קולינריה למתקדמים

איציק, השף החובב, החליט לנטוש את המטבח הפרטי לטובת ביקור בכמה צימרים המציעים, נוסף על לינה, גם ממטעמי הבית המציעים חוויה קולינארית שלא מהעולם הזה.

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 02/07/2009

חברי הקרובים מכירים את החיבה העצומה שיש לי לאוכל. אחת לכמה חודשים אני נתקע על מאכל או תבשיל מסוים ולא מרפה ממנו עד שאני מרגיש מספיק מומחה בהכנתו. הם, מצידם, נהנים מהזמנות ארעיות לארוחות ערב שבהן אני עורך עליהם את הניסויים הקולינריים הקטנים שלי. לצד האהבה לתהליך ההכנה, אני מוקיר הערכה רבה לאלו שהלכו קדימה עם החזון שלהם, בניגוד אלי, והחליטו להפוך את הבישול לעיסוק.


הערכה נוספת יש לי כלפי אלו שבחרו לעסוק בתחום התיירות, תחום שנלחם כל הזמן בתדמית השלילית שנוצרת לישראל בעיני תיירים רבים. בניסיון לפתות את האורחים אל יחידות האירוח, בעלי צימרים משתדלים כל הזמן לחדש ולהתחדש, בין אם זה באביזרים ייחודים, בעיצוב ואפילו בתחום הקולינריה. אחדים פשוט מציעים מפירות הבוסתן שלהם, אחרים מפנקים בארוחת בוקר מעשי ידיהם. לעומתם, מתי מעט מיוחדים החליטו להגדיל ולעשות ולפתוח "מסעדת שף" שמציעה לאורחים ארוחת גורמה מלאה. מצד אחד, דרוש לכך אומץ רב, מצד שני יש בכך היגיון מסוים, שהרי הצבא צועד על קיבתו, וכך גם התייר.


הניסים של השף

למרות חוסר המקוריות של השם, למגיעים להתארח אצל ניסים ושוש בצוחר שבנגב צפויה חוויה מיוחדת במינה, שלא תחסר קמצוץ של מקוריות. העיצוב של הצימרים לא נופל ברמתו מאף מלון בוטיק שמכבד את עצמו והאווירה השלווה ששוררת במקום מעלים את ערך החופשה בעשרות מונים. כך נוצר שילוב מקסים שבין אירוח יוקרתי בצימרים שלא יזכיר לכם לרגע שלמעשה אתם נמצאים בנחלתו של בעל הבית, לבין תחושה ביתית מרגיעה שתיווצר לכם במהלך הפינוק האישי שיעניק לכם ניסים בארוחה. הוא אמנם מסרב לגלות מה יוגש בה, כדי לשמור על אלמנט ההפתעה, אבל מספיק רק להריח אותו מבשל בשביל שבלוטות הטעם ייכנסו לפעולה. מה עוד צריך? כמובן, בקבוק יין משובח שיחליק את האוכל בגרון. המטבח הישראלי בשיא תפארתו.


בקתות עץ מעל העננים

חוויה קצת שונה מובטחת לאלו שיצפינו עד בית ג'אן, אחד היישובים הדרוזים הגדולים בארץ. רבות סופר כבר על הכנסת האורחים הדרוזית, וכמיטב המסורת משפחת סעד תארח אתכם עם פינוקים כיד המלך. מטעמים אלו מורכבים מהטוב שבמטבח המסורתי, והם מבוססים בחלקם על המשק הביתי. בין אם זה בארוחת בוקר, צהריים או ערב, תוכלו לחוש את ידי האמן שלהם בכל אחת מהמנות. אולם, עוצמתה של החוויה האותנטית מתגלה דווקא בשעות הבוקר המוקדמות, עת הזריחה עושה שמות בנוף הגלילי כשצופים בה "מעל העננים", ממרומי גובהו של היישוב (למעלה מ-1000 מ'). מומלץ לישון את הלילה בצימרים של משפחת סעד ובבוקר להתענג על אורחת הבוקר עם מסלול טיול מפנק באחד מנחלי האיזור.


אחוזת משכית

אחרונה חביבה, ששמה כבר יצא לפניה, היא אחוזת משכית. במושב הצימרים בלימן (שבין אכזיב לראש הנקרה) נמצאת אחוזת הפאר שתיקח אתכם בדמיון לטוסקנה, עם כל ההוד וההדר הנלווים. לצד טיפולי ספא משחררי-שכמות ופינוקים יוקרתיים רבים ששמורים לבעלי הממון, האחוזה מציעה לכם לסעוד בארוחת ערב ייחודית שתבושל לכם באופן אישי על ידי השף, ותותאם להעדפותיכם הקולינריות. כל זה, כמובן, יתבסס על חומרי הגלם הטריים ביותר, בהתאם לעונות השנה. כבר ציינתי שהיא תוגש לכם ברדת הערב לצד הבריכה המפוארת, עם תאורה רומנטית וקוקטיילים קיציים?

אין ספק, לפעמים צימרים הם רק תירוץ כדיל הגיע לכל מיני פינות חמד קסומות המציעות מטעמים שלא מהעולם הזה.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים