגה, והדבר נכון גם לעולם התיירות המקומית. לחו"ל אנחנו לא יכולים לטוס עדיין, אך למרבה המזל לא חסרים וילות וצימרים ברחבי הארץ אשר כבר פתוחים לאירוח, תחת הנחיות והגבלות התו הסגול כמובן

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 29/05/2020

בעוד נכון לתחילת מאי 2020 טיסות סדירות וחופשות בחו"ל נראות עדיין כמו חלום רחוק, עונת הנופש והתיירות של האביב והקיץ אינה צפויה להימחק כליל. תחת זאת, אנשים בכל רחבי העולם צפויים לצאת לחופשות במדינתם שלהם, ולמרבה המזל בישראל ניתן למצוא ענף תיירות מקומית מפותח ועשיר במיוחד. וילות וצימרים שעונים על התו הסגול, מדן ועד אילת, צפויים להציע חופשה בטוחה ומפנקת במיוחד במהלך הקיץ הקרוב.

כך מבטיחים חופשה בטוחה – וילות בצפון וצימרים עם התו הסגול

בעוד רק לפני חודש או חודשיים סיומה של מגפת הקורונה לא נראה עדיין באופק וכולנו חלמנו על היום בו נוכל להסתובב בחופשיות בפארק או בחוף הים (שלא לדבר על חופשה ונופש תיירותי של ממש...), נכון לתחילת מאי מקומות אירוח רבים ברחבי ישראל כבר נפתחים לאירוח תיירים מקומיים. הדרך לעשות זאת ועדיין לשמור על המאבק החשוב בהתפשטות הקורונה, היא באמצעות מה שלמדנו בשבועות האחרונים להכיר כ"תו הסגול". בעולם התיירות המקומית, מכתיב תו זה את התנאים, המגבלות והקריטריונים השונים בהם צריכים מקומות אירוח לעמוד, על מנת לארח בצורה בטיחותית ובטוחה. 

 

בהתאם לתנאים ולמגבלות השונות המפורטים בתו הסגול, מאושרים בשלב ראשון לפתוח את שעריהם לתיירים מקומיים מקומות אירוח הבנויים בצורה המותאמת לשמירה על כללי הריחוק החברתי אליהם למדנו כולנו להתוודע בחודשים האחרונים. בעוד כללים אלו מכתיבים מרחק מספק בין אנשים ומשפחות שונות, שמירה על רמה מחמירה ביותר של היגיינה ואמצעי ניקוי וחיטוי ועוד – מקומות ספציפיים בנויים בצורה טובה יותר לעמוד בדרישות אלו. לכן, מקומות כמו וילות בצפון, חדרי אירוח במדבר ובאופן כללי צימרים שעונים על דרישות התו הסגול, מאושרים לפתיחה וקבלת אורחים כבר החל מתחילת מאי. 

במקומות אירוח כמו וילות או צימרים ניתן להבטיח כי לכל משפחה מרחב מספיק על מנת שלא תיאלץ לבוא במגע עם אנשים ומשפחות אחרות, וכי כל החופשה תעבור בצורה "חלקה" בלי צורך להפר כללי ריחוק חברתי שונים.

 

בהקשר זה מחזיקים צימרים, וילות אירוח וכד' ביתרון משמעותי ביותר על פני בתי מלון, למשל, שכן אלו האחרונים אינם יכולים להבטיח כי לאורחיהם יהיה מרחב מספק סביבם כך שלא ייאלצו להתקרב כלל לאנשים אחרים. לכן גם רשויות המדינה מאשרות קודם כל למקומות אירוח שכאלו, דוגמת צימרים בצפון, לפתוח את שעריהם מוקדם יותר, בעוד בתי המלון העירוניים, למשל, נשארים עדיין סגורים.

 

התאווררות בטבע לאחר חודשי סגר מאתגרים – כיצד נערכים צימרים עם התו הסגול?

חודשי הסגר הארוכים, אשר עדיין לא חלפו לחלוטין, היוו אתגר רציני עבור רבות ורבים מאיתנו. בנוסף לצורך להימנע ממפגשים חברתיים למיניהם נאלצים רבים להתמודד גם עם לחצים נפשיים משמעותיים בעקבות אבדן מקום העבודה, למשל, כמו גם בעקבות אי הוודאות השוררת לגבי העתיד. במיוחד כאשר בחוץ מתחמם והכל פורח וירוק, התאווררות בחיק הטבע הופכת להיות דבר נחוץ והכרחי של ממש עבור רבים, ולא סתם עוד חופשה "רגילה".

בעוד נראה כי חופשות בחו"ל לא צפויות לחזור להיות אופציה זמינה במיוחד בחודשים הקרובים, צפויים ישראלים רבים לפנות לחיק הטבע המקומי ולמקומות האירוח המקומיים על מנת לצאת לחיק הטבע ולזכות בהתאווררות הרצויה והנדרשת כל כך. 

 

כיצד כל זה אמור לעבוד בפועל? כיצד ניתן להבטיח חופשה בטוחה ואת המשך מניעת התפשטות הקורונה גם כאשר יוצאים לנופשים בצפון ודרום הארץ? ובכן, בדיוק לשם כך מאושרים לאירוח כרגע רק וילות, מקומות אירוח וצימרים שעונים על התו הסגול. בגדול, מה ערוכים לעמידה בתו הסגול ולתחילת אירוח בעיקר מקומות אשר שייכים לענף המכונה "תיירות כפרית" – צימרים, וילות בצפון ובדרום, בתי הארחה כפריים ושאר מקומות אשר בנויים במקומות קטנים ודלילים יחסית באוכלוסייה (דוגמת קיבוצים, מושבים וכפרים קטנים, לא ערים ועיירות...), מקומות אליהם ניתן להגיע עם הרכב עד לחדר, מקומות אירוח בהם קיים גם מטבח "בילד אין" לבישול (מה שמקל מאוד על הצורך לעמוד בתקנות הבריאות המחמירות) ומקומות אירוח צמודי קרקע.

 

את כל או מרבית המאפיינים הללו ניתן למצוא במקומות אירוח דוגמת צימרים בצפון, וילות אירוח וכו'. צימר הוא לרוב מבנה בודד ומבודד מהצימרים האחרים, ניתן למצוא במרבית הצימרים מטבח מאובזר, הם שוכנים לרוב בחיק הטבע ובמרחק רב יחסית מריכוזי אוכלוסייה גדולים וכו'. 

לסיכום, נכון למאי 2020 חופשה בטוחה בישראל היא דבר אפשרי, נגיש וזמין, בעיקר במקומות אירוח "כפריים" דוגמת צימרים ווילות אירוח. חשוב לחפש אחר וילות וצימרים עם התו הסגול, אשר מאובזרים וערוכים לקבלת אורחים תוך כדי שמירה קפדנית על נהלי הבריאות העדכניים. כך תוכלו לצאת לנופש בראש שקט ולשמור על עצמכם, משפחותיכם ושאר האנשים שבסביבתכם בריאים ונקיים מקורונה.

 

שתהיה חופשה בטוחה ונעימה! 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים