מסתורין והיסטוריה- מקומות שהם תעלומה

ארכיאולוגיה מרתקת, אווירה אפופת מסתורין וגילויים סודיים יוצאי דופן - הגיע הזמן לצלול אל תוך המקומות המסקרנים ביותר בישראל ולנסות להבין מה עומד מאחוריהם, מה הם מחביאים ומה סוד קסמם?

writer
ליאור יצחק תאריך פרסום: 18/08/2022

 

מקומות מסתוריים

''הסנה הבוער'' בהר כרכום

הר סיני מהווה מוטיב חשוב לעם היהודי וכבר שנים חוקרים מעלים כל מיני טענות לגבי מיקומו המקורי. אחד המקומות החשודים ביותר כהר סיני הוא הר כרכום - הר כרכום הוא הר בנגב הדרומי, והוא ממש לא סתם הר. בהר התגלו ריכוזים רבים של אתרים ארכיאולוגים ואומנות סלע עתיקה. פרופסור לארכיאולוגיה עמנואל ענתי, שחפר בהר במשך 30 שנה, טוען שעל פי הממצאים זה ההר שמשה קיבל בו את לוחות הברית.  בהר התגלו 1,300 ממצאים ארכיאולוגים, רובם מתקופת הברונזה, כגון ציורים וחריטות שמרמזות על פולחנים דתיים, לדוגמה: ציור של לוחות הברית, ציורים של עקרב, נחש ושרף – סצנה תנכית שנמצאת בדברים ח', ועוד. אבל כל זה, כלום לעומר תופעת הסנה הבוער: פעם בשנה, בתאריך 21.12 (היום הקצר בשנה) בשעה 12 בדיוק, מתרחש משהו מוזר – קרני השמש זורחות על ההר בזווית מסוימת ויוצרות סביב אחד הסלעים הילה צהובה מרהיבה הנראית כמו... אש בוערת. כאילו הסלע בוער, דלוק, חי. התופעה הזו מביאה מטיילים מכל הארץ אל ההר, כדי לחזות בפלא הזה בלייב. המסע אל ההר עלול להיות מתיש עבור רובכם, הוא לא קל, לכן מומלץ למצוא מקום לינה באזור במקום לחזור הביתה באותו יום. 

מקומות לינה באזור: 

צימרים בלב השדות 

צימרים בלב השדות

מתחם מושלם עם 6 צימרים הכוללים ג'קוזי ספא פרטי, בריכה מחוממת, גדולה במיוחד בחצר המשותפת, סאונה ואבזור מלא. 

לפרטים: 053-9426096

מול הצבר

מול הצבר

מתחם מרהיב ביופיו בלב הנגב הכולל 3 צימרים עם בריכה מחוממת בחצר, ג'קוזי פרטי בכל צימר, נוף מדברי מהפנט, מתאים לעד 10 אנשים בכל יחידה.

לפרטים: 0539425215

''גלגל הרפאים'' ברמת הגולן

ישנם מקומות בארץ שאין הסבר ברור איך הם נוצרו ואולי אחד המוכרים שבהם הוא ''גלגל הרפאים'' - שם הניתן למבנה מסתורי שהוא בגדר תעלומה בלתי פתורה – מדובר במבנה בטון הנוצר ככל הנראה לפני 6,000 שנה, ועל פי הערכה יש בו מעל 42,000 טון של אבני בזלת, שיוצרים 4 מעגלים בגובה 6 מטרים. חלק מהחוקרים טוענים שמדובר באתר קבורה, חלק טוענים שזהו פולחן אלילי, יש כאלו שאפילו חושבים שמדובר באתר שהיה שייך לעם של ענקים שחי באזור, אך תשובה חד משמעית עדיין רחוקה מלהגיע. 

מקומות לינה באזור: 

מול הנוף

מול הנוף

4 סוויטות עץ מרשימות עם בריכה מחוממת, חצר ירוקה ומטופחת, מרפסת פרטית, וג'קוזי מפנק.

מתאים לעד 6 אנשים בכל צימר.

לפרטים: 053-9418851

בקתה מול השקיעה 

בקתה מול השקיעה

4 בקתות עץ הממוקמות אל מול נוף מרקיע שחקים של הגליל והכנרת, עם בריכה בחצר, ג'קוזי מעוצב, מקום לינה לעד 5 אורחים בכל יחידה ואווירה יוצאת דופן.

לפרטים: 053-9429264

מערת צדקיהו בירושלים 

אי אפשר לדבר על מקומות מסתוריים מבלי לדבר על ירושלים, שהיא עצמה עיר מסתורית שאחראית לאין ספור סיפורים היסטוריים מלפני אלפי שנים. אך ישנה מערה מסקרנת במיוחד שאולי טרם הכרתם - ''מערת צדקיהו''. 

בלב ירושלים מתחת לבתי העיר העתיקה, מסתתרת מערת צדקיהו, מערה מרהיבה ביופייה, שונה מכל מערה אחרת שהכרתם. אורך המערה כ-225 מטרים, ונראה שראשית החציבה בה, החלה בתקופת בית ראשון. חלק מהסיפורים שנקשרו למערה: 

בריחת צדקיהו מידי הכשדים (עם שמי, שחי בדרום מסופוטמיה), בניית בית המקדש על ידי שלמה המלך, מקום קבורתם של קורח ועדתו, ועוד. במערה תגלו אלפי גרפיטי על הקירות, מעיין, ותעלת זחילה שהתגלתה רק לאחרונה. 

מקומות לינה באזור 

מול ציון

מול ציון

אם דיברנו על מקומות היסטוריים, באזור רמת הגולן הצימר מול ציון הוא אחד מהם – מדובר בצימר בבניית אבן עתיקה מלפני 190 שנה, מה שמקנה למקום תחושה יוצאת דופן.

הצימר מתאים לזוגות בלבד, הוא כולל ג'קוזי, וממנו תצפו בנופים מרהיבים של הר ציון. 

לפרטים: 053-2326757

הבית הלבן בירושלים

סוויטת אירוח אקסקלוסיבית למדי הכוללת מקום לינה לעד 4 אנשים, בעלת עיצוב דקורטיבי חדשני בשילוב נרטיב עתיק בבניית אבן שמזכירה את הכותל, ומחיר אטרקטיבי להפליא.

לפרטים: 053-9425206

 

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים