הביקור המרכזי במרכז המבקרים

מרכזי מבקרים לילדים מהווים אופציה חוויתית ולימודית לבלות את ימי החורף. נכון שיש כאן פרסומת בתשלום עבור המותג, אך ברוב המקומות מובטחת גם לכם הנאה. לפניכם כמה מרכזים מתוך מבחר עצום ובלתי נגמר.

writer
מאיה כץ צילום:דנה נמדר תאריך פרסום: 04/02/2010

אור על חשמל

איך לוחצים על מתג ונדלק אור? מהו הכוח הזה שאינו נראה לעין אך מניע מכונות ענק? איך עובר החשמל מתחנת הכוח ועד לשקע בבית? על שאלות אלו והרבה אחרות יקבלו ילדיכם תשובות בביקור בתחנת הכח של חברת החשמל בחיפה. באתר נמצא דגם דינאמי המתאר פעילות של אולם ייצור חשמל.
במהלך הביקור ישולב הסבר על אופן הפיקוח, ההיסטוריה של ייצור החשמל בארץ, ההתמודדות עם עומס ביקוש חשמל אדיר מימדים, תוכניות החברה לשמירה על איכות הסביבה ועוד. בונוס חביב הוא הפיכת הילדים לנאמני בטיחות ביתיים באמצעות משחק הפעלה הנוגע גם בצדדיו המסוכנים של החשמל.
התחנה ממוקמת באזור התעשייה חוף שמן. הביקור במקום מתאפשר לקבוצות בלבד למעט ימים פתוחים לביקורי משפחות ללא הגבלת גיל וללא תשלום. המועד הקרוב לימים אלו הוא חג פורים הקרב אלינו לטובה. לפרטים נוספים- 03-5677777.

סיפורו של בד

מרכז המבקרים "דרך הכותנה" שבקיבוץ אפק שבגליל המערבי מגולל את סיפורו של ייצור הטקסטיל. הביקור כולל סרט המתאר את גידול הכותנה, תצפית במיכון החקלאי גדול המימדים ובעונת הקיץ- סיור בשדה כותנה. בנוסף לאלו, מתקיימות פעילויות יצירה מגוונות הכוללות אריגה בנול, הכנת תמונות ועוד. במקום מופעלת תערוכה אטרקטיבית המתארת את השלבים המורכבים שעוברת הכותנה עד הפיכתה לאריג. משך הביקור כ- 3 שעות. פתוח בכל ימות השבוע בתיאום מראש בטלפון 8784062–04. עלות הביקור-מבוגר 30 ₪ וילד 20 ₪.

בשביל החלב

מאז שהאוטו הגדול והירוק הביא לתנובה ביצים וחלב, זרמו אלפי ליטרים של חלב דרך עטיני הפרות למחלבות "תנובה" ההולכות ומשתכללות. במחלבת "תנובה" ברחובות פועל מרכז מבקרים המציע לילדים חווית חלב בכל החושים. הביקור כולל מסע במתקן הדמיה המכונה "חלבית" ומתאר בדרך חוויתית ומצחיקה את תלאות הדרך שעובר החלב מרגע שיצא מעטיני הפרה ועד המקרר הביתי. אחד הדברים המרשימים לדעתי בביקור במפעלים הוא צפייה בפס הייצור- גם כאן תוזמנו לבקר באולם הייצור של המחלבה המייצרת את מוצרי החלב הניגר של "תנובה". הביקור כולל גם חידון טריוויה משעשע וכמובן, איך לא, טעימות ממעדני "תנובה". מרכז המבקרים פתוח בימי א' עד ה' בין השעות 9:00-14:00, הכניסה מגיל 5 ומעלה בתיאום מראש, עלות הביקור 15 ₪. פרטים נוספים בטלפון: 08-9444236 שלוחה 2

ריח של שוקולד

ולסיום, שוקולד- רק מלגלגל את המילה על הלשון, כבר מתמלא הפה במתיקות. אחת החוויות הזכורות לי ביותר מימי הילדות הוא ביקור במפעל "עלית"- פס הייצור, הריח, הטעם הטרי ומעל הכל תעלומת סוד ה"מקופלת". הפעם החלטתי ללכת עם הטרנד של השנים האחרונות, הקמת מפעלי בוטיק לייצור שוקולד איכותי ביותר.
אחד הטובים וגם הנעימים שבהם הוא מפעלון השוקולד "דה קרינה" שבקיבוץ עין זיוון שברמת הגולן. במקום פועל מרכז מבקרים חביב המציע שלל אפשרויות ביקור. הביקור הסטנדרטי כולל סרט המתאר את ההיסטוריה של השוקולד ותהליכי הפקתו מצמח הקקאו. בנוסף לסרט תוכלו לצפות בתהליך המופלא של הכנת השוקולד- חביות הענק בהם מתערבבים ומותכים הסוגים השונים של השוקולד, מילוי התבניות להכנת הפרלינים ועוד מגוון פעולות המעוררות את בלוטות הרוק.
הביקור מסתיים בטעימה ממגוון השוקולדים המדהימים של המפעל. המקום מציע גם בית קפה וסדנאות שוקולד. פתוח במשך כל ימות השבוע למעט שבת. ביקור בתיאום, בטלפון- 04-6993622.

אטרקציות ומרכזי מבקרים רבים הם פיתרון מומלץ לבילוי קצת שונה עם הלידים ולא רק בחופשות פסח.

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים