זה הזמן לעצירה - יורדים לאילת עם הילדים

יורדים לאילת עם הילדים? אל תפספסו גם את הדרך. ארזתם את עצמכם ואת הילדים ואתם בהתרגשות ומעמיסים מזוודות, בעוד רגע תהיו בדרך לחופשה משגעת באילת...

writer
גלית וולף תאריך פרסום: 27/05/2021

 

עבור הנופשים מרוב חלקי הארץ ,הדרך לחופשה בעיר הנופש הדרומית כוללת שעות רבות של ישיבה ממושכת ומייגעת שלפעמים מרגישה כמו נצח ?? עם הילדים שלא מפסיקים לריב לצעוק ולשגע ללא הפסקה.

הנסיעה הממושכת מאתגרת ולא רק הילדים מתקשים לצלוח אותה ללא עצירה.

אחת מהאפשרויות העומדות ברשותכם היא בדיוק כמו בחו"ל - ללון באחת מהנקודות בדרך כמו למשל במצפה רמון (קישור לצימרים באזור מצפה רמון) . 

בכתבה זו בחרנו להתמקד דווקא בתחנות הביניים לעצירה  לאורך כביש הערבה.

בתחנות אלו תוכלו לעצור להתרעננות ולחלץ את העצמות במקומות אטרקטיביים בהם תוכלו להכיר, ללמוד, לחוות, לטעום ולחוש את הדרך. 

ההפוגות המבורכות יסיעו לכם להעביר את הנסיעה בכיף ולהפוך אותה לחוויה נעימה וחיובית שתמיד תרצו לשחזר בעתיד וגם אפשרויות ללינה במקומות מיוחדים בדרך או באילת עיר הנופש הנצחית.

ריכזנו עבורכם במקום אחד מספר אטרקציות שוות שיהפכו גם את הדרך לאילת לחלק מחוויות החופשה:

קרוקולוקו – חוות התנינים בערבה:

במקום ניתן לבקר ולערוך סיור מודרך ולצפות בתנינים ממש מקרוב החל מהתנינים הצעירים ועד לבוגרים שאורכם עשוי להגיע לכמה מטרים.

בסיור משולבים הסברים ופרטים מעניינים על חיי התנינים  אורחות חייהם ומערכות גופם. כמו כן ניתן לצפות בהדגרת ביצי התנין באינקובאטור ו"בתינוקיית" תנינים. 

חוות האלפקות במצפה רמון:

סמוך למכתש רמון בחווה מיוחדת  במינה יארחו אתכם בכבודם ובעצמם עדר אלפקות ולאמות יפהפיות מדרום אמריקה בביקור חוויתי במיוחד! בואו להכיר את האלפקות,  להאכיל אותן ולצפות בהן. 

בנוסף הנכם מוזמנים לרכב על סוסים במצוקי המכתש.

 חוות האלפקות

צריף בן גוריון

חובה לעצור בצריף בן גוריון בשדה בוקר – זוהי נקודת עצירה חשובה וחינוכית מהמעלה הראשונה.

צריף בן  גוריון הוא למעשה מקום מגוריהם של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ורעייתו פולה .

פולה ודוד הפכו את המקום למשכנם החל משנת  1953 לאחר שהצטרפו לקיבוץ שדה בוקר. לאחר מותם של השניים הפך המקום למוזיאון המספר ומתאר את חייהם ומורשתם של הזוג.

הצריף נשמר כפי שהיה ביום מותו של דוד בן-גוריון בשנת  1973 

מסביב לצריף ישנם שלושה חדרי תצוגה שמציגים בדרכים שונות את חייו ומשנתו של דוד בן גוריון 

אין ספק שזו הזדמנות פז להרחיב את מאגר הידע של ילדינו ולגלות להם שתרומתו של האיש הסתכמה בקצת יותר מהנצחת שמו בנמל תעופה בדרך לחופשה בחו"ל. 

בן גוריון

חי רמון

בגן הזואולוגי חי רמון  תוכלו לפגוש את חיות המדבר הקסומות, כ 40 מינים שונים של בעלי חיים מדבריים ביניהם נחשים, לטאות, צבים, קיפודים, עקרבים מכרסמים ועוד. הסיורים בגן הם בסימן חינוך לשמירת הטבע ומותאמים לכל המשפחה. 

עוד באתר, גן בוטני בלב נוף המכתשים והמדבר.

על הדרך, תוכלו למצוא צימרים בצוקים, יישוב מקסים ומיוחד, עם נוף הנשקף 360 מעלות –יחידות נופש מפנקות, עם בריכת שכשוך פרטית למלו הנוף, שווה !

 חי רמון


פארק יטבתה

נקודת עצירה מרעננת במיוחד היא פארק יטבתה בה  תוכלו להנות ממרכז מבקרים ולגלות את סודות המדבר ואת טעמי המחלבה המפורסמת של קיבוץ יטבתה. 

תוכלו להתרשם מסיפורה של מחלבת יטבתה באמצעות משחקי חליבה ופעילויות חינוכיות אודות אנרגיה מתחדשת בערבה שמועברת באמצעות לימוד חווייתי המיועד הן לילדים והן להורים

כמו כן בפארק  מתקן הרייד המאפשר למבקרים לחוש את המדבר באמצעות הדמיית טיסה או נסיעה מעל הערבה, מתקן פרפר אתגרי ונסיעה על מיני טרקטורונים.

פארק תמנע

פארק תמנע אשר משתרע על שטח 60 קמ"ר , חושף בפני המבקרים תמונה מרהיבה של נוף מדברי צבעוני המורכב מתצורות סלע עוצרות נשימה. במקום תוכלו ללמוד אודות מצרים העתיקה והאלים המצריים, וכן לבקר בשחזור מדויק להפליא של המשכן אשר ליווה את עם ישראל בנדודיו במדבר.

תוכלו לנוע  במספר מסלולים שונים ברגל, באופני הרים או ברכב ולחזות בעמודי שלמה המפורסמים, עמק ציורי הסלע, מכרות הנחושת ועוד. 

בחודשי הקיץ ניתן להצטרף לסיורים בשעת שקיעה או בשעות הלילה וללמוד על עולם החי בערבה. כמו כן תוכלו לשכור ולשוט בסירת פדלים באגם תמנע או לאכול במסעדה שנמצאת למרגלות האגם.

כושי רמון 

פונדק הקילומטר ה101 המיתולוגי הוא עוד מקום נהדר בו ניתן לעצור.

במקום  תוכלו להנות מגלידריה, קיוסק חלבי ומסעדה בשרית .

בנוסף תוכלו להנות משלל אטרקציות: 

רכיבה חווייתית: תוכלו לבחור האם לרכוב על חמור, סוס פוני, או על גמל דו- דבשתי.

הפרחת עפיפונים: בניית עפיפונים והפרחתם במקום אידיאלי המאופיין ברוח מדברית. 

טיולי ג'יפים קסומים: נסיעה בין ההרים שמהם משתקף נוף מדברי קסום (מותנה בהזמנה מראש).

אילת

מה שבטוח הוא שבתמהיל הנכון של תחנות הביניים, הדרך לאילת יכולה להפוך לחוויה בפני עצמה ,כזו שגם הילדים וגם אתם לא תרצו שתגמר .

הגעתם לאילת? כאן אנו ממליצים לכם להזמין מראש איזו וילת נופש, תוכלו למצוא בקישור זה מבחר וילות באילת שרובן הגדול עם בריכה פרטית וכל האבזור הדרוש לחופשה מושלמת.

סעו בזהירות , נסיעה טובה ומהנה.

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים