כל ישראל חקלאים, גבעת ברנר, קיבוץ גונן

החקלאות היא חלק חשוב בהוויתה של המדינה ובאופיה. בשבועיים הקרובים נצא לאירועים, פסטיבלים וטיולים החוגגים את ענפי החקלאות השונים בארצנו. נלטף עגלים, נקטוף תפוזים, ובעיקר נהנה מאד מהשפע שמציעה הארץ.

writer
עידית אייל צילום:אבנר שילוח תאריך פרסום: 20/01/2010

זבת חלב ודבש

קיבוץ גונן אשר לייד קרית שמונה, מזמין את הקהל הרחב לחוויה המשלבת חקלאות, טיולים וטבע בין התאריכים 21-23.1.10 לסוף שבוע של חלב ודבש. בין הפעילויות המוצעות:


- היכרות מקרוב עם חיות בר פצועות המשוקמות וחוזרות אל הטבע, חוויה נדירה של היכרות בלתי אמצעית ואף ליטוף חיות הבר של ארצנו.
- טיולי פריחה – בעקבות רקפות ונרקיסים. גבעת הנרקיסים בסמוך לקיבוץ היא אחד מריכוזי פריחת הנרקיסים המרהיבים ביותר בארץ,   ובנוסף מהווה אתר ארכיאולוגי מרתק. טיול בשביל הרקפות משלב בתוכו תצפית עוצרת נשימה לעבר עמק החולה, הגולן והחרמון.
- בעקבות הדבש המתוק – ביקור מקסים במכוורות הדבש של שמיר, כולל טעימות מתוקות.
- ביקור ברפת פרות החלב, היכרות עם תהליך חליבת הפרות, טעימת חלב טרי וגם הנקת העגלים הצעירים מבקבוקים – חוויה מדהימה.
הפעילות עם חיות הבר מתקיימת ביום שישי אחה"צ במחיר 20 ש"ח למשתתף, ואילו יתר הפעילויות יוצאות בימים שישי ושבת בשעה 10:30 בבוקר במחיר 50 ש"ח למכונית. ניתן ללון בכפר הנופש של הקיבוץ, ואז ההשתתפות בכל הסדנאות והטיולים היא בחינם, בנוסף לכניסה לבריכה ולהחלקה על הקרח במרכז קנדה במטולה.לפרטים נוספים: 04-6955220. בקיבוץ וסביב לו ניתן למצוא שפע צימרים ולינה בקיבוצים.

חוויה בצנצנת

פסטיבל כובשי הזיתים כובש את ליבנו בתאריכים 29-30.1.10 בקיבוץ גבעת ברנר אשר באיזור רחובות. ביום שישי, בין השעות 10:00-13:00 תתקיים אליפות כובשי הזיתים החמישית של ישראל, שהיא למעשה הפנינג של טעמים וניחוחות המעוררים את כל החושים. האליפות כוללת משתתפים רבים מהארץ, לצד מתמודדים מחו"ל, אשר כובשים זיתים בטכניקות שונות ובתבלינים שונים, במטרה להגיע לזית הכבוש האולטימטיבי. שום או לימון? יין או כוסברה? אתם קובעים! כאורחי הפסטיבל, תוכלו להסתובב בין הדוכנים, לטעום ולהתרשם ואף לדרג את הזיתים עפ"י טעמכם. בשעה 1200 יוכרזו הזוכים, אשר ייבחרו ע"י הקהל וצוות השופטים.במקביל, תתקיים במקום תערוכת אמנות בנושא "עץ הזית" אשר תכלול צילומים ועבודות אמנות נוספות (שאת חלקן ניתן לקנות), יינתנו הרצאות בתחום הזיתים,  וכן יפעלו דוכני שתיה ומזון.
בשבת, יתקיים באותו המקום הפנינג של מכירת זיתים, שמן זית ועוד מוצרים מעץ הזית. לפרטים נוספים: 08-9443952

ניחוח התפוז

ביום שבת 23.1.10, תוכלו לצאת עם החברה להגנת הטבע לטיול בתשלום לעבר פרדסים מקסימים שניחוחם למרחוק – פרדסי מינקוב אשר ברחובות. פרדס מינקוב היה הפרדס הראשון שעלה על הקרקע ברחובות. לאחרונה שיקמה אותו המועצה לשיקום אתרים, ושיחזרה אותו בשילוב מוזיאון מרתק על אודות תהליך גידול פירות ההדר.
במהלך הטיול תלמדו על פירות ההדר השונים הגדלים בפרדס, תזכו לקטוף ואף למיין את הפרי, וכן ליהנות ממיץ פירות טבעי, טרי ובריא – מעשה ידיכם. הטיול מתאים למשפחות, במחיר 17 ש"ח למשתתף, ומתבצע באמצעות רכב פרטי. לפרטים נוספים: 057-200-30-30

מהכפר אל העיר

אם לא מתאים לכם לנסוע רחוק מידי או שאין לכם הרבה זמן לצאת לטיול בטבע, כרגיל בכל יום שלישי ושישי מגיע שוק האיכרים לנמל תל אביב. בשוק תמצאו גידולים חקלאיים שונים שחלקם אורגניים, עבודות אמנות, חליטות ועוד. שפע המוצרים הם מעשה ידיהם של חקלאים ישראלים, אשר אורזים את הכל ישר מהשדה – ובאים להציע את מרכולתם בלב העיר.

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים