יום האישה הבינלאומי 8 במרץ- יום של העצמה נשית

למה יש יום שלם שמוקדש לנשים? מה המשמעות שלו? במה הוא שונה מיום המשפחה? וכיצד ניתן לספק הערכה לנשים בחיינו, בדרך מקורית ולא עם זר פרחים כמו כולם? כל זאת ועוד, בכתבה הבאה.

writer
ליאור יצחק תאריך פרסום: 28/02/2022

 יום של העצמה נשית

למה יש יום האישה אבל לא יום הגבר?

בטח כבר שמעתם את השאלה הזו לא פעם, נכון? אז הנה תשובה שתוכלו לענות להבא - עד המאה ה-20, בני האדם כמעט בכל העולם, חיו בחברה פטריארכלית. פטריארכלית = חברה שבה הגברים עם ידם על העליונה, מנהגים גבריים נתפסים כחזקים ואמיצים, חברה בה האנשים המובילים, המצביאים, המלכים, הלוחמים - כולם גברים. במאה ה-20 החלה התעוררות ובני האדם הבינו שצורת דרך החיים הזו לקויה ויש לתקן אותה. חברה מטריארכלית = חברה המנוהלת על ידי נשים, היא משהו שכנראה לא נראה כאן בשנים הקרובות, אך אנו בהחלט עדים לכך שעם הזמן נוצר יותר ויותר שוויון בין שני המינים. יום האישה, כאן כדי להזכיר לנו את היחס העגום במשך עשרות השנים שנשים חוו, את ההשפלות, את ההתייחסות הלעגנית, את תחושת הבוז שהנשים היו צריכות לחוש. מעבר לכך, ברור לנו שלהיות אישה, זה לא פשוט. החל מללכת ברחוב בשעת לילה ועד להיות לבד במסיבה – הסכנות האורבות לגבר הממוצע, הן לאין שיעור קטנות וקלות יותר מהסכנות האורבות לאישה הממוצעת. 

סיבה נוספת – בעבר ברוסיה, יום האישה נקרא '' יום הפועלות''. הסיבה היא כי עצם היום הזה, הוא שוויון. שלא יהיה הבדל בין גברים לנשים, שכל עניין המעמדות, יעלם. לכן כמו שיש פועלים גברים, יכולות להיות פועלות נשים. ומכאן השם – יום הפועלות. זה התחיל כיום פוליטי, יום של כוח נשי שמסביר שנשים יכולות לעשות הרבה, ללא גברים. במדינות מסוימות, עם הזמן, היום קצת איבד את גוונו הפוליטי והפך ליום שבו גברים נותנים מתנות לנשים, גברים מפנקים נשים וכו'. זו, אינה המשמעות ''הארד קורית'' של יום האישה. 

 

משמעות השם- יום האישה 

אמנם יש הסכמה די גורפת לגבי ''יום האישה'', אך לגבי השם, יש חילוקי דעות. ''יום האישה'' מרמז לכך שזהו יום שנועד לכל אישה בפני עצמה, יום רומנטי כמו ''טו באב'', או יום שדומה ל-''יום האם''. אך לטענת המבקרות, היום הזה שונה לגמרי מימים אלו. הוא צריך להיקרא ''יום הנשים'', מכיוון שהנשים כ-כלל, חוו וחוות את התלאות יחדיו, בכל העולם. לקרוא לו ''יום האישה'', מפריד את הנשים אחת מהשנייה ומקטין את הפגיעות שנשים עוברות. זכויות לנשים הן דבר בין סובייקטיבי ולא דבר אינדיבידואלי, לכן יש הטוענות שצריך לשנות את שמו של היום המיוחד.

 

אין צורך לחכות למתנות ממישהו

לחגוג את העוצמה הנשית

אין צורך לחכות לאף אחד כדי להתפנק. אפשר לנפוש בשלל מקומות לבד או עם חברות, בייחוד מתאימים מבחר צימרים לזוגות שניתן למצוא באתר וויקנד . זהו יום האישה וכראוי, מומלץ להתפנק בו עד הסוף. כמה רעיונות: 

חופשת אקסטרים, פיקניק נשי ביער, מפגש חברתי עם מסרים על נשים, כנס נשי או פעולה בנושא יום האישה, לדור הצעיר, טיול בנות בלבד לשמורת טבע, והרעיון שהכי מדבר אלינו – לשכור צימר. בצימר תוכלו להיות קצת לבד, רק אתן. צימר מקנה את אווירת האחדות, יותר מכל דבר אחר. במקום להמתין למתנה, צרו אותה בעצמכם וצאו לצימר בסימן הכוח הנשי והשוויון. 

 

צימרים מומלצים ליום האישה:

בחרנו עבורכם מספר צימרים מפנקים שמתאימים ליום של העצמה נשית, עם חברות, אחיות, או אמא. בכל הצימרים ברשימה מוצעים טיפולי ספא ועיסויים שיספקו לכם יום או יומיים של מפלט ורוגע בסביבת הנשים האהובות בחייכן. 

צימר התאומים –

צימר יפה ושקט להפליא בדלית אל כרמל, הכולל בריכה מחוממת ומקורה מוקפת עץ ברמת גימור גבוהה, ג'קוזי ספא מפנק, שלל פינוקים והכי חשוב – סאונה יבשה בטמפרטורת 65 מעלות וטיפולי ספא שכל אישה תשמח לקבל. 

לפרטים: 053-6272814

 צימר התאומים

סוויטות מוקה -

מתחם סוויטות בחד נס, מבין הסוויטות המרגיעות והפסטורליות שתמצאו. במתחם מחכה לכם בריכה מחוממת מגודרת, ג'קוזי בכל סוויטה, עמדת ברביקיו, מיטה נעימה וחצר מטופחת מוקפת עצים ירוקים שנמצאים מעליכם. 

לפרטים: 0539865098

 סוויטות מוקה

צימר ברגוע -

צימר בפרדס חנה כרכור עם חצר צבעונית ויפה להפליא, נוף לשטחים חקלאיים, ג'קוזי פרטי וגולת הכותרת - חלל סדנאות והרצאות מרשים - כיפה גאודזית ממוזגת המתאימה לפעילויות תנועה, ימי גיבוש ומפגשים סולידיים לעד 20 איש!

לפרטים: 0532413631

 צימר ברגוע

צימר אלורה –

צימר אלורה בזכרון יעקב עם נוף שיגרום לכם ל-ורטיגו מרוב שהוא מהפנט. בצימר תיהנו מבריכה פרטית ומרווחת בגודל 10/5.5, ג'קוזי ספא, ארוחת בוקר עשירה, קליניקה לרפואה טבעית, ונוף אל מול הים התיכון.

לפרטים: 053-6289843

 אלורה זכרון

סול מארה –

בעיר אשקלון, מתחם סוויטות יוקרתי ומפואר, עם מגוון סוויטות קסומות, ארסנל טיפולי ספא רחב  עם צוות מעסה מקצועי ושירותי, ג'קוזי ספא גדול ומפנק, בריכה מרשימה וקרבה לחוף הים. המקום יכול גם להתאים לחגיגות נשיות נוספות וגם כוילה למסיבת רווקות

לפרטים: 053-6111021

 סול מארה

חאן עין כרם –

מלון בוטיק ירושלמי הממוקם במבנה אבן עתיק מהמאה ה-19, עם 4 חדרים, ארוחת בוקר עשירה, צמחונית או טבעונית, מגוון עיסויים ליחיד או לזוג מצוות המעסים הנפלא, בקבוק יין, שיעור יוגה פרטי או קבוצתי אל מול הנוף המרהיב של עין כרם, סיור מרתק בסמטאות עין כרם הקסומה בהובלת מורי דרך תושבי הכפר, ועוד הפתעות. 

חאן עין כרם

אולי יעניין אתכם גם

מדורים