ארץ זבת גבינה ודבש

תעשיית הגבינות הישראלית מפתיעה בחדשנות ובאיכות. שווה לבקר במחלבות הצאן והבקר בארץ, לפגוש את הגבנים המכינים הכל באהבה, ולטעום גבינות מדהימות, המשלבות ניחוחות ארץ ישראל עם איכות של חו"ל.

writer
עידית אייל צילום:דן חיימוביץ תאריך פרסום: 27/01/2010

אמנם חג שבועות עוד הרחק באופק, אבל ניחוחות הפירות היבשים של ט"ו בשבט כבר כאן ובגדול, והם פשוט מתחננים בפנינו לשלב אותם עם גבינות ויין לארוחה חגיגית ואיכותית.
רבים חושבים שגבינות איכותיות ניתן למצוא רק בחו"ל, בצרפת או בהולנד. אולם בשנים האחרונות התפתחה תעשיית הגבינות הישראלית מאד, והגיעה להישגים מפתיעים הן בכמות והן באיכות. מסתבר שממש מתחת לאפנו יוצרים גבנים ישראלים שפע של גבינות איכותיות ועריבות לחך, בעיקר במחלבות פרטיות ומחלבות בוטיק. שלבו זאת עם הטרנד של חיבור לאדמה וחזרה לטבע – ויש לנו שילוב מנצח. מחלבות מיוחדות המייצרות גבינות ניתן למצוא בכל רחבי הארץ, ריכזנו עבורכם רק מקבץ קטן של מקומות מיוחדים לייצור גבינות

אמנות הגבינה

לא רחוק מירושלים, באיזור מעיינות הסטף, נמצאת "חוות עיזי הר איתן" של שי זלצר. בחווה קיים עדר של כ-170 עיזים, ומיוצרות גבינות אמן בשלל סוגים וטעמים. בחווה מאמינים שייצור גבינה הוא שילוב של אהבה, אמנות וגם מדע, שהרי מבלי להבין איך מתחברים הבקטריה ומזג האויר עם הטעם והארומה, אי אפשר להכין את הגבינות המדהימות המיוצרות במקום. טעמן של הגבינות ומרקמן תלוי בעונת השנה ובצמחים מהם ניזונות העיזים. הגבינות עוברות גימורים מגוונים, החל בגבינות הנעטפות בעלי גפן וכלה בכיסוי באבקת פחם.
בחווה (שכוללת גם גינת ירק אורגנית) ניתן לערוך אירועים מיוחדים, לעבור סדנאות וגם לבצע סיורי טעימות, לתיאום מראש  052-603762

בחיק הטבע

בין הרים מוריקים ומעל הנוף המדהים של בקעת בית נטופה, תמצאו את "חלב עם הרוח" – מחלבה מקסימה וטבעית באופן בלתי רגיל. מקימי המחלבה, שעד לפני כמה שנים חיו חיים עירוניים רגילים, החליטו לחזור אל הטבע, להתנתק מהחשמל ומהציוויליזיציה, ולחיות בצורה האורגנית ביותר שניתן. המחלבה היתה מנותקת מחשמל במשך שנים, ולאחרונה התחברה לחשמל - רק באמצעות אנרגיה סולרית ושבשבות. בקיצור – מקום מדהים המעניק השראה לכל הדעות.
אבל התייר צועד על קיבתו, ואם אנחנו מחפשים גבינות, בהחלט הגענו אל המקום הנכון. בחווה גדלות 200 עיזים, המגודלות באופן אורגני וטבעי לחלוטין (מזון טבעי ואורגני, לא מקבלות תרופות וכו'). חליבת העיזים מתבצעת באופן ידני, והחלב מתוק מאד.
בחווה מייצרים סוגים רבים וטעימים של גבינות, ובנוסף ניתן להתענג על ארוחה ייחודית על טהרת הגבינות באוירה ביתית, טבעית ורגועה. בתיאום מראש ניתן ליהנות גם מארוחה בשרית של מאכלי קדירה ועוד, והכל בסביבה המדהימה. לתיאומים - 050-5327387 (דליה).

בוטיק בצפון

"שירת רועים" היא מחלבת בוטיק בקיבוץ רשפים אשר באיזור בית שאן. אם אתם אוהבים את האוירה האקסקלוסיבית, והעבודה האיכותית של ייצור הגבינות עפ"י הטכניקות המסורתיות האירופאיות, "שירת רועים" היא המקום עבורכם. בחווה מייצרים מגוון רב של גבינות שונות, והן מיוצרות הן מחלב עיזים והן מחלב כבשים. כמו כן, שומרי הכשרות מבינינו ישמחו לשמוע שכל הגבינות כשרות לחלוטין. לתיאומים ופרטים נוספים - 052-2548052, 04-6065419.

באר הגבינות

עם כל המחלבות המדהימות שסקרנו, אפשר לטעות ולחשוב שכבר לא מייצרים גבינות מחלב בקר, למרות שזה ממש לא נכון. למשל, בקיבוץ בארי אשר בנגב, נמצאת מחלבת "שביל החלב" שבה תמצאו שפע של גבינות המיוצרות מתנובת החלב של קיבוץ בארי והקיבוצים הסמוכים לו. על מנת לשמור על איכות גבוהה של גבינות, מקפידים במחלבה לבצע את תהליך הגיבון קרוב מאד לזמן החליבה. בנוסף לרכישת הגבינות הנהדרות, מציעה המחלבה הקיבוצית גם ארגון אירועים הסובבים סביב תפריט של גבינות משובחות, וגם כאן – הכל כשר, ליצירת קשר - 08-9949331.

עוד על גבינות, המלצות ומחלבות ניתן לקבל באתר גבינות  המרכז את כל מה שרציתם לדעת על גבינות ועוד.

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים