מסתורי ירושלים

על כך שירושלים היא אחת הערים הכי מיוחדות בעולם אין ויכוח. היא משלבת בתוכה ישן וחדש, קודש וחול, תרבות ומסורת, חרדים לבושי שחורים לצד נגני רחוב שמתופפים על סירים ונזירות ממהרות למקום חשוב כלשהוא והכול באווירה המיוחדת במינה בעולם כולו של ירושלים.

writer
אליסה גיטניק תאריך פרסום: 05/05/2021

כל החבילה של ירושלים  עטופה בשלל ריחות, טעמים, אדריכלות מתקופות היסטוריות שונות: עתיקות, מודרניות ואלו שביניהן ואיזו אווירה לא מוסברת של קסם ומסתורין שמרחפת כל הזמן באוויר. אפשר לאהוב את ירושלים, ואפשר גם לחשוב שזאת עיר קשה שלא מתמסרת בקלות  אבל בנוגע לדבר אחד אין וויכוח כלל- ירושלים שלנו היא אחת ויחידה וקסומה, קסומה, קסומה . 

לקראת יום ירושלים הרמנו טלפון ליזמית הירושלמית, חן קורן: בעלת המותג "קופסא מהשוק" ומנחת סיורי אוכל בשוק מחנה יהודה. אחת הנשים שהכי חיות ונושמות את הקולינריה הרב גונית של העיר, ויחד עם חן הרכבו עבורכם מדריך לירושלים הסודית, זאת שלא כולם מכירים. כדי שתוכלו לגלות את העיר בסטייל הכי ירושלמי שיכול להיות : איפה לאכול, איפה לישון בירושלים ולאן לצאת לדרינק לילי . 

אם אתם סובלים מפוביה קלה  מהמחשבה על להגיע לירושלים, זה בדיוק המדריך בשבילכם למסלול מהיר של שחרור מחשבתי מכל דעה קדומה שהייתה יכולה להיות לכם על עיר הקודש .

שוק מחנה יהודה 

הקולינריה הירושלמית גדלה וצמחה בשוק מחנה יהודה, לכן אי אפשר לדבר על אוכל וירושלים מבלי להזכיר כמה מוסדות קולינריים שצמחו בשוק: 

הבסטה של יוסי מזרחי

הבסטה המפורסמת הזאת היא בבעלות משפחה ירושלמית מאוד מאוד ותיקה ועוברת בירושה מדור לדור.  המיוחד בבסטה שבשונה מרוב המעדניות בשוק יש המון חידושים ודליקטסים בהכנה עצמית  – ליין של ממרחים משגעים, סקורדליה (ממרח יווני עם שקדים ושום), טפנד זיתים, קונפי שום, סומק טרי. הבסטה מתמחה בתערובות פיצוחים בקלייה עצמית וכל פעם אפשר למצוא חידוש מעניין: תערובות אגוזים מקורמלים במייפל ומלח, קשיו ברוזמרין ועוד שלל שילובים מעניינים וטעימים. הבסטה של יוסי מזרחי היא תחנת חובה בשוק מחנה יהודה וכל פעם שתגיעו לשם תגלו משהו חדש שתרצו לקחת הביתה ולטעום. 

 הבסטה של יוסי מזרחי

 

ג'חנונבר

המוסד הזה בשוק מחנה יהודה שייך לשני שותפים גורי ורגב שהם אנשים מאוד רציניים עם ראש על הכתפיים, אבל את המנה הבאה הם פיתחו כאשר היו קצת בואו נאמר מסטולים... מדובר פה בג'אנק מוחלט אז כל מי שבדיאטה אפשר לדלג להמלצה הבאה- המנה המומלצת כןא היא מלוואח חן קורן (כן, כן על שם המדריכה הקולינרית שלנו): מדובר על מלוואח ששוכב כמו פיצה ועליו מועמסות מלא, מלא, מלא תוספות שהשילוב ביניהן נשמע ממש לא הגיוני. אבל תסמכו עלינו- מדובר בשחיתות טעימה ממדרגה ראשונה. לוקחים את המלוואח המסורתי והופכים אותו להכי ישראלי, הכי ירושלמי, והכי מושחת שיש. 

ג'חנונבר

 

עזורה

אין מי שלא מכיר את מסעדת הפתילייה הירושלמית שהפכה למעצמה. בעוד במרבית הסועדים יזמינו בעזורה סופריטו, במיה או קובה, אנחנו ממליצים פה דווקא על מנה קצת פחות מוכרת- "קימה". קימה בטורקית זה קבב, ועזרא שרפלר האדם שהקים את עזורה הביא את המנה הזאת ממש מבית סבתא לתוך המסעדה. כל הסוד של המנה הוא בפשטות שלה- לוקחים את הקבב הטורקי ומוסיפים לו חומרי גלם פשוטים מאוד: תפוחי אדמה מקומחים, פרוסות חציל שמנמנות, בצל מאודה, תרד מוקפץ, הקבב המטוגן והכול מורכב יחד בתוך סיר ומתבשל במשך שעות. לקימה לא מוסיפים שום תבלינים חוץ ממלח ופלפל כל הטעמים מגיעים אך ורק מחומרי הגלם- ואנחנו מבטיחים לכם שזאת אחת המנות הכי טובות בעיר.

 

 קימה של מסעדת עזורה

לישון באזור שוק מחנה יהודה

הרב הגוניות האוניברסלית של ירושלים באה לידי ביטוי גם במלונות הבוטיק, הצימרים ודירות הנופש שאפשר ללון בהן בחופשה הירושלמית שלכם. בדיוק כמו ירושלים עצמה, גם לכל מקום אירוח יש את האופי ואת הסיפור המיוחד שלו.

מלון בוטיק דמסון

כאשר נכנסים למלון רואים מלון חדיש, משופץ ומרווח. אבל במקור הבניין בו שוכן המלון נבנה במאה ה-19 ובהתאם לסגנון של התקופה לחדרי המלון המאובזרים יש מרפסות צרפתיות צמודות עם מעקים מפורזלים מה שמשרווה אווירה ירושלמית אותנטית. המלון נמצא בשכונת נחלאות במרחק הליכה משוק מחנה יהודה. אחרי שאכלתם, שתיתם וספגתם אוויר ירושלמי צלול כיין במלון תוכלו להנות מתפריט יינות איכותי(בנוסף לאוויר) ותפריט טיפולי ספא שווים.

טלפון ליצירת קשר: 053-9417439

 מלון בוטיק דמסון

 

גולד האוס ירושלים

אם חשקה נשפכם בבילוי ירושלמי מורחב עם הילדים או עם חברים קרובים גולד האוס ירושלים מהווה פתרון מעולה עבורכם, מדובר בדירות נופש מאובזרות הממוקמות בבניין "שוקניון" ששוכן ממש בכניסה לשוק מחנה יהודה. ישנן שלוש דירות בגדלים שונים המתאימות ללינה של בין 4-8 איש. בגולד האוס ירושלים יש מטבח מאובזר ככה שאתם יכולים לקנות שלל מטעמים בשוק ולחזור לדירת נופש ירושלמית מאובזרת עם נוף מרהיב ולעשות ארוחות באווירה ירושלמית בחיק המשפחה והחברים הקרובים. 

טלפון ליצירת קשר: 053-9377548

מיי ג'רוזלם ויו- My Jerusalem View 

מלון בוטיק מסוגנן באווירה ירושלמית אמיתית. מה שמיוחד במלון הזה זה הנוף המרהיב שנשקף מכל חדרי המלון, במלון כולל 11 סוויטות וחדרי שינה בגדלים שונים שמכל אחד מהם נשקף נוף פנורמי מהפנט לעיר העתיקה ולשכונות ירושלים. להנאת האורחים במלון ישנן טרסות רחבות עם נוף של 360 פתוח לכל העיר! במלון תוכלו להנות מטרקלין שפעיל 24 שעות. המלון ממוקם מספר דקות הליכה משוק מחנה יהודה ומכל המקומות  הירושלמים הכי שווים. אם אתם לא מאמינים מוזמנים להיכנס לאתר וויקנד ולקרוא את ביקורת הגולשים שמהללים את המקום הזה בקטע אחר. 

טלפון ליצירת קשר: 053-9347186

מיי ג'רוזלם ויו

 

מכורים למתוקים? המלצות רותחות לקינוחים הכי חמים בירושלים 

אין כמו לטייל בירושלים ולעצור למשהו מתוק ומושחת על הדרך, 2 המלצות למקומות מיוחדים שימתיקו לכם את היום:

ג'לטו ורגיטו

גלידריה חדשה מקבוצת טלביה הירושלמית נפתחה ממש לא מזמן ברחוב עזה בירושלים. פה נותנים כבוד לחומרי הגלם- תחלופה גבוהה של טעמים, הגלידות עצמן מאוחסנות בקופסאות פח ממש כמו באיטליה ולא מוצגת לראווה בוויטרינה. בג'לטו וריגטו תוכלו לחוות חוויה אמיתית של טעמים מיוחדים ולא שגרתיים כמו גלידה בטעם היביסקוס, משמש ומרציפן, משמש ושקדים ועוד. הטעמים של הגלידה נרקחים ממש כמו בושם משובח מה שמספק גלידה נהדרת ומומלצת ביותר. 

קפה קדוש

גם פה מדובר במוסד ירושלמי וותיק שעבר שינוי עם השנים. קפה קדוש ברחוב שלומציון המלכה התחיל כמקום הונגרי, אבל היום אפשר למצוא בו גם פטיסרי צרפתי ברמה מאוד גבוהה. אחד הקינוחים המומלצים הוא קינוח הכלה מאינסטבול (שמבוסס על הסדרה הטורקית הפופלרית)- קינוח עם ערמונים וקרמל, קינוח מומלץ נוסף הוא קווין אמאן שזה בעצם מאפה מבצק עלים מלא בסוכר בשכבות ובמרקמים שונים, חן קורן ממליצה להזמין את הקינוח הזה עם גלידה בצד. 

קפה קדוש

 

לינה במרכז העיר בירושלים

מלון דירות לב ירושלים

המלון הזה שוכן בלב הפועם של ירושלים, בדיוק באמצע- במרחק שווה מהכול, מהעיר העתיקה ומשוק מחנה יהודה. אם אתם יורדים למטה- יש לכם את כל האופציות למסעדות הכי שוות, בתי קפה, שופינג ואווירה ירושלמית אמיתית שמשלבת את כל הצבעים הגוונים והתרבויות. במלון מגוון רחב של חדרים לכל הרכב של אורחים ולכל תקציב. החדרים נעימים, נקיים ומאובזרים והצוות ישמח לכוון אתכם לאן שתרצו עם חיוך על הפנים. 

טלפון ליצירת קשר: 053-9426091

 

מלון כורזין דירות יונתן

מלון דירות מפואר ששייך לרשת מלונות יונתן. לבחירתכם 17 דירות אירוח מעוצבות ומשרות אווירה מיוחדת ולא קונבנציונלית. הבונוס של מלון כורזין הוא שהם ממש אוהבים כלבים, כך שאם אתם רוצים לצאת לסופש קולינרי ואווירתי בירושלים אבל עצוב לכם להשאיר את הכלב שלכם בבית- תקחו אותו איתכם! יתרון נוסף של מלון כורזין הוא שהוא מאובזר במטבח כך שאם אתם רוצים להגיע עם הילדים או בתור קבוצת חברים זה מקום מושלם בשבילכם. במרחק הליכה קצר מהמלון נמצא שוק מחנה יהודה ושאר מוקדי העלייה לרגל הירושלמים. 

טלפון ליצירת קשר: 053-6113343

 

דרינק לילי בירושלים לדייט מושלם

זוטא בר

בר קוקטיילים קטן ואינטימי ששייך לשף יענקלה תורג'מן, התפריט נוצר בישתוף פעולה על המיקסולוג עמית גלעד. הבר שופץ לאחרונה והמקום נראה ומרגיש מדהים. הדגש פה הוא על אלכוהול איכותי וחומרי גלם טריים שנעשים במקום. לצד הקוקטיילים תוכלו להזמין מאזטים שמכינים במעדנייה של הקבוצה: נקניקים בהכנה עצמית, סביצ'ה ועוד הרבה מנות קטנות ומדוייקות שהולכות מעולה עם אלכוהול. 

לינה בעיר העתיקה בירושלים

מלון העיר העתיקה

אם בא לכם חווית בוטיק ירושלמית קרירה בין סמטאות העיר העתיקה- זה המקום בשבילכם. שוכן בלב הסמטאות הציוריות של העיר העתיקה. המלון רומנטי בטירוף ומיועד לזוגות, הוא כולל 7 חדרי אירוח וסוויטה אחת. בגג המלון תוכלו לשבת בטרסה, להירגע עם כוס יין עם נוף פנורמי לעיר העתיקה ולהר הבית ולתכנן איפה תלכו לאכול בערב. במרחק הליכה תוכלו להגיע לכותל המערבי, מגדל דוד, שער ציון, מדרחוב ממילא למסעדות ולבתי הקפה של מרכז העיר. שוק מחנה יהודה נמצא במרחק נסיעה קצרה.

טלפון ליצירת קשר: 053-9387956

מלון העיר העתיקה ירושלים

 

 

הכתבה נכתבה בשיתוף פעולה בין Weekend.co.il לבין חן קורן, על חן קורן

חן קורן יזמית ירושלמית ובעלת המותג "קופסא מהשוק" קופסא מהשוק- חנות קונספט ממחנה יהודה. מלקטת את כל הדברים הכי טובים שיש בשוק ובירושלים, מכניסה לתוך ארגז מעץ או סל קלוע ושולחת בארץ ובעולם. לקופסאות נכנסות כל הקלאסיקות של השוק כמו הרוגעלך של מאפיית מרציפן, גבינות של באשר, תערובות אגוזים של מזרחי ועוד. אבל כמובן יש גם את הסודות שרק חן יודעת ומכירה- הקיגל הכי טוב, עלי גפן מעולים, לדר פירות יעוד היסטרי ועוד. 

קופסא מהשוק

חן גם מעבירה סיורי אוכל משגעים בשוק, שעתיים של אוכל טוב וסיפורים מקומיים. לפרטים נוספים היכנסו לאתר של קופסא מהשוק או התקשרו 050-7875684

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים