זה היה בסוף הקיץ

אומנם זה היה לא ממזמן, אבל כבר שכחנו שהחגים היו פה והיו לנו כמה ימים של חופש. כדי להזכר, אספנו בשבילכם כמה ארועים ופסטיבלים שמחייבים קפיצה, לאלו שקשה להם להכנס בחזרה לשגרה.

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 15/10/2009

דריכה על ענבים ביקב צובה. צילום: יעל כרם

החגים נגמרו סוף כל סוף וחזרנו מהחופשות בצימרים. יש הרבה הורים שמאוד מרוצים מכך, אבל מלבדם יש גם עוד אנשים ששמחים מהחזרה לשגרה. עבורם, מלבד העובדה שהיא מרגיעה את המצב המשפחתי, היא בעיקר מרגיעה את מצב החשבון בבנק. לעומת כל אלו, תתפלאו, אבל יש גם אנשים שהחגים עברו עבורם בשלום מבחינה הכלכלית, ולאו דווקא כאלו ששמם מתחרז עם קראוס או גרטהיימר. אז אם טרם נמאס לכם מפסטיבלי זמר-שקר כלשהו, ועוד נשאר לכם קצת עודף בכיס, הנה כמה המלצות לאירועים מיוחדים שאין להם עונה טובה יותר מאשר הסתיו.

לחגוג עם היין בצובה

חודשי הסתיו הם שיא עונת הבציר של הענבים, שבמהרה הופכים ליינות משובחים. לא בכדי בחרו היקבים של אזור יואב יהודה, שקצרו לא מעט פרסים, לחגוג את העובדה בפסטיבל חגיגי. במהלך הפסטיבל, שימשך בין ה-16 ועד ה-30 לאוקטובר, יפתחו היקבים השונים באזור את שעריהם בפני המבקרים הרבים ויציעו סדנאות ומפגשי ייננים לקהל הרחב.

 

אחד מהיקבים הראשונים שמיהרו להצטרף לחגיגה הוא היקב של צובה, קיבוץ אשר ידוע בכך שכל השנה הוא משתדל להיות אטרקטיבי ומעניין. במהלך החודשים אוקטובר ונובמבר היקב מציע אטרקציות רבות ומהנות עבור כל המשפחה, ילדים והורים כאחד.

קיפצובה

הילדים מוזמנים להגיע בשבתות למתחם "קיפצובה", מתחם שהוא מדליק בפני עצמו, וליהנות מחגיגה שבמסגרתה הם יידרכו על יין, יקשטו בקבוקונים בשלל צבעים, ובסיומה יקבלו תעודת "יינן צעיר". לעומתם, המבוגרים מוזמנים לטיולי צהריים בימי שישי שבהם יישמעו על תהליך ייצור היין באזור, החל מתקופת התנ"ך ועד ימינו. טיולים אלו כוללים גם בראנץ' איכותי ופגישה עם יינן היקב, פול דאב, שישמח לתת לכם לטעום מהיינות שהוא אחראי לייצורם. מומלץ לשלב עם לינה במלון של הקיבוץ.
לפרטים נוספים: 02-5347000

להריח רקפות

אפשרות אחרת לבילוי בניחוח סתיוי-טבעי היא לצפות ברקפות. הרקפת היא אחד הפרחים היפים ביותר, אבל גם הסנוביים; והנה צצה לכם הזדמנות חד פעמית, שייתכן ולא תחזור, שבמסגרתה תוכלו לזכות לראות אותה בשיא תפרחתה, בפסטיבל שמוקדש לה, ואך ורק לה, בקיבוץ גבעת ברנר.

אנשי המשתלה שבקיבוץ הרימו חגיגה לכבוד כלת המסיבה הראוותנית, שמלבד תערוכה גדולה ויפהפייה של רקפות בשלל צבעים, כוללת גם דוכני מזון, יריד אמנויות מחבל לכיש ושפיר, ואפילו הדרכות אישיות על גינון לגווניו המיועדות לחובבי התחום, אבל לא רק להם. החגיגה תתקיים בכל אחד משני סופי השבוע שנותרו בחודש אוקטובר, אז תמהרו לפני שתפספסו.
לפרטים נוספים: 08-9443810 

לשמוע גיטרות במדבר

לסיום, הנה משהו שהיה צריך להתרחש כבר בחודשי הקיץ אבל נדחה לסתיו. ייתכן מאוד שהסיבה לכך היא שמארגניו הבינו שמעט מאוד אנשים יהיו מוכנים לכתת את רגליהם לחום המדברי בשביל לשמוע גיטרות, ולא משנה אם ג'ימי הנדריקס בכבודו ובעצמו היה בא לנגן להם. תהיה הסיבה באשר תהיה, לנו נותר רק לשמוח ולהצטרף ל"פסטיבל הגיטרה השלישי" בחאן שיירות, ולתפוס ערבים חמימים אחרונים מתחת לכיפת השמיים, לפני שכל שנרצה יהיה לקבור את עצמנו מתחת לפוך.

 

במסגרת הפסטיבל, שהוא פרי יוזמתו של השחקן אלון אבוטבול, יופיעו מעל 30 אמנים שעבורם המילה גיטרה היא שם נרדף, מרביתם מהשורה הראשונה של זמרי ארצנו. את הנציגות הנשית תמלאנה רונה קינן, קורין אלאל, עלמה זוהר ויעל דקלבאום, ואילו בצד הגברי יבואו לתת בראש גבע אלון, דודו טסה, גלעד כהנא, דן תורן, דודי לוי, ורוני פיטרסון.

מלבדם הופעותיהם, שכאמור הן רק חלק מהופעות מצוינות רבות, הפסטיבל מציע לאורחיו סדנאות, כיתות אמן, מעגלי גיטרה יזומים וספונטניים, במה פתוחה לכל מי שרוצה ועוד שלל פעילויות מוסיקליות יצירתיות לכל המשפחה. אפשר לשלב עם לינה בצימרים של חאן שיירות או מגוון חוות הבודדים באזור המציעים אף הם לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים